הפועל חדרה אמנם ניצחה אתמול (שבת) 0:1 את בני סכנין ועלתה מעל הקו האדום, אך מהמשחק הזה יזכרו אוהדי הכדורגל בעיקר את ביזוי ההמנון מצד חלק מאוהדי בני סכנין והקללות ושריקות הבוז שלהם לעבר מנשה זלקה.
כזכור, זלקה גויס למילואים יומיים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, והפך מהר מאוד לאחד הסמלים של ההתגייסות של הציבור הישראלי בעקבות הטבח. קפטן חדרה - שניצחה משער בדקה ה-97 של אלעד מדמון - חגג בסיום עם דגל ישראל.
5 צפייה בגלריה
זלקה חוגג בסיום המשחק עם דגל ישראל
זלקה חוגג בסיום המשחק עם דגל ישראל
זלקה חוגג בסיום המשחק עם דגל ישראל
(צילום: רועי כפיר)
סכנין, שצפויה לעמוד לדין משמעתי בהתאחדות, אך ככל הנראה תספוג קנס כספי בלבד, הגיבה היום רשמית לאירועים הסוערים: "מועדון בני סכנין הינו חלק מכלל החלקים אשר מרכיבים את הספורט הישראלי בפרט והחברה הישראלית בכלל. המועדון חי וחווה את כל מה שעבר ועובר על המדינה והחברה ורוחו כרוח כלל החברה הישראלית".
בנוגע לשריקות הבוז מצד אוהדיה בזמן השמעת ההמנון, נאמר: "לאחר בירור, חלק מהאוהדים שרו בקריאות עידוד ותופפו בתנופה גבוהה עם עליית השחקנים על כר הדשא. הם המשיכו לשיר ולתופף באותו קצב גם בעת השמעת ההמנון. רובם המוחלט טוענים שהסיטואציה לא הייתה ברורה כי אין נהוג להשמיע את ההמנון במשחקים מול חדרה. יש לציין נקודה חשובה: הקול של הרמקול היה נמוך והתוכן לא היה ברור. מועדון בני סכנין, הנהלות, שחקנים וקהל נכחו רבות במשחקים בהם הושמע ההמנון ותמיד הייתה התנהגות והתנהלות מכבדת".
5 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
(צילום: עוז מועלם)
בנוגע לקריאות לעבר זלקה, אמרו בסכנין: "בחודש מרץ 2021 השחקן העלה סטורי בו הביע עמדה בנושאים אשר קשורים להר הבית ומסגד אל אקצא. בו הוא הכניס את עצמו לנושאי דת ופוליטיקה. היו התכתבויות בינו לבין אוהדים עם תוכן הקשור לסטורי שלו, הסטורי אשר העלה יצר אווירה לא נעימה בין השחקן לבין אוהדים מוסלמים ואוהדים מהחברה הערבית. אירועי אתמול בעניין הקפטן זלקה אין להם ואין בהם שום התייחסות או אמירה כלשהי לשירותו הצבאי והם אך ורק על רקע דברים שקשורים בעברו של השחקן עם אוהדי סכנין. חשוב לציין שאין בכך לגיטימציה לקהל לקלל שחקן על רקע דברים שהם מעבר לספורט".

זלקה: "כל מי שמזלזל במדינה שלנו, חייב להיענש"

זלקה עצמו היה נסער כמובן: "מגיע לקהל ומגיע למועדון הזה, עבדנו קשה וזה היה מתוק. אני שמח על כך. אם אוהדי סכנין רוצים לקלל שיקללו, אבל מה שהיה פה בהמנון זאת בושה והם ביזו את ההמנון של המדינה. זה מכעיס מאוד, לא מעט לוחמי צה”ל נלחמים עכשיו והרבה משפחות אבלות, זה בושה. מה שעשו לי לא מעניין, יש לי עור של פיל, אבל כואב לי על אנשים אחרים".
לחבריו אמר לאחר מכן: "זה הניצחון הכי גדול שלי, שלנו, של העם. כל מי שמזלזל במדינה שלנו, לא ראוי לחיות בה וחייב להיענש".
5 צפייה בגלריה
הסטורי של זהבי
הסטורי של זהבי
הסטורי של זהבי
(צילום מסך)
אחד מיני רבים שגיבה את זלקה ברשתות החברתיות היה ערן זהבי. חלוץ מכבי ת"א כתב: "אוהבים אותך, מנשה. סתם הצעה לעונש מידתי - במשחק הבית הבא של סכנין יחויבו בנגינת ההמנון באצטדיון דוחא".
בחדרה לא נשארו גם כן אדישים: "מי שמבזה את ההמנון, את צה"ל ואת המדינה משלם במזומן. מנשה זלקה הוא גיבור לאומי, פסל בכדורגל שלנו. כל המדינה תומכת בו, אוהבת ואחריו, חוץ מבני סכנין שצריכה לעשות בדק בית ולהתבייש".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הוסיף: "שוחחתי הבוקר עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ בקשר לאירועים שקרו אתמול במשחק של בני סכנין נגד הפועל חדרה. ביזוי ההמנון הוא חציית קו אדום שאסור לעבור עליה לסדר היום. יש להעמיד את קבוצת בני סכנין לדין ולהעניש אותה באופן החמור ביותר. במקביל אנחנו בוחנים במשרד האם ישנן הסנקציות נוספות רלוונטיות לענישה משמעותית בגין המעשה הבזוי הזה".
5 צפייה בגלריה
זלקה
זלקה
זלקה בזמן שירות המילואים
(צילום: הפועל חדרה)

ויתר על הקרייה למשך שלוש שנים בשביל הצבא

זלקה שירת 115 יום במילואים כמטוליסט ביחידה שלו, גדס"ר צנחנים 6226, פלוגת העורב, ובכל התקופה הזו נלחם בזירה הצפונית.
5 צפייה בגלריה
מנשה זלקה
מנשה זלקה
תמיכה מכל המועדונים ומחוץ לעולם הספורט. זלקה
(צילום: עוז מועלם)
בצעירותו, זלקה - שהדליק משואה ביום העצמאות לפני ארבע שנים - הפסיק את קריירת הכדורגל לטובת שירות קרבי של שלוש שנים, ומאז הוא משרת במילואים באופן קבוע. כשהתעורר באותו בוקר שבת נורא הבין מהר מאוד שהוא עולה על מדים. לאחר מכן זכה זלקה ליחס אוהד מאוד מבכירי הכדורגלנים והתמיכה בו חצתה מועדונים וכמובן את גבולות עולם הספורט.
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet מה-11 באוקטובר סיפר: "כשהתגייסתי בגיל 18 לקחתי בחשבון שיש אפשרות שלא אחזור, כי באנו לשמור על המדינה. במלחמה יש הרוגים ופצועים, אין לי טיפת חשש. אני אומר לעם בישראל, לתושבים הנפלאים שמפוצצים אותנו במשאיות מכל טוב – אנחנו לא חוששים. נעשה את העבודה. נחזיר את החמאס 800 שנה לאחור. זו החובה שלנו".
פורסם לראשונה: 06:50, 10.03.24