מלחמת האשמות חסרת תקדים בין איגוד השופטים לבין הפועל באר-שבע לאחר גמר גביע הטוטו הסוער אתמול (רביעי), שהסתיים בניצחון של מכבי נתניה.
בבאר-שבע זעמו אחרי המשחק על החלטותיו של צוות השיפוט בראשות איתן שמואלביץ', שבהתערבות ה-VAR הרחיק את שאפי סולימאנוב והלדר לופס, ופסק לפנדל עבור נתניה, שאותו עצר אריאל הרוש. שחקנים ואנשי צוות ביקרו את שמואלביץ' בחריפות, וגורמים נוספים בסביבת באר-שבע אף רמזו כי הסיבה להחלטותיו נעוצות בכך שהוא "אוהד מכבי נתניה".
3 צפייה בגלריה
שמואלביץ' מרחיק את סולימאנוב
שמואלביץ' מרחיק את סולימאנוב
שמואלביץ' מרחיק את סולימאנוב
(ראובן שוורץ, one)
3 צפייה בגלריה
הלדר לופס שחקן הפועל באר-שבע
הלדר לופס שחקן הפועל באר-שבע
לא היה רגוע. לופס
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות הטענות, יו"ר איגוד השופטים גיורא ענבר פרסם הודעה חריפה נגד באר-שבע. "איגוד השופטים רואה בחומרה רבה את ההשתלחות חסרת הרסן של גורמים בהפועל באר-שבע כלפי השופט איתן שמואלביץ', ואת הניסיון הציני והמכוער לפגוע ביושרתו, במקצועיותו ובאמינותו", תקף ענבר. "איתן הוא אחד השופטים המוכשרים והוותיקים בישראל, נמצא בעונה מקצועית מצוינת ולא במקרה הוא משובץ למשחקים הגדולים והרגישים ביותר - בליגה, בגביע המדינה ובגביע הטוטו".
ענבר המשיך: "צר לי שבמקום שכל קבוצה תתעסק בהפקת לקחים בתוך המועדון לגבי ההתנהגות, הפרועה והאלימה, של השחקנים והספסלים, בוחרים במפלט הקל: להסיט את האש כלפי שופט המשחק ולנסות להשחיר אותו על לא עוול בכפו. אני לא מקבל זאת, האיגוד לא מקבל זאת והגיע הזמן לעצור את מסע ההסתה הזה!!".
בתגובה לדבריו, פרסמה באר-שבע הודעה חריפה משל עצמה: "הודעת האיגוד היא הודעה אלימה, שמעידה על איגוד שנתפס בקלקלתו. במקום שישפילו מבט ויודו בטעות השיבוץ של איתן שמואלביץ' הם מתלהמים ומפנים אצבע מאשימה למועדון ששומר על כבוד השופטים וזו דרכו. מתברר שמבחינתם, כשיש ביקורת ציבורית, ההגנה הכי טובה היא התקפה. כגודל ההתלהמות, כך גודל הבושה. איגוד השופטים נתפס במערומיו וכל ההתלהמות לא תכסה על ערוותו.
"במקום להגיב בצורה החוטאת למציאות, מוטב היה למר ענבר לכנס הבוקר את האחראים לנושא ולשאול אותם את השאלה הבאה: "כיצד ייתכן כי אדם שמעיד על עצמו שזיכרון הילדות הראשון שלו הוא לשחק בקבוצת הילדים של קבוצה X, והדבר שהוא יקח איתו לכל החיים זה האליפות שחווה כילד באצטדיון של קבוצה X, אשר נולד וגדל בעיר בה משחקת קבוצה X, ואף עובד בה כיום בתיכון המקומי כמורה לספורט, משובץ למשחקים של קבוצה X?". התשובה לשאלה הזו לא תעזור רק להפועל באר שבע, אלא לכל הכדורגל הישראלי. טוב יעשה איגוד השופטים אם יבצע בדק בית אמיתי לטובת האוהדים והכדורגל הישראלי, במקום לדברר את עצמו לדעת בתקשורת".
מאמן באר-שבע, אליניב ברדה, אמנם הצהיר בסיום המשחק כי הוא כועס על סולימאנוב, שלא ידע לשלוט בעצביו וביצע עבירה קשה שהובילה להרחקתו, אך במקביל טען שהשופטים לא מספיק מגינים על שחקן כמוהו וכי נעשות עליו המון עבירות. לופס היה פחות דיפלומטי כשאמר לעיתונאים בסיום: "זה היה שיפוט קטסטרופה".
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
כעס גם על סולימאנוב וגם על השופטים. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
בזמן טקס חלוקת המדליות ניגשו המורחקים לשמואלביץ' וניסו להסביר לו את מהלכיהם. סולימאנוב עשוי לספוג קנס מקבוצתו וכן לעמוד לדין משמעתי בהתאחדות בשל חומרת העבירה. בכל מקרה גם הקבוצה עצמה תעמוד לדין על השלכת חפצים מהיציע אל עבר שחקני נתניה במהלך המחצית השנייה. מיד בסיום המשחק ניסו אוהדי באר-שבע לפרוץ ליציע הכבוד ולתקוף אוהד נתנייתי שהתגרה בהם. כמחצית משחקני באר-שבע לא כיבדו את טקס הנפת הגביע וירדו לידר ההלבשה עוד לפני הנפת הגביע.