העתירה נגד זימון אצילי לנבחרת ישראל: למרות מה שנראה כעמדת רוב נחרצת של הדיינים במהלך הדיון בבית הדין העליון של ההתאחדות בעתירה שהגישו ארגוני הנשים, לא מן הנמנע כי אב בית הדין, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, יעביר את הסוגייה לוועדת האתיקה, שתקבל החלטה בנושא.
סטרשנוב, יחד עם הדיינים אסתר קובו ואסף הדסי, צפוי לקבל את ההחלטה בעתירה בימים הקרובים. כבר במהלך הדיון אתמול (רביעי) הציעה קובו כי הנושא יעבור לוועדת האתיקה. לכך השיב היועץ המשפטי של ההתאחדות עו"ד עמית פינס: "אי אפשר. בעת האירוע הוא לא היה שחקן נבחרת. זה לא ניתן. בפרקליטות עשו בירור וסגרו את התיק מחוסר אשמה".
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
אצילי במדי הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
למרות עמדתו של היועץ המשפטי, גם בקרב אנשי הנבחרת ישנו רצון כי ועדת האתיקה בכל זאת תדון בנושא, כדי לסיים את פרשת אצילי אחת ולתמיד. מנגד, ישנם גורמים בבית הדין שחושבים כי אין צורך בכך, וכי אחרי שאצילי התנצל על חלקו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" זימונו לנבחרת צריך להיות שיקול של הצוות המקצועי בלבד.
גם אם בית הדין יעביר את הנושא לוועדת האתיקה, היא אינה יכולה לקבוע שאצילי אינו ראוי לקבל זימון ואינה יכולה לאסור על כך, אלא לקבוע נהלים עתידיים לגבי זימון שחקנים שהסתבכו בפרשות כמו "הכדורגלנים והקטינות".
במהלך הדיון אתמול, נציג ארגוני הנשים עו"ד אורי קידר טען: "הרעש הזה לא ייגמר. ההתאחדות היא גוף מינהלי שחי על כספי ציבור. אנחנו לא רוצים את אצילי כפרצוף של המדינה. כמה שהוא יהיה טוב בנבחרת ככה מדינת ישראל תתבזה יותר". פינס השיב לו: "זה מדרון חלקלק שיכול להוביל ארגונים גם במישור הפוליטי לדרוש להשעות שחקנים מהנבחרת".
3 צפייה בגלריה
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
"אצילי היה הזהיר שם מכולם". הדיינים במהלך הדיון
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
"לא רוצים אותו כפרצוף של המדינה". העותרות נגד זימון אצילי לנבחרת ישראל
(צילום: יריב כץ)
אב בית הדין אמנון סטרשנוב הגיב לטענת העותרים: "איפה הייתם לפני למעלה משנה? למה אז לא דיברתם? אצילי היה הזהיר מכולם שם". סטרשנוב הקריא את דברי אצילי בהודעת הטקסט לדור מיכה: "'אני מפחד, אין להם 18', אומר אצילי. קראתי את מה שאמר ופורסם". לכך הגיב עו"ד קידר: "ברגע שהחומרים יצאו החוצה אי אפשר לחיות עם זה". הדיין הדסי: "קארים בנזמה הורשע בסחיטה והיו לו עוד פרשות, והוא זכה ב'כדור הזהב' ומשחק בנבחרת צרפת".
סטרשנוב: "הוא התנצל. מה אתם רוצים עוד? הוא לא הורשע. פעמיים התנצל. אצילי אומר 'אין יום שאני לא מתחרט. לא כך צריך אדם לנהוג. מעל שנתיים אני עושה הכל כדי להכות על חטא'. מה אתם עוד רוצים?". נציג ארגוני הנשים השיב: "למה הוא לא בא לפה להתנצל?".
אצילי עצמו לא התייצב לדיון. עו"ד פינס אמר כי פנה לקבוצתו מכבי חיפה וביקש כי יגיע, אך הדבר לא קרה.