התקציר באדיבות תאגיד כאן 11

הכדורגל הישראלי צמא לדמויות לחיקוי, צמא למישהו שיכול לחבר בין כולם, מישהו שיהיה השלמה ארצי פינת רביד פלוטניק וטונה. ברק בכר היה יכול להיות האיש הזה, אבל הוא אימן רק בקבוצות. מנור סולומון בדרך להיות כזה, אבל הוא עדיין צעיר. למשבצת הזאת נכנס בטבעיות אופיר חיים, הוא הפך להיות שלמה ארצי וכל המדינה היא עכשיו קיסריה שלו. מביטים בו בהערצה, עוקבים אחרי כל מילה שלו, ורוצים שהוא ייתן עוד להיט, ואז עוד אחד. וכמו בהופעות של ארצי, כולם יוצאים מרוצים, וכולם מחכים לפעם הבאה.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
גם אצל אופיר חיים תמיד יש את הפעם הבאה. גמר אליפות אירופה, ואח"כ שמינית גמר המונדיאליטו, ואז רבע הגמר - ועכשיו הפיינל פור. שחקני הנבחרת הם הלהקה שלו, הוא גורם להם להרגיש גדולים מהחיים ולא מפחד מאור הזרקורים, האופטימיות שלו מדביקהגם את מי שיושב בכורסה בבית. לפעמים האופטימיות הזו נראית מוגזמת, הזויה, נטולת כל קשר למציאות (הרי מי אנחנו? בסך הכל ישראל), אבל לאופיר חיים יש הרבה אומץ. אוהבים להגיד על נבחרת הנוער הזו שהיא "לא ישראלית", האמת היא שהיא מאוד ישראלית. במובן הטוב של הביטוי, והמאמן שלה הוא ארץ ישראל היפה.
1 צפייה בגלריה
חיים וחלאילי
חיים וחלאילי
אופיר חיים. גדול מהחיים
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)

אחד משלנו

הערכים הישראלים כמו לא להרים ידיים כשהמצב אבוד ולהתאחד במצבים קשים מוטמעים היטב בנבחרת הזו. היא משלנו. קחו למשל את הגליץ' של אור ישראלוב שעצר מתפרצת ברזילאית אחרי החמצת שני הפנדלים. אפשר היה לראות את רוחו של אופיר חיים במהלך הזה. הרוח שאומרת לא להיכנע, ולא להוריד את הראש אף פעם.
נכון, כל מאמן יכול להגיד את זה. נכון, זאת קלישאה. אבל אופיר חיים באמת מאמין ביכולותיו, הוא באמת מאמין שהכל אפשרי, הוא באמת יעשה הכל כדי לנצח. אין פלא שהוא באמת מצליח.
אופיר חיים הוא ארץ ישראל היפה, הישנה והטובה. אדם שמדבר בכנות כובשת על הקשיים שלו ונותן המון תקווה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אדם שמאמין בעצמו אבל דואג שכולם סביבו גם ירגישו נפלא, שאין בו טיפה של ציניות וכמובן יש לו גם חוש הומור בריא ("רציתי למות אחרי שהחמצנו שני פנדלים"). הוא המורה הזה שלא תשכח גם בבגרותך, הוא המפקד הזה בצבא שכל מה שהוא אומר קדוש, הוא האיש שבכל מסיבה נמצא במרכז, אבל לא ישכח אף פעם את מי שנמצא בשוליים. הוא האיש הנכון להוביל את הכדורגל שלנו.
עד לפי זמן לא רב אופיר חיים היה עוד מאמן, ובקלות הכדורגל הישראלי היה עלול להפסיד אותו. צריך לתת קרדיט גם למי שמינה אותו למאמן נבחרת הנוער וראה מעבר לתוצאות. ב-2018 חיים מונה למאמן הפועל ת"א ושרון ניסנוב אמר עליו שהוא מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי. האמירה של ניסנוב נראתה הזויה, אבל היום מבינים על מה הוא דיבר. אופיר חיים היה אותו אדם גם לפני חמש שנים, פשוט אף אחד לא שם לב.
עכשיו אפשר להבין איך הוא קיבל את הג'וב בהפועל ת"א, ולמה בהתאחדות האמינו בו. אופיר חיים הוא אדם יוצא דופן, מרשים בצורה בלתי רגילה וסיפור החיים שלו הפך אותו לווינר האולטימטיבי.
פורסם לראשונה: 08:09, 04.06.23