"האתגר הלאומי הניצב בפנינו בעקבות המלחמה שנכפתה עלינו מחייב את כולנו לעשות הכל כדי לנצח. בכל מקום ובכל זירה. והדרך היחידה לעשות זאת היא יחד. אני ואלון חזן תמיד אמרנו שהדלת פתוחה בפני כל שחקן, ודאי עבור ערן זהבי, במסגרת הכללים שחשבנו שהם לטובת הנבחרת. אין משקעים, אין כעסים, הכל מתחיל מחדש לטובת מטרה שגדולה מכולנו.
"ערן ואני קיימנו שיחה שבה כל אחד חשב רק על הצלחת הנבחרת ובניית הסגל שיעניק לנו את הסיכויים הטובים ביותר לכך. ערן עשה דברים נפלאים לטובת הנבחרת ואני משוכנע כי ימשיך לתת הכל למענה. אני רוצה שנהיה בימים אלה, יותר מתמיד, דוגמה לכל מי שמסתכל עלינו כדי שיידעו לחבר מחדש ולצאת יחד מהתקופה הקשה הזאת לדרך אחרת, טובה בהרבה".
4 צפייה בגלריה
יוסי בניון ערן זהבי
יוסי בניון ערן זהבי
אמירות קשות. בניון וזהבי
(צילום: AP ועוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
זהבי ובניון
זהבי ובניון
הפגישה באוקטובר האחרון שהובילה לחזרתו של זהבי לנבחרת
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
הדובר: יוסי בניון. התאריך: 25 באוקטובר 2023. המעמד: פגישה בינו לבין ערן זהבי בביתו של סוכן השחקנים רונן קצב, במטרה להשאיר מאחור את פרשת החדר הידועה לשמצה ולסלול את הדרך לחזרתו של זהבי לנבחרת ישראל. בסיומה של הפגישה, הצטלמו השניים יחד על רקע הנוף הפסטורלי הנשקף מביתו של קצב - ויצאו לדרך חדשה. לכאורה.
השיחה הנוקבת והנדירה שנחשפה אתמול (רביעי) ב-ynet, בין יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ליוסי בניון, שהובילה בסופו של דבר לעזיבת המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, חשפה גם כי היחסים בין בניון לבין הכוכב הגדול של הנבחרת נותרו מתוחים, שלא לומר עכורים, גם אחרי שובו של זהבי למדים הלאומיים. גם במבט לאחור, בניון מודה למעשה כי לא רצה בשובו של זהבי, וגם לא חשב שהוא צריך לפתוח בהרכב.
4 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
"שחקנים צעירים התלוננו על ההשפעה שלו". זהבי
(צילום: עוז מועלם)
השיחה בין יו"ר ההתאחדות לבין המנהל המקצועי עסקה לא מעט בעניין זהבי. "ברור שהוא חזר רק בעקבות המלחמה", אמר בניון, והבהיר מה היה קורה אלמלא פרצה: "הרצון לשדר מסר של אחדות גרם לכך, אחרת הוא לא היה חלק מהנבחרת".
בניון התייחס גם להשפעה המקצועית שהייתה להשתלבות המחודשת של זהבי בנבחרת. לתחושתו, חזרתו פגעה בהישגים של הנבחרת, וכי בלעדיו היא השיגה תוצאות טובות יותר. "שחקנים בכירים פנו אליי אחרי המשחק מול איסלנד, כולל ותיקים, ואמרו לי: 'הייתה נבחרת אחת לפני ערן זהבי ואחת אחרי שהוא חזר'", אמר בניון לזוארץ. "שחקנים צעירים התלוננו על ההשפעה שלו. הוא הרס את הנבחרת מהרגע שהוא חזר אליה. מבחינה מקצועית לא היה לו מקום בהרכב, אבל זו הייתה החלטה של אלון חזן שניסיתי להניא אותו ממנה. אני חשבתי שדור תורג'מן צריך לפתוח כחלוץ". זוארץ הגיב על כך: "ערן לא היה הבעיה שלכם".
4 צפייה בגלריה
זוארץ
זוארץ
לא קיבל את הטענות של בניון. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
התשובה של זוארץ מלמדת כי לא קיבל את הטענות של המנהל המקצועי, וגם שלא אהב את ריבוי הפרשות בנבחרת בתקופת בניון והמאמן אלון חזן. "התעסקתם בהרבה דברים שלא קשורים לכדורגל, הרבה עקרונות", אמר לו. "נתתי לך גב מלא עם הסיפור של ערן זהבי".
בניון ענה: "לא נתת לי שום גב, אולי נתת לי סכין בגב. הלכת על דעת עצמך לבית של ערן זהבי, בושה שהלכת אליו, והוא עוד לא רצה לחזור".