המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים. גם היום (שני) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
21:22: ההתאחדות לכדורגל הצטרפה לבקשת משפחתו של אוהד מונדר החטוף בעזה לחגוג את יום ההולדת ה-9 שלו על ידי צילום עם בלון. במהלך הפעילות של נבחרת ישראל הערב באצטדיון בלומפילד, הצטלמו שחקני הנבחרת כשהם מחזיקים כרזות עם תמונתו של אוהד במטרה לחגוג את יום ההולדת שלו ולקרוא לשחרורו. כמו כן, באצטדיון נוגן שיר יום הולדת ותמונתו של אוהד הוצגה על המסכים כדי לציין את יום הולדתו.
3 צפייה בגלריה
המחווה של נבחרת ישראל לאוהד מונדר
המחווה של נבחרת ישראל לאוהד מונדר
המחווה של נבחרת ישראל לאוהד מונדר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
16:52: קבוצת הכדורעף של מכבי ת"א, הייתה אמורה לארח מחר את המשחק הראשון מבין שניים במוקדמות גביע האתגר מול טיראנה האלבנית, אבל בעקבות המצב הביטחוני האלבנים היריבה הודיעה כי לא תגיע לארץ. כמו כן, הצהובים הודיעו לטיראנה כי לא יבואו לגומלין שתוכנן ל-31 בחודש באלבניה. בשלב זה התאחדות הכדורעף האירופית עוד לא קיבלה החלטה מה יעלה בגורל שני המפגשים.
13:44: באיגוד הכדורסל החליטו להחזיר לפעילות את הנבחרות הצעירות והחל משבוע הבא הן יתכנסו מספר פעמים באולם זיסמן. המטרה היא לשמור על מסגרת עבור השחקנים הצעירים ולשמר את כושרם גם בתקופה בה משחקי הליגות השונות אינם מתקיימים. עוד הוסיפו באיגוד כי הם "ידאגו לבטחונם של השחקנים שיתאמנו במספרים ובמקום בו ניתן להגיע למרחב מוגן לפי הנחיות פיקוד העורף".
13:21: יו"ר מינהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, שלח מכתב רשמי להנהלת בורוסיה דורטמונד, בו הודה למועדון על כך שעמד לצידה של ישראל. כזכור, הצהובים-שחורים ערכו דקת דומייה לזכר הנרצחים בעוטף עזה, ותוך כדי פנו לאוהדים במערכת הכריזה והביעו תמיכה בישראל. "הסולידריות והמחויבות של המועדון שלכם לעמוד לצד ישראל בזמנים מאתגרים אלו לא נעלמו מעינינו", כתב כלפון. "זה מעודד לחזות בהפגנה כזו של ידידות ומחויבות לעקרון "לעולם לא שוב".
11:43: אקס הפועל באר-שבע, שאפי סוליימאנוב, שוב יוצא נגד ישראל. הכדורגלן הרוסי העלה סרטון לחשבון האינסטגרם שלו בו דובר על הזוועות שביצע חמאס בתינוקות שרצח במהלך מתקפת הטרור בישראל ב-7 באוקטובר, ושלל בגסות את הדברים שנאמרים תוך שימוש בביטוי גס בשפה הרוסית.
3 צפייה בגלריה
שאפי
שאפי
הכחיש את הזוועות של חמאס. שאפי
(צילום: Mutsu Kawamori/AFLO)
לפני קצת פחות משבועיים, שיתף שאפי פוסט בו נכתב: "פלסטין לא תשוחרר על ידי אלה שמכרו אותה. הם מכרו את זה כי הם לא העריכו את זה. שחרור פלסטין יהיה בדם, והם מכרו אותה בכסף. ומי שמכר משהו בכסף לא יקנה אותו עם הדם שלו". לאחר שספג ביקורות רבות מאוהדי הקבוצה וגם כמה מחבריו לשעבר, הוא פירסם הבהרה: "לאנשים שחושבים שאני תומך בחמאס, אני לא יודע איך לקרוא לכם. אני מאחל לכל האנשים הרגילים שמיים שקטים מעל ראשם".
11:36: שוערי מכבי חיפה שריף כיוף ורועי פוקס הגיעו יחד עם מאמן השוערים, איתי זילפה, למושב מגדים לשמח ולחלק מתנות לילדים שפונו מאזורי הלחימה. מנהל בית ספר לכדורגל באזור חוף הכרמל, אמיר אסטליין, שדואג לפעילויות לילדים אמר: "אני מוריד את הכובע בפני מכבי חיפה על ההתגייסות האדירה, מלאת חמלה ורגישות של כל אחד ואחת במערכת".
השחקנים עודדו את הילדים וניסו להרים את רוחם, והעניקו להם מעט רגעים של חסד בזמנים הלא פשוטים שכולנו עוברים.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע עם תמונתו של אוהד מונדר בן ה-9, שנחטף על ידי חמאס
שחקני הפועל באר-שבע עם תמונתו של אוהד מונדר בן ה-9, שנחטף על ידי חמאס
שחקני הפועל באר-שבע עם תמונתו של אוהד מונדר בן ה-9, שנחטף על ידי חמאס
(צילום: באדיבות הפועל באר-שבע)
10:11: הפועל באר-שבע נרתמה לבקשת משפחתו של אוהד הקבוצה אוהד מונדר בן ה-9, שנמצא בשבי החמאס והיום הוא יום הולדתו. שחקני הקבוצה הניפו שלטים עם דמותו ואיחלו לו מזל טוב, וייחלו לחזרתו.
9:52: במסר של אחדות, העלו בית"ר והפועל ירושלים פוסט זהה לחשבון הטוויטר הרשמי שלהן, בו נכתב: "הכדורגל והיריבות יחכו. זמן לחזק את הבית", יחד עם אימוג'י של דגל ישראל. בתמונה שצורפה בפוסט צוין כי הדרבי שאמור היה להתקיים בין השתיים ב-23 באוקטובר נדחה, ונכתב: "ניפגש בשש אחרי המלחמה".
פורסם לראשונה: 11:12, 23.10.23