מגן נבחרת ישראל אלי דסה מנהל מגעים להצטרפות ל-DC יונייטד מליגת ה-MLS. בשעות האחרונות ניהל דסה שיחת זום מביתו שבהולנד עם המנהל המקצועי של הקבוצה, שניסתה בקיץ האחרון לצרף את ערן זהבי. מדובר בחוזה לשנתיים או שלוש, שדי מקביל בסכומיו להצעה שקיבל דסה ממכבי תל אביב.
דסה עצמו מעדיף לנסות ולהמשיך את הקריירה הבינלאומית שלו בעקבות ההצלחה בוויטסה. במידה שהמשא ומתן יבשיל לטיוטת חוזה, הוא עשוי ללכת על האופציה האמריקאית. עוד מתברר כי אחת הקבוצות ב-MLS, לוס אנג'לס גלאקסי שצירפה לאחרונה את ריקי פוץ' מברצלונה, בוחנת את האפשרות לצרף את דסה (גם סן חוזה ונאשוויל הועלו כאופציות). יחד עם זאת, במכבי תל אביב מנסים להגיע לנוסחה שתוביל לחזרתו של מי שמוגדר מבחינתה כשובר שוויון בקיץ הזה. דסה יקבל בשבוע הקרוב החלטה סופית בין האופציות שעומדות בפניו מארצות הברית ומכבי תל אביב.
1 צפייה בגלריה
אלי דסה בפעולה
אלי דסה בפעולה
יבחר במכבי תל אביב? דסה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שסיים את החוזה בוויטסה, שם הפך לאחד המגנים הטובים בליגה ההולנדית, מספר מועדונים במדינה גילו בו עניין. ביניהם, לפי הפרסומים, הייתה גם האלופה איאקס, אך המחזרת הגדולה ביותר הייתה ונשארה מכבי תל אביב. הקבוצה שהצליחה להחזיר הקיץ לארץ את ערן זהבי וניר ביטון בנתה גם על המגן הימני, ולא במקרה הודיעה לאנדרה ז'ראלדש מוקדם יותר כי אינו נמצא בתוכניות המקצועיות שלה. אולם למגן בן ה־29, שזכה עם הצהובים באליפות ב־2019, יש תוכניות משלו.
התקופה תחת ג'ורדי קרויף ופטר בוס במכבי תל אביב הייתה חניכה מצוינת עבורו לקראת ההצלחה בהולנד. בעונה החולפת שותף דסה ב-31 משחקי ליגה במדי ויטסה, שסיימה במקום השישי, אבל את עיקר הקרדיט לקראת העונה הבאה קיבל בזכות ההופעות המוצלחות שלו בליגה האזורית. הבישולים מול אנדרלכט, ראפיד וינה, טוטנהאם ורומא הכניסו אותו לתודעה בליגות בכירות יותר. אגב, בגלל חתונתו שנקבעה מראש הוא החמיץ את המשחקים של ויטסה בפלייאוף העלייה לאירופה, בהם הקבוצה נכשלה.