ההצלחה היחסית של הפועל עפולה העונה - שנמצאת במקום ה-11 בליגה הלאומית, והערב (רביעי, 19:30) תארח את בית"ר ירושלים למפגש הראשון ביניהן ברבע גמר גביע המדינה - נזקפת על ידי הנהלת הקבוצה והשחקנים לאיש אחד: המאמן שחר ויזינגר.
שחר הוא אחיו הצעיר של גיא ויזינגר, מאמן השוערים הידוע של מכבי חיפה. כידוע, עפולה נחשבת לקבוצת בת של מכבי חיפה, ו-ויזינגר הצעיר "נשלח" על ידי גל אלברמן, המנהל המקצועי של הירוקים, להיות האחראי על הפרויקט בעפולה. במסגרת שיתוף הפעולה, האלופה משאילה לעפולה שחקנים צעירים על מנת שיצברו דקות משחק. מאור בורג, סקאוט של מכבי חיפה, מגיע שלוש פעמים בשבוע לעפולה ונמצא בקשר יומי עם ויזינגר.
4 צפייה בגלריה
שחר ויזינגר
שחר ויזינגר
הציל את עפולה מירידה לליגה א'. ויזינגר
(צילום: שרון צור)
ויזינגר שיחגוג 27 בסוף החודש הוא כמובן אחד המאמנים הצעירים ברמה המקצועית של הכדורגל הישראלי, ומסומן על ידי רבים כדבר הבא. "הוא ללא ספק מוח כדורגל גדול", אמר עליו בכיר מהפועל עפולה. "הוא לומד בכל יום, מתקדם בצורה יוצאת דופן. הוא יהפוך בשנים הקרובות לאחד המאמנים הבכירים בכדורגל הישראלי ללא ספק, הוא יהיה הברק בכר הבא".
הוא מונה למאמן הפועל עפולה במהלך העונה הקודמת, כשהקבוצה הייתה שקועה במקום האחרון, רחוקה שמונה נקודות מהמקום ממנו מגיעים למבחני ההישארות. כשהכל היה נראה שחור, התעקש מנהל מחלקת הספורט בעיריית עפולה שלומי אלבז למנות את ויזינגר חסר הניסיון, וכיום כבר ניתן לקבוע בביטחון כי מדובר היה בבינגו של ממש. תחת ויזינגר הצליחה עפולה לייצר רצף ניצחונות מרשים וסיימה את העונה במקום השני בפלייאוף התחתון. "מה ששחר עשה זה כמו לזכות באליפות", אמרו אז בעפולה.
4 צפייה בגלריה
"אנשים לא מבינים את ההישג". שחקני עפולה חוגגים
"אנשים לא מבינים את ההישג". שחקני עפולה חוגגים
"אנשים לא מבינים את ההישג". שחקני עפולה חוגגים
(ראובן שוורץ)
"אנשים לא מבינים את ההישג הגדול של שחר בעונה שעברה", סיפר אלבז. "הוא קיבל קבוצה שהסיכויים שלה להינצל היו קלושים ועשה נס. ככל שהזמן עבר, הקבוצה הציגה כדורגל יותר חיובי ויפה לעין. עפולה תחתיו מגיעה לכל מגרש בלי פחד. שחר מאמין בכדורגל התקפי ושמח, כזה שהיינו רוצים לראות מעוד מאמנים בארץ. החוזק שלו הופך אותו לאהוב ומוערך בקרב השחקנים, שלמרות גילו הצעיר, נותנים לו את הכבוד הראוי".
אחרי שעברה את הפועל ת"א בסיבוב ח' של הגביע והביסה את הפועל כפר סבא בשמינית הגמר, הערב כאמור תארח עפולה את בית"ר ירושלים למשחק הראשון של רבע הגמר, וכל הכרטיסים למשחק נחטפו שעות ספורות לאחר שהחלה המכירה. "בוודאי שבית"ר היא הפייבוריטית", אמר ויזינגר לקראת ההתמודדות. "מדובר בקבוצה טובה במומנטום מעולה. אנחנו נצטרך להיות מאוד מפוקסים וחכמים".
איך אפשר לעבור אותם? "נצטרך להיות בקצב של המשחק, להיות מאוד מרוכזים בכל מהלך".
יש התרגשות לקראת מפגש עם בית"ר ירושלים ויוסי אבוקסיס? "אנחנו דרוכים. אני מכיר את יוסי ומאוד מעריך אותו, הוא עושה עבודה נהדרת".
4 צפייה בגלריה
שחר ויזינגר
שחר ויזינגר
"אני מכיר את יוסי ומאוד מעריך אותו, הוא עושה עבודה נהדרת". שחר ויזינגר
(צילום: שרון צור)
בשלב רבע הגמר נערכים שני משחקים, בית וחוץ, זה מפחית את הסיכוי לקבוצות שמגיעות כאנדרדוג. "כמובן ששני מפגשים מול קבוצה כזו הופכים את הסיפור ליותר קשה. אך אנחנו לא מסוג האנשים והספורטאים שמוותרים או מכינים תירוצים.ֶ אנחנו נעשה הכל כדי להעפיל לחצי הגמר".
לקהל שלכם תהיה השפעה מול הקהל הגדול של בית"ר? "כמובן, הקהל שלנו יעזור לנו מאוד. היה לנו משחק ביום שני מול אשדוד והרגשנו את החיסרון של הקהל שהגיע במספרים מופחתים למה שאנו רגילים, תמיד זה עוזר לנו שהקהל מגיע ודוחף אותנו".
4 צפייה בגלריה
 דנילו אספרייה, ירדן שועה ויון ניקולאסקו
 דנילו אספרייה, ירדן שועה ויון ניקולאסקו
"אנחנו לא חוששים". מימין לשמאל: אספרייה, שועה וניקולאסקו
(צילום: עוז מועלם)
ירדן שועה, דנילו אספריה ויון ניקולאסקו - אתה חושש מהם? "אנחנו לא חוששים, אבל הם שחקני טופ ליגת העל ונצטרך לעשות התאמות כדי להתמודד איתם. יש פה שחקנים וצוות ששואפים להגיע לרמות הגבוהות ונצטרך להוכיח שאנו ראויים לכך".
עלייה לחצי הגמר תיחשב לרגע הגדול בקריירה שלך עד כה? "אני כרגע מתרכז במשחק הראשון ובמשחקים בליגה. אנו עושים הכל על מנת להיות בפלייאוף העליון בליגה אחרי כמה שנים קשות מאוד. יחד עם הגביע זה יכול להיות בונוס ענק. כרגע לא צריך לדבר רחוק מדי אלא לבחון משחק אחרי משחק".