גיא ויזינגר הוא הרבה מעבר לעוד מאמן שוערים. הוא המוח של מכבי חיפה והאיש שממונה על כל הבעיטות החופשיות, כדורים נייחים וקרנות. לא מעט שערים של הירוקים רשומים על השם שלו. הוא האיש שמרגיש לכולם כיותר מעוזר מאמן עבור ברק בכר.
מתחממים לקראת משחק העונה - כתבות נוספות
ויזינגר בן ה-32 לקח כמה צעדים קדימה את משרת מאמן השוערים. הוא לא רק מאמן השוערים של מכבי חיפה בהגדרה, אלא האיש שאמון על הבעיטות החופשיות, המצבים הנייחים והתרגילים היצירתיים שגורמים לקהל הירוק לתפוס את הראש פעם אחר פעם. הרבה בזכות ויזינגר ג'וש כהן, שהגיע למכבי חיפה מליגה שבה הדרישות ממנו היו אחרות ומוגבלות, הפך לשוער יציב, שקט ובטוח ואחד מגיבורי האליפויות של הירוקים. פציעתו הכניסה את המערכת ללחץ, אך מאמן השוערים הרגיע והבהיר שניתן לסמוך על השוער השני רועי משפתי בעזרת עבודה מנטלית. ואכן משפתי מפגין עד כה יכולת טובה, ואף עצר פנדל מול הפועל באר-שבע ובמחזור האחרון מול הפועל ירושלים סיכל שני מצבים מסוכנים שהשאירו את הנקודות בחיפה.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם הספסל
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם הספסל
ה-איש של ברק בכר. ויזינגר מימין עם הידיים מונפות
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
רועי משפתי
רועי משפתי
ויזינגר הרגיע והבהיר שאפשר לשמוך עליו. השוער השני של מכבי חיפה, רועי משפתי
(צילום: עוז מועלם)
ויזינגר הוא סוג של סיפור סינדרלה. את תחילת ההתמחות הוא עשה במחלקת הנוער של הפועל חיפה. זה החל במעקב אינטנסיבי אחרי אימוני שוערים במחלקה עד שנסללה דרכו לתפקיד מאמן השוערים בקבוצה הבוגרת תחת שרביט האימון של טל בנין. משם הוא נדד לטוברוק. התחנה הבאה הייתה הפועל כפר-סבא. ואז הגיעה ההצעה מברק בכר, ששמע על המאמן המשקיען והחרוץ. בכר בנה אז כוורת חדשה בבאר-שבע, ויזינגר הצעיר התלבש לו כמו כפפה ליד, תרתי משמע.
ברבות השנים מערכת היחסים בין השניים הפכה להדוקה וקרובה במיוחד. במועדון הירוק מדברים על בחור טוטאלי, שקדן וידען, פריק של כדורגל. בגיל 21 ויזינגר כבר אימן שוערים בליגת העל ונתן טיפים לשוערים מנוסים ו-ותיקים כמו קאלה דרשלר, דודו גורש ואוהד כהן. "גיא הוא גאון כדורגל", אומרים במועדון, "הוא חופר בצפייה במשחקי כדורגל מכל העולם, לומד תרגילים, מתרגל אותם עם השחקנים פעם אחר פעם. בכל מצב נייח רואים כמה דיוק, אפקט הפתעה ויכולת למידה יש לו. אין ספק שמדובר במאמן שעושה התקדמות מקצועית גדולה מאוד ותורם רבות למועדון".
מי שראה את השער של נטע לביא בגביע לאחר כדור קרן ומי שראה את השער של דין דוד מול נס-ציונה יכול להבין שאלו שערים תוצרת ויזינגר. חדי העין יכולים להבחין שאחרי כל כדור נייח עיני השחקנים מופנות אליו, איך הוא מחלק הוראות, מסביר איזה תרגיל הוא רוצה לראות. וכשהכדור ברשת כולם יודעים שהשער הוא שער הגיא, שהוא רשום על שמו של "ויזי". ולכן כשהכדור ברשת, ויזינגר עומד במרכזה של דבוקת חוגגים. בכר, מצידו, נותן לו את כל הקרדיט, מאפשר לו להתפתח ומפרגן בגדול למאמן השוערים שמרגיש כעוזר מאמן לכל דבר.
3 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג עוד שער "תוצרת ויזינגר" מול נס-ציונה
(צילום: עוז מועלם)
"במקצוע שלי אחד הדברים החשובים בו זאת המילה השקעה", הוא אומר. "אני חייב לדעת כל הזמן מה מתרחש בעולם ואיך אפשר להתקדם. אני חייב לרדת לרזולוציות הכי קטנות כדי להבין את החסרונות והיתרונות שלנו ושל הקבוצה היריבה ולדעת מצד אחד איך אנחנו משתפרים, ומצד שני איך להתכונן למשחק בצורה הכי מדויקת, ואיך להכין את השחקנים שלנו הכי טוב למשחק. אז כמובן שבמצבים נייחים בהתקפה צריך גם להביא את אלמנט היצירתיות כדי להפתיע בכל פעם מחדש. כל זה לוקח לא מעט זמן. ואם אחד המתחרים שלי יעבוד יותר קשה ממני אז אני אתן לו סיכוי להיות יותר טוב ממני. וכל עוד אני עובד זה משהו שלא יקרה".
לכמה גולים ממצבים נייחים אתה מצפה העונה? "כשבנינו את העונה מבחינת משחקי ליגה הציפייה שלי הייתה 17 שערים ונכון לרגע זה אנחנו עם 9 שערים מנייחים. בסטטיסטיקה הזאת אני לא מחשיב פנדלים".
מספרים שהשחקנים מקבלים שיעורי בית. "חוץ מהעבודה הקשה הפיזית והטכנית שהשחקנים עושים, הם סוג של סטודנטים שצריכים כל שבוע ללמוד המון מידע. גם במצבים נייחים השחקן צריך כל משחק מחדש להבין איפה החסרונות והיתרונות של הקבוצה היריבה ואיך אפשר לנצל את החסרונות שלהם, וככה לייצר מצבי הבקעה".
הערב הירוקים פוגשים את מכבי ת"א למשחק שעשוי לקרב אותם מאוד לעבר תואר האליפות השלישי ברציפות. אין ספק כי למצבים הנייחים תהיה משמעות גדולה גם הערב ולוויזינגר, האיש שלצידו של בכר, יש משמעות גדולה לא פחות מאשר זו של השחקנים בירוק.
פורסם לראשונה: 11:58, 23.01.23