עוד לפני עלייתה של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות, במועדון כבר פנו לאופ"א לגבי השיבוץ האפשרי במחזור המשחקים השלישי, מאחר והוא נופל על ערב יום הכיפורים.
מכבי חיפה בליגת האלופות - סיקור נרחב
בשיחה שהתקיימה אתמול בין אורן חסון יו"ר ההתאחדות לבכירים באופ"א, עוד לפני שמכבי חיפה עלתה לשלב הבתים, סוכם כי במידה ואלופת ישראל תעלה אכן תעפיל, היא לא תשובץ ליום המשחקים של החמישה באוקטובר, מאחר ומדובר בערב יום כיפור. לבקשתה של מכבי חיפה, שני תנאים נוספים סוכמו בין חסון לאותם בכירים: המשחק במוצאי יום כיפור ייערך בחוץ, בין היתר על מנת להקל על הכנות והקושי בניוד של קהל ישראלי מיד לאחר צאת הצום, והמשחק ישובץ לשעה 22:00 על מנת לאפשר לשחקנים הצמים להתארגן לקראתו.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה חוגגים
אוהדי מכבי חיפה חוגגים
אוהדי מכבי חיפה חוגגים עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות
(צילום: AP)

שמחות בשמחתה: קבוצות מליגת העל יקבלו מענק

העלייה של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות תעשיר משמעותית את הכדורגל הישראלי. על פי חישובים שנערכו לאחרונה באופ"א, העלייה של האלופה הישראלית תכניס לפחות מיליון וחצי שקלים לכל אחת מקבוצות ליגת העל שקיבלה רישוי לשחק באירופה. בשל הגדלת הפרסים באופ"א, ייתכן מאוד כי כל קבוצה שעומדת בקריטריונים תקבל אפילו למעלה משני מיליון שקלים, כשהסכום הסופי ייקבע רק בתום העונה ועל פי הנתונים שתאסוף אופ"א ותודיע לכל אחת מההתאחדויות.
הקבוצות הישראליות שקיבלו את הרישיון במאי האחרון מהוועדה לרישוי מועדונים של ההתאחדות ויקבלו את הסכום הגבוה: הפועל ת"א, הפועל חיפה, בני סכנין, הפועל ירושלים, הפועל חדרה, מ.ס אשדוד וקריית-שמונה. הקבוצות שלא יקבלו את המענק: בית"ר ירושלים עקב בעיותיה הכלכליות, בני ריינה וסקציה נס ציונה שעוד היו בליגה הלאומית, ומכבי ת"א, הפועל באר שבע ומכבי נתניה ששיחקו העונה באירופה.
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
בית"ר לא תקבל את המענק. אברמוב
(צילום: רפי קוץ)