מכבי ת"א גיבשה נוסחה להשבתו של יונתן כהן מפיזה, ומעוניינת לסגור את הנושא מול המועדון האיטלקי בימים הקרובים.
הצהובים אמורים לקבל בספטמבר הקרוב את התשלום השני מפיזה בסך 1.2 מיליון אירו, זאת אחרי שהקבוצה מליגת המשנה באיטליה כבר העבירה מיליון אירו בספטמבר 2021. על פי הנוסחה שהציעה מכבי ת"א למועדון האיטלקי, פיזה לא תצטרך להעביר את התשלום השני, ואילו הצהובים יעבירו אליה חצי מיליון אירו כדי להשיב את שחקנם לשעבר. כלומר, העסקה תעלה למכבי ת"א 1.7 מיליון אירו, ויתווספו אליה מענקים שתקבל פיזה, כמו למשל על עלייה לשלב בתים של מפעל אירופי או זכייה באליפות בטווח של שנתיים או שלוש.
1 צפייה בגלריה
יונתן כהן
יונתן כהן
צפוי להרוויח קרוב לחצי מיליון אירו לעונה בקריית-שלום
(צילום: עוז מועלם)
כהן (26), שלא נכלל בסגל במשחקים האחרונים של פיזה, כבר הבהיר לראשי המועדון שהוא לא מעוניין להמשיך ורוצה לחזור לקריית-שלום. ההתנהלות של כהן מזכירה את מה שקרה איתו בקיץ שעבר במכבי ת"א, לאחר שכבר גמלה בליבו החלטה לעבור לפיזה. "כהן החליט לחזור למכבי ת"א", סיפר מקורב לשחקן. "הוא כבר יושב על מזוודות בבית ורק מחכה שהעסקה תינעל".
כהן לא הצליח להשתלב בליגת המשנה באיטליה ונחשב לפלופ גדול בפיזה, שבנתה עליו כשחקן מרכזי. מאחורי הקלעים, הוא כבר סיכם עקרונית עם מכבי ת"א על גובה שכרו בחוזה לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת. לפני היציאה לאיטליה הוא השתכר כ־275 אלף אירו, הקפיצה לפיזה שידרגה אותו ל־400 אלף אירו ועתה הוא אמור לקבל כ־475 אלף בעונה.
אחרי שבמכבי הנחיתו את ערן זהבי, ניר ביטון ודור פרץ, מאמינים במועדון כי העסקה תיסגר בימים הקרובים, ושבכל מקרה כהן יחזור לקריית-שלום עד סגירת חלון ההעברות בליגה הישראלית ב־29 בספטמבר. בנוסף, הקבוצה מתכוונת להחתים חלוץ זר ובכך לסגור את הסגל העונה, כשמנגד אוסמה חלאיילה הושאל אתמול לבני־ריינה ודור תורג'מן יעבור בהשאלה לבית"ר ירושלים.