עכשיו זה רשמי: שחקן העונה ומלך השערים של ליגת העל, עומר אצילי, יעזוב את מכבי חיפה ויחתום באל-עין מהאמירויות, שם הוא צפוי להרוויח 2 מיליון אירו נטו לעונה בחוזה לשלוש שנים. אל-עין הודיעה היום (שישי) היא הגיעה לסיכום עם מכבי חיפה על ההעברה, ואצילי יעבור לשורותיה בקרוב.
העסקה הבשילה לאחר שבועות ארוכים בהם ניהלה אל-עין מגעים עם אצילי, כאשר שתי קבוצות נוספות מהנסיכויות נטלו חלק במירוץ אחר השחקן - אל-וואחדה ואל-ג'זירה. יחד עם המענקים השונים שהוכנסו לחוזהו, כמו הישגיות וכיבוש שערים, השכר של אצילי צפוי להגיע לכ-3 מיליון אירו (12 מיליון שקל).
2 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
צלחת פרידה. אצילי בחגיגות האליפות
(צילום: עוז מועלם)
סעיף השחרור של אצילי (29), שכבש בעונה שחלפה 22 שערי ליגה ובישל 12, עומד על 2 מיליון אירו, ועם השלמת המעבר הוא צפוי להפוך לכדורגלן היהודי הראשון שמשחק באיחוד האמירויות.
אחד השיקול המרכזיים להחלטה של אצילי ללכת על אופציית אל-עין, הייתה זהות המאמן – אלפרד סחרודר, שאימן בעבר את איאקס, טוונטה וקלאב ברוז', ושימש עוזר מאמן לרונלד קומאן בברצלונה.

אימפריה בכדורגל הערבי

אל-עין, אחד המועדונים הגדולים בכדורגל הערבי, הפך לשם דבר בזכות העלייה לגמר גביע העולם למועדונים ב-2018. הקבוצה מאבו-דאבי ניצחה את ריבר פלייט הארגנטינאית ועלתה לגמר שם הפסידה לריאל מדריד. את העונה החולפת סיימה הקבוצה במקום השני בליגה המקומית, ובמרחק שלוש נקודות מהאלופה שבאב אל-אהלי. אחד מהשמות המוכרים בישראל שלבשו את מדי אל-עין הוא לא אחר מאשר שחקן בית"ר ירושלים, דנילו אספרייה, שאפילו הביע את רצונו לחזור אליה.
2 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
האוהדים כבר מתגעגעים. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
המנהל המקצועי של מכבי חיפה, גל אלברמן, כבר עסוק במציאת מחליף לאצילי שב-132 הופעות במדים הירוקים (בכל המפעלים) כבש 62 שערים ובישל 33 פעמים, והפך לאחד השחקנים הבולטים במכבי חיפה. אושר דוידה הוא אחד השחקנים שמוזכרים כמי שאמורים למלא את המשבצת שהותיר הקשר.
מי שעוד צפוי לעזוב את האלופה הוא דיא סבע, שמחזיק בהצעות של למעלה ממיליון אירו לעונה בטורקיה ואף סכומים כפולים באמירויות. סעיף היציאה שלו הוא מינורי - 250 אלף דולר - ודובר על כך מוקדם יותר כי יעזוב בקיץ.