כפי שנחשף ב-ynet, בעקבות פגישות שניהל יו"ר ההתאחדות אורן חסון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כבר במחזור הליגה הקרוב מכסת הקהל במשחקי ליגת העל תגדל. 5,000 עד 10,000 אוהדים (באצטדיונים הגדולים) יורשו להיכנס.
ל-ynet נודע כי המהלך של חסון שנשמר בחשאיות הוא תולדה מהפגישה בינו לבין נתניהו לפני כעשרה ימים. בין היתר הוא יזם כי ראש הממשלה, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה יגיעו להתארח במשחק הליגה בטדי בין בית"ר ירושלים להפועל כפ"ס. חסון הציג בפני נתניהו את המתווה שהוכן מראש שנועד להכנסת שליש איצטדיון. ההסכם שנקבע מראש היה כי במידה שהמחזור הראשון שבו הותרה כניסת קהל, יעבור ללא הפרות משמעותית אז תהיה קפיצה משמעותית בכמות הקהל שיוכל להיכנס.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטדי
בנימין נתניהו בטדי
בנימין נתניהו בטדי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מי שעוד היה שותף יחד עם חסון לקבלת האור הירוק מהממשלה להחזרה מאסיבית יותר של קהל באופן מיידי היו אנשי משרד התרבות והספורט, השר חילי טרופר וגיא גוטמן, שהציגו בפני משרד הבריאות צילומים מכל האצטדיונים מהמחזור האחרון, שהמחישו כי לא הייתה כל תקלה בכניסת קהל וניתן לעבור מיידית לשלב הבא.
על פי גורמים המעורים בנעשה מאחורי הקלעים, אנשי מינהלת הליגה לא היו מעורבים במהלך זה, אלא יו"ר ההתאחדות ואנשי משרד התרבות והספורט. "יש רק בן אדם שמחליט עם כל הכבוד לכולם, זה ראש הממשלה", אמרו הגורמים, "הוא נפגש רק עם חסון שהציג לו את התוכניות, ראה במו עיניו איך זה התנהל בטדי ולכן החליט על הגדלת כמות הקהל".

2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
חסון הגיע אתמול לטדי לפגישה שנערכה במקום עם ראש הממשלה ושני השרים, כשמיד אחרי המשחק נקבע עקרונית כי תהיה הגדלה עד יום רביעי שתובא לאישור הממשלה בישיבה שתתקיים בחמישי.
עתה ההתלבטות היא האם להכניס 5,000 אוהדים למגרשים או ללכת על מתווה של שליש אצטדיון מלא, כלומר שבבלומפילד ובסמי עופר יורשו להיכנס 10,000 צופים. כך שאולי בדרבי בין מכבי להפועל ת"א ייכנסו 10,000 אוהדים.
במשרד הבריאות גם אישרו את המתווה שרקם השר טרופר של אפשרות לבדיקות מהירות גם במגרשי הספורט, כשכל איצטדיון יוכל לשכור חברה פרטית לביצוען, ולכן גם מי שלא מחזיק בתו ירוק, מתחסן או מחלים, יוכל להיכנס לאירועי הספורט עם בדיקה מהירה, מה שיגדיל את כמות הקהל.
פורסם לראשונה: 08:30, 15.03.21