תחנה חדשה בקריירה של תומר חמד. החלוץ הישראלי (33) שעזב את צ'רלטון אתלטיק האנגלית הצטרף לקבוצת ולינגטון פניקס מניו זילנד, שמשחקת בליגה האוסטרלית הבכירה. בשל הקורונה, היא מקיימת העונה את משחקיה הביתיים באוסטרליה.
חמד, שכבש 17 שערים ב-38 הופעות בנבחרת ישראל, שוהה כעת באוסטרליה לאחר שנחת בה ואמור להצטרף בהמשך למחנה של קבוצתו החדשה. וולינגטון תהיה קבוצתו העשירית בקריירה אחרי מכבי חיפה, מכבי הרצליה, בני יהודה, אחי נצרת, מאיורקה, אלמריה, ברייטון, ק.פ.ר וצ'רלטון.
1 צפייה בגלריה
תומר חמד
תומר חמד
מעבר מפתיע. תומר חמד במדי ברייטון
(צילום: getty images)
"כאשר ההזדמנות הזו הגיעה אני ומשפחתי חשבנו שזהו המעבר הטוב ביותר עבורי כשחקן", אמר חמד, שבשנים האחרונות שיחק בק.פ.ר וצ'רלטון כמושאל מברייטון. "שמעתי דברים נהדרים על הקבוצה הזו ואני יודע שהעונה האחרונה שלהם הייתה מיוחדת".
מאמן וולינגטון פניקס, אופוק טלאי, הגיב: "תומר הוא שחקן מוכשר מאוד עם רקורד של סקורר ושחקן שיוצר מצבים. זה לא סוד שרצינו לחזק את החלק הקדמי שלנו בשחקן מנוסה וחמד מספק לנו את זה. אני חושב שלעומת העונה שעברה היינו זקוקים לשחקן שיידע לנצל מצבים וגם יוכל לתרום לאחרים".
חמד שיחק באירופה מעונת 2011/12 והתחיל את דרכו במאיורקה, שם הבקיע 21 פעמים ב-90 הופעות. משם עבר לאלמריה ושבר את שיא הכיבושים של חיים רביבו בליגה הספרדית. ב-2015 נדד לאי הבריטי והצטרף לברייטון מהצ'מפיונשיפ. ב-2016/17 עזר לקבוצה לעלות לפרמייר-ליג, כשכבש 13 שערים בכל המסגרות. בסך הכל הבקיע 33 שערים במדיה.
לאחר מכן הושאל לק.פ.ר מליגת המשנה (הבקיע שבעה) ובעונה שעברה הושאל שוב, הפעם לצ'רלטון אתלטיק.