התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
לאחר הניצחון הגדול על צ'כיה שהבטיח לנבחרת ישראל הצעירה השתתפות ראשונה אי פעם ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 21, גיא לוזון ושחקניו מתכוננים למפגש מחר (שבת, 19:00) עם המארחת גאורגיה. הכחולים-לבנים יחסרו את רוי רביבו המוצהב, כאשר זיו מורגן צפוי לפתוח על חשבונו.
כמעט בטוח שניצחון על הגאורגים יבטיח לנבחרת את המקום באולימפיאדה שתיערך בקיץ הבא בפריז, זאת לאחר שישראל לא השתתפה במשחקים האולימפיים 47 שנה (מאז מונטריאול 1976). לפני המשחק, דיבר המאמן במסיבת עיתונאים והתייחס להכנות לקראת ההתמודדות.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מתכונן לקרב מול המארחת. גיא לוזון
(צילום: נדב אבס)
"זה יהיה המשחק הכי גדול בקריירה שלי אם נגיע לאולימפיאדה", אמר לוזון. "אולימפיאדה זו פסגת שאיפותיי, זו פסגת חלומותיי, זה יהיה וואו, חייבים לעשות את זה, חייבים. המאמן של גאורגיה אמר שהם פייבוריטים והוא צודק. חכינו לרגע הזה וחיכינו לאפשרות להגיע לסיטואציה שבה אנחנו משחק לפני אולימפיאדה. זה היה חלום ופנטזיה לפני האליפות וככל שהתקדמנו המטרה הפכה להיות ריאלית. אנחנו חדורי מטרה והאמת שאני לא יכול לספור את השניות. היחיד שלא יהיה במשחק זה רוי רביבו, עקב צבירת כרטיסים צהובים".
על 55 אלף האוהדים הגאורגים שיהיו באצטדיון בטבילסי: "אני באופן אישי וגם השחקנים לא מתרגשים אם זה 100 אלף אוהדים או 200 אלף. כאחד שחווה אצטדיונים מלאים גם בארץ וגם בחו"ל, ברגע שאתה נכנס לזירה זה לא משנה כמה יש. אתה נכנס לווייב שלך, וזה אפילו יכול לדרבן. זה לא יגרום לפחד, ממש לא".
3 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
"עייפות היא רק בראש". לוזון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
"אהיה מרוצה אך ורק אם נהיה באולימפיאדה. אנחנו לא יושבים במלון מחויכים וקוראים תגובות ולייקים וקשקושים כאלה ואחרים. המטרה היא כרטיס לאולימפיאדה. אחרי צ’כיה חגגנו בארוחת ערב, אבל לאחר מכן נגמרו החיוכים. אנחנו בדריכות מלאה כי אנחנו יודעים שזו הזדמנות של פעם בחיים".
"כילדים חלמנו להגיע למעמדים האלה, אנחנו רצים אחרי הכדור העגול הזה מגיל 3 או 4 ממש בשביל משחקים מהסוג הזה. עייפות היא רק בראש. סאדיו מאנה מליברפול דיבר פעם בריאיון על זה שלא הייתה לו פגרה והוא לא נח. הוא מספר שקלופ אמר לו תנוח שבוע או שבועיים, אבל הוא לא רצה לנוח. גם פה, אם שחקן יחליט שהוא עייף אז הוא יהיה עייף, אם הוא יחליט שהוא לא אז הוא לא יהיה. העובדה שהגאורגים קיבלו עוד יום לא תתן להם שום יתרון".
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל סתיו למקין
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל סתיו למקין
"אם צריך לשחק 20 משחקים נשחק 20". למקין
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
סתיו למקין הוסיף: "רובנו שיחקנו באצטדיונים מלאים השנה, אנחנו נהנה מהעובדה שיגיעו המון אוהדים. מבחינה מנטלית אנחנו לגמרי מוכנים למשחק. כל בן אדם בישראל היה רוצה להתחלף איתנו, להיות במעמדים האלה. אף אחד פה לא מתלונן או מבואס שהוא משחק את כל המשחקים או שאין לו פגרה. רוצים להגיע רחוק, אם צריך לשחק 20 משחקים נשחק 20. גם המשפחות שבאות לפה מביאות לנו הרבה כוח ודחיפה".

איך נקבעות העולות מיורו הצעירות לאולימפיאדה?

שלוש נבחרות מיורו הצעירות יעלו אוטומטית למשחקים האולימפיים שייערכו בפריז בשנה הבאה. עם זאת, לצרפת כבר שמור מקום מעצם היותה מארחת האולימפיאדה, ולכן היא לא יכולה להיכלל בין שלוש הנציגות האירופיות שיקבלו כרטיס לפריז. בנוסף, גם אנגליה לא יכולה לקבל כרטיס, מאחר שבאולימפיאדה משתתפת בריטניה ולא המדינות שמרכיבות אותה.
צריך לזכור, צרפת ואנגליה הן שתיים מהפייבוריטיות לזכייה ביורו. אנגליה, שסיימה במקום הראשון בבית הישראלי, כבר הבטיחה מקום ברבע הגמר. צרפת, שניצחה את שלושת משחקיה ביורו, הבטיחה גם היא את המקום בשלב זה. אם שתיהן גם יעלו לחצי הגמר, שתי הנבחרות הנוספות שיעלו איתן יזכו בכרטיס לאולימפיאדה.
בנוסף, גם הנבחרת שתסיים במקום החמישי תקבל כרטיס - וזהותה תיקבע במשחק מכריע בין שתי המפסידות ברבע הגמר שעלו משלב הבתים עם המאזנים הטובים ביותר. במקרה שישראל תפסיד ברבע הגמר, היא לא תוכל להיאבק על המקום החמישי, מאחר שהמאזן שלה בשלב הבתים לא היה טוב מספיק.
אם גם צרפת וגם אנגליה יודחו ברבע הגמר, שלוש העולות לאולימפיאדה יהיו שתי הנבחרות שיגיעו לגמר וגם המנצחת במשחק מיוחד על הכרטיס לאולימפיאדה. אם רק אחת מהן תעלה לחצי הגמר, שלוש הנבחרות הנוספות שיעלו לשלב הזה יקבלו את הכרטיס הנכסף לפריז. בקיצור, אם ישראל תנצח את גאורגיה היא תחזיק אצבעות לניצחון של צרפת על אוקראינה או של אנגליה על פורטוגל ביום ראשון שיבטיח לה העפלה.