בעוד שמונה ימים אמורה להתארח מכבי ת"א אצל זוריה האוקראינית, במסגרת המחזור השלישי בשלב הבתים של הקונפרנס-ליג. בשל המצב הבטחוני הגישה הקבוצה בקשה בהולה לדחות את המשחק לחודש נובמבר, אולם אצל היריבה מסרבים להיענות ודורשים שהמשחק יתקיים במועדו, ביום חמישי בעוד כשבוע.
"אנחנו מבינים את הסיטואציה בישראל שנמצאת במלחמה נגד טרור בשטחי המדינה ומתמודדת עם אובדן של אנשים רבים", כתבו בזוריה. "למרות זאת, צריך לזכור שבאוקראינה מתנהלת מלחמה כבר כמעט 10 שנים ושהאנשים שלנו, האוהדים שלנו, עברו הרבה אבל למרות זאת זוריה מעולם לא ביקשה לדחות משחק באירופה.
1 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מחכה להכרעה. קין
(צילום: עוז מועלם)
"גם עכשיו, אין לנו כוונה לדחות משחק, למרות שהקבוצה שלנו מגיעה למקומות רבים באוטובוס, חוצה גבולות במשך 15-20 שעות, ולאחר מכן משחקת במדינה אחרת, רק כדי לחזור לאוקראינה במשך 20 שעות, כדי להשתתף במשחק ליגה".
בזוריה טוענים כי הציעו למכבי ת"א עזרה באירוח המשחק בפולין (שם מארחת הקבוצה את משחקיה) והחלפת ביתיות, "אבל מכבי תל אביב סירבה ודרשה לדחות את המשחק לנובמבר, אז יש לנו לוח משחקים עמוס מאוד שכולל את הליגה המקומית, את הגביע ואת אירופה. יש גם קשיים לוגיסטיים לבצע מהלך שכזה, וכאמור, גם אנחנו מדינה במלחמה. לכן, לא מקובל על זוריה שהמשחק יידחה, ואנו דורשים לשחק על פי התקנות ולוח השנה של אופ"א".
באופ"א טרם התקבלה החלטה בנושא.