הקיץ האחרון של מכבי ת"א היה בסימן "חזרה לצהוב", שובן של כמה מהדמויות החשובות ביותר בשנים המוצלחות של המועדון. ולדימיר איביץ', ערן זהבי, דור פרץ, יונתן כהן - כל אלה חזרו לקריית-שלום, ועבור רבים מהאוהדים שובו של איביץ' היה המשמעותי ביותר. כן, זהבי הוא אחד השחקנים האהובים ביותר על האוהדים בכל הזמנים, תופעה שלא הייתה בעבר, אבל הגיל והאמונה שאיביץ' יעשה סדר מערכתי כולל, הביאו להנחה הזו. הסרבי כבר לא במכבי, וכולם יודעים היום מי עשה את הקאמבק המשמעותי ביותר.
מחממים מנועים לקראת הדרבי התל-אביבי - כתבות נוספות
מדובר בזהבי כמובן, שגם הפעם, כמו תמיד, מראה שאף פעם לא כדאי להמר נגדו - גם בגיל 35. אמנם ההתחלה לא הייתה מושלמת, אבל אחרי הצמד מול מכבי חיפה נכנס ערן זהבי למחזור הקרוב, מחזור הדרבי התל-אביבי שיתקיים בשבת (20.00), כשהוא מלך השערים במשותף עם עומר אצילי. מתוך 12 השערים של אצילי חמישה הובקעו בפנדלים, בעוד שלזהבי יש רק פנדל מוצלח אחד. הוא כובש הרבה יותר במשחק השוטף.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
המספרים של זהבי לאחרונה מזכירים את אלה שהיו לו במכבי לפני שעבר לסין. לפני המונדיאל כבש זהבי חמישה שערי ליגה ב-12 משחקים. בשישה שאחרי הפגרה הבקיע לא פחות משבעה, כלומר ממוצע של יותר משער למשחק. יותר מכך, אם מסתכלים על כל המסגרות, כולל גביע המדינה וגביע הטוטו, לזהבי יש מאז המונדיאל 11 שערים בתשעה משחקים, כולל שלושה צמדים בארבעת המשחקים האחרונים שלו. זה קצב זהבי של פעם.

השף עבר דירה

ההוכחה הלא מספרית לכושרו של זהבי הגיעה בשער הראשון שלו מול מכבי חיפה. בעיטה עצומה מחוץ לרחבה, שער שכמעט לכל שחקן אחר היו אומרים "איך זה התלבש לו", אבל כמה פעמים ראינו את זהבי עצמו מבקיע שערים כאלה בדיוק, גם בנבחרת? זו רמת הקושי והביצוע המאפיינת אותו.
במשחק הזה היה אפשר לראות את התקדמות שיתוף הפעולה בין זהבי לג'ורג'ה יובאנוביץ', חיבור חשוב מאוד לשניהם. כן, היה מצב אחד בו יובאנוביץ' היה חייב למסור לזהבי והעדיף לבעוט לשער, אבל היכולת של הסרבי לשמור על הכדור ואז למצוא את החבר להתקפה נראית משופרת. הוא גם בישל לזהבי את אותו שער גדול.
2 צפייה בגלריה
יובאנוביץ' חוגג
יובאנוביץ' חוגג
שיתוף הפעולה בינו לבין זהבי השתפר משמעותית. יובאנוביץ' חוגג
(צילום: נדב אבס)
אבל המפעיל המרכזי של זהבי עד כה העונה לא היה יובאנוביץ'. רק שחקן אחד בישל לו יותר מפעם אחת בליגה העונה, ואף עשה זאת בלא פחות מארבעה מקרים שונים. לשחקן הזה קוראים אוסקר גלוך. לכן, עם מכירתו של גלוך, חשיבות החיבור בין החלוצים במכבי גדלה, כמו גם היכולת של פארפה גיאגון וגבי קניקובסקי לייצר מצבים מסוכנים במסירה.
הדרבי התל-אביבי היה משחק רותח עוד לפני זהבי, לא משנה מה המצב המקצועי של שתי הקבוצות, ויהיה כזה גם אחריו, אבל ברור שהסיפור שלו הופך את האירוע ליותר אישי. זהבי, שהביא להפועל אליפות, הפך לאדם הכי פחות אהוב, בלשון המעטה, בצד האדום של העיר אחרי שעבר למכבי, הפיו-פיו וכל הנלווה אליו. זהבי כבש במשחק הקודם בין הקבוצות העונה, אבל עכשיו מדובר במשחק בית של הפועל, שאליו יגיע זהבי לראשונה זה שנים, ובעצם הוא לא כבש במשחק שהפועל אירחה בליגה מאז פרשת פואד וההרחקה. הספר "מעללי ערן זהבי בדרבי" יקבל בשבת פרק חדש.