האזינו לריאיון המלא
בזמן שרוב הקבוצות כבר נמצאות עמוק בהכנות לעונה הבאה, אירועי גמר גביע המדינה והעונשים הכבדים שעומדים כנגד המועדון, שומרים את בית"ר ירושלים עמוק בתוך העונה שחלפה.
"ריפליי" - תוכנית הספורט של ynet
ובכל זאת, מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, הגיע ל"ריפליי", תוכנית הספורט של ynet, לסכם את עונת 2022/23. בין היתר דיבר אבוקסיס על הדרך הארוכה שעשתה מחזיקת הגביע, דרך בחירת הזרים שהזניקה אותה קדימה, וגם על ההתקדמות המטאורית של הקשר ירדן שועה.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
"עם השיפוט היום הרבה יותר קשה להיות שחקן כמו שהייתי". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
"באנו מאוד מוכנים לגמר הגביע ועוד לפני, לחצי גמר, והראש שלנו היה רק בזה", אומר אבוקסיס על הזכייה בגביע המדינה אחרי הניצחון על מכבי נתניה 0:3. "במסגרת ההכנות שמנו בחדרי השחקנים סרטונים של מכבי ת"א ומכבי נתניה סופגות גולים, שהשחקנים יראו, יספגו. מכבי ת"א קבוצה טובה מאוד התקפית אבל חשופה הגנתית. מכבי נתניה חזקה, יודעת ללחוץ, אבל אנחנו התאמנו את עצמנו למשחק שלה".
חששת שייקחו לכם את התואר? "קודם כל לדעתי קצת מגזימים עם כל הסיפור הזה של הפריצה. זה לא בסדר, אבל זה היה פרץ של שמחה וההנפה הייתה 50 דקות אחרי המשחק, וזה נמשך עוד ועוד ואנשים רק רצו לחגוג. מדובר בקהל ש-14 שנה לא ראה תואר. אני בכל מקרה לא חששתי שייקחו את הגביע. מבחינתי הזכייה בגביע הייתה התיקון שלי בבית"ר ירושלים".
אחד מהגיבורים של אותו ערב היה ירדן שועה, איפה הצלחת איתו כשכל השאר נכשלו? "קודם כל גם לברק (אברמוב, הבעלים) יש חלק בזה. באחת השיחות בתחילת העונה הוא אמר שאם הוא רוצה שיילך הביתה, ואז ירדן קיבל את הבומבה לפנים. לא הכל הלך חלק. ירדתי עליו, עשיתי לו כל מיני תרגילים, וזה חלק מהעבודה שלנו. בנוסף, היום הוא משחק בצד, לפעמים התעצבנתי שהוא שיחק יותר מדי לעומק. השינוי בגדול היה להיות יותר 'ורסטילי'. בסוף בסוף הוא עשה שינוי בראש, וזה שינוי שהוא עשה. אני יכול לעזור רק למי שרוצה לעזור לעצמו.
"וברגע שהוא ישפר את הניידות שלו, והוא עדיין צעיר – הוא יכול להתקדם עוד. הוא יגיע להרבה יותר אפשרויות למסירה. הוא יכול לתת הרבה יותר שערים ממה שהוא נתן".
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס פורץ לדשא וחוגג את השער השלישי של בית"ר ירושלים בגמר הגביע
יוסי אבוקסיס פורץ לדשא וחוגג את השער השלישי של בית"ר ירושלים בגמר הגביע
"הגזימו עם הביקורת על הקהל". אבוקסיס בגמר הגביע
(צילום: עוז מועלם)
דבקה בך תדמית של מאמן הגנתי. איך אתה מרגיש עם זה? "זה לא מבאס אותי. אני יודע שאני צריך לדעת לנהל את הסגל כפי שהוא. למדתי בעונה הזאת שאם שיש לך התקפה טובה - תשתמש בה, גם אם משלמים על זה, פה ושם. אני אומר שידברו, אני אישן טוב בלילה".
יש חלומות להגיע לקבוצה ללא הגבלת תקציב? "זה מה שחשבתי שיהיה בבאר-שבע אבל אז באה הקורונה, והתקציב קוצץ בחצי. הייתי בטוח שאוכל לרוץ איתה לאליפות, אבל זה לא קרה. לדעתי ההחלטה לעזוב את הפועל באר-שבע הייתה טעות הכי גדולה בקריירה שלי. עזבתי קבוצה שיכולתי להגיע איתה לאירופה".
מה אתה אומר על זה שמכבי ת"א הוא מועדון סגור למאמנים ישראלים? "לא אוהב את זה, ויש מאמנים ישראלים טובים. אני מאוד שמח שבחיפה ובבאר-שבע מאמינים במאמנים ישראלים. ההחלטה של מכבי ת"א היא מלכתחילה לא הוגנת, כי יש ישראלים מאוד ראויים. ברק בכר, אליניב ברדה, גם אופיר חיים, זה שאפו גדול. הם עושים עבודה מצוינת. זאת גם אשמת התקשורת, אתם עושים יותר מדי כבוד למאמנים הזרים, קוראים להם 'מיסטר', 'קואוץ'".
היום חסר לך בבית"ר שחקן כמו יוסי אבוקסיס? "היום זה שונה מפעם. ברמת השיפוט, אם הייתי משחק היום הייתי מורחק כבר בדקה השביעית. אני רואה משחקים שלי בגולד, ולא נעים לי להגיד, אני נגעל מעצמי. הייתי דורך על שחקנים, ואם הייתה עבירה ב-40 מטר, הייתי לוקח את הכדור ושם אותו ב-25 מ'. היום יש ספריי שלג, לא הייתי יכול לעשות את זה. עם השיפוט היום הרבה יותר קשה להיות שחקן כמו שהייתי".