מאל-עין באהבה? מספר ימים לפני החתימה הרשמית של עומר אצילי באמירויות, חשפו פרסומים שונים בעולם קולות מדאיגים המתנגדים להצטרפותו של השחקן הישראלי לקבוצה מאבו דאבי. עם החתימה אמש (רביעי) צצו ברשתות החברתיות גם קולות אחרים, כאלה שאמורים לעשות את הנחיתה של אקס מכבי חיפה בקבוצתו החדשה, ליותר נעימה ולבבית. בעמוד הרשמי של המועדון אגב, אצילי תויג כבעל אזרחות רומנית.
זה התחיל, כאמור, בעמוד הרשמי של המועדון, שלצד ההודעה על החתימה, שם צירפו סרטון יח"צ מרשים המציג את השחקן, כיאה למעמד. בעמוד האוהדים "הצבא של אל-עין" בפייסבוק, אצילי עורר עניין רב. אחד מהפוסטים הבולטים נגע לבדיקה הרפואית שעבר השחקן ובו נכתב בהומור, "תמונה מהבדיקה הרפואית, וברור שהוא קיים את השהאדה (אמירה שמהווה קבלה של האיסלם) בזמן הצילום. שאללה יברך אותך עומר".
3 צפייה בגלריה
ההודעה הרשמית על החתמת אצילי
ההודעה הרשמית על החתמת אצילי
"הישראלי חתם - הלוואי וזה לא נכון"
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
פוסט מצחיק על אצילי
פוסט מצחיק על אצילי
"ברור שקיים את השהאדה"
(צילום מסך)
בקבוצת אוהדים נוספת נכתב, אולי בנימה שתקהה את הצער עבור אלה שפחות מתחברים לזהות הישראלית של אצילי: "לברנש יש אזרחות רומנית, שאיתה הוא צפוי להיות רשום בקבוצה", אבל גם היו כאלה שהתמקדו בציפיות שתולים ברכש החדש: "אני מתגעגע לאל-עין במהלך העונות האחרונות, לכלים התקפיים המאפשרים לבצע פעולות בשטח היריב, שמנצלות מצבים לשערים, מהבחינה הזאת עומר אצילי מהווה רכש מצוין". אוהד נוסף הצטרף לתקוות הגדולות, וצייץ: "פרס השחקן הטוב ביותר בעונה הקרובה כבר מובטח לשחקן המוכשר".
עבור אלה שטרם בדקו את הרקורד של אצילי, נכתב בהומור בחשבון הטוויטר "מנבר אל-עין", שמסקר את הקבוצה: "עומר אצילי מומחה לבעיטות חופשיות שנכבשות כבר בתחילת העונה", ולאמירה זו צורף קובץ גיף ובו כתוב "חכו, אני בא".
קבלת הפנים באתר הרשמי
3 צפייה בגלריה
"לבחור יש אזרחות רומני". בעמוד הצבא של אל-עין
"לבחור יש אזרחות רומני". בעמוד הצבא של אל-עין
"לבחור יש אזרחות רומני". בעמוד הצבא של אל-עין
(צילום מסך)
דווקא באתרי החדשות האמירתיים לא מיהרו להוציא כותרות משמעותיות בנוגע להחתמתו של עומר אצילי בקבוצת אל-עין, והעדכון לגבי ההצטרפות נכתב כבדרך אגב. כך ניתן לראות בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות, 'וואם', בו נכתב "קבוצת אל-עין הודיעה על החתמתו של עומר אצילי ממכבי חיפה, ועל עזיבתם של קאיו קאנדו ואנדרי ירמולנקו".
כאמור, יש גם כאלה שלא ממהרים לחבק את הרכש החדש. אחד מהם כתב: "ההנהלה של אל-עין סגרה עם הרומני הישראלי עומר אצילי, שייצג את הקבוצה בעונה הבאה (לפי התקשורת), אינשאללה שזה דיווח שקרי". צייצנית אחרת הייתה הרבה יותר בוטה, ושאלה בצורה שלא משתמעת לשני פנים: "אני אוהבת את פלסטין, ואתם?". והיה גם את מי שהעלה תהייה שמעט מאוד אוהדים בישראל חשבו עליה: "האם הוא הולך לשחק בליגת האלופות של אסיה נגד קבוצות ערביות? לבנון, סעודיה, איראן וכו', איך הוא מתכוון לנסוע לשם?".
אצילי עבר לאל עין אחרי שנתיים וחצי במכבי חיפה, שאליה הגיע לאחר ששוחרר ממכבי ת"א בעקבות פרשת "הכדורגלנים והקטינות". הוא זכה עם הקבוצה בשלוש אליפויות והבקיע 46 שערי ליגה ב-89 הופעות. הוא צפוי להשתכר בקבוצה האמירתית 6 מיליון אירו בחוזה לשלוש שנים.