כשוולדימיר איביץ' נחת לקדנציה שנייה במכבי ת"א הוא התקבל כמשיח שיחזיר את האליפות לקריית-שלום. אתמול, במשחק הפרידה שלו, האוהדים בבלומפילד דאגו להבהיר לו בדיוק מה חושבים על ההחלטה שלו לעזוב באמצע העונה לכסף הגדול של קרסונדאר הרוסית, והעלייה שלו לדשא לוותה בשריקות בוז צורמות.
השידוך הזה היה מאולץ עבור שני הצדדים מראשית הדרך. מכבי ת"א לא מצאה מאמן מתאים בקיץ והחליטה לחזור לשם האחרון שהביא לה אליפות. הסרבי שישב בבית במשך שנה אחרי שפוטר מווטפורד, חרש את כל אירופה כדי להשיג חוזה בקבוצה כמה שיותר בכירה, אבל לא היו עליו יותר מדי קופצים. בסופו של דבר, רק אחרי שהבין שאין לו אופציה אחרת, הוא קיבל את הקריאה מקריית-שלום - בעיקר בגלל ההצעה הנדיבה של מיץ' גולדהאר, 1.6 מיליון אירו לשנתיים.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
סיום עגום במיוחד. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
מהרגע הראשון ניתן היה לראות - גם דרך חלק מהתגובות של השחקנים - כי הרס"ר הסרבי הגיע הפעם באנרגיות אחרות. העובדה שההצעה הראשונה שקיבל גרמה לו לארוז מיד את המזוודות היא ההוכחה לכך שאיביץ' לא באמת רצה להיות פה.
הסרבי עוזב את מכבי ת"א כשהיא במרחק של שש נקודות ממכבי חיפה, ואחרי שלא הצליח לנצל את העומס המטורף של היריבה הגדולה, ששיחקה בשלב הבתים בליגת האלופות, ובמשחקי ליגה רבים עלתה בהרכבים משניים. גם המשימה להגיע לשלב בתים אירופי שוב הסתיימה בכישלון, כך שלמרות העלייה לרבע גמר הגביע, הקדנציה השנייה של איביץ' מסתיימת בקול ענות חלושה.
מהרגע שבו הסרבי נחת שוב בישראל, לא הייתה כימיה בינו לבין השחקנים, שהרבו למתוח ביקורות על שיטת המשחק שלו. איביץ' שידר תסכול כמעט בכל ראיון ובעיקר שיגר עקיצות לעבר ההנהלה שלא מילאה את הבטחותיה, לטענתו, להביא את החיזוק שרצה. מיד אחרי שקיבל את ההצעה מהקבוצה מהמקום השמיני בליגה הרוסית, שהכפילה את שכרו, הוא מיהר להתקשר לגולדהאר ולהודיע לו כי הוא הולך עליה בכל הכוח. בכך נוצר עוד סדק באימפריית הניהול של הבעלים הקנדי, שהחליפה לא פחות משישה מאמנים באמצע עונה במהלך תשע השנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
גם הוא הכניע את איביץ'. ברדה
(צילום: דניאל כהן)
יורשו של איביץ' בתפקיד הוא הספרדי אייטור קראנקה, שנבחר על ידי ג'ק אנגלידיס. עצם העובדה שאנגלידיס מגיע ארצה בעתות משבר ולא משאיר את המלאכה למנהל המקצועי ברק יצחקי ולמנכ"לית שרון תמם, מראה את הכאוס השורר בשדרה הניהולית. בסופו של דבר, העזיבה של איביץ' היא רק הסימפטום לבעיה שורשית במכבי, שכבר שנתיים וחצי רואה את הגב של מכבי חיפה.
איביץ', שנכנע העונה בשני המפגשים עם בכר ואליניב ברדה, משאיר מאחוריו חדר הלבשה ממורמר וללא היררכיה ברורה. גם ההתנהלות כלפי זהבי וסדרת החינוך שהעביר בתחילת העונה בנוגע לאוסקר גלוך הרתיחו את אנשי מכבי, שרוצים ליהנות כל עוד שהם יכולים מהכישרון הגדול ביותר שצמח במועדון בשנים האחרונות. איביץ' לא החזיק מגלוך כשחקן שובר שוויון, ומעניין יהיה לראות אם המאמן החדש ישנה את הגישה כלפיו. אחרי ההצגה אתמול, נראה שהכיוון ברור. גם פארפה גיאגון, שהיה אחד מכוכבי הליגה בעונה שעברה במכבי נתניה, הועלם על ידי איביץ'.
דבר אחד בטוח: לקראנקה תהיה הרבה עבודה כדי למצוא את ההרכב הנכון איתו ירוץ עד הסוף, ובעיקר לאתר זרים איכותיים בהרבה ממה שיש כרגע בקבוצה.