המצב הביטחוני הקשה ומתקפת המחבלים בעוטף עזה היום (שבת) משפיע כמובן גם על הספורט הישראלי. בנוסף לביטול האירועים ברחבי הארץ בהנחיית משרד הספורט, הודיעו קבוצות ליגת העל בכדורגל כי יאפשרו לשחקניהם הזרים לשוב לארצות מולדתם.
בנוסף, כל אירועי הספורט בארץ בוטלו (כולל משחקי הליגות בכדורסל ובכדורגל) ומשרד הספורט הודיע לקבוצות שעל פי הנחיית השב"כ, לא תתאפשר יציאה של ספורטאים וקבוצות מהארץ לצורך תחרויות. זה עשוי לפגוע במשחק של מכבי ת"א ביורוליג - הצהובים אמורים לשחק נגד מילאנו ביום חמישי הקרוב, ולטוס לאיטליה ביום רביעי. ynet מביא את כל העדכונים.
5 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה באשקלון
פגיעת רקטה באשקלון
פגיעת רקטה באשקלון
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
23:41: צוות האימון של מכבי ת"א בכדורגל, כולל המאמן רובי קין, עזב את הארץ.
21:44: ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל לשעבר, כבש בפנדל במדי פרטיזן בלגרד שניצחה 0:2 את מלאדוסט לוצ'אני. לאחר השער, בדקה ה-57, בכה בזרועות חבריו שניחמו אותו.
21:00: יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, נמצא בקשר ישיר עם ראשי אופ"א במטרה לתאם קביעת מועדים חדשים לקיום צמד המשחקים של הנבחרת בחלון הקרוב - מול שווייץ בבית (12.10) וקוסובו בחוץ (15.10).
כמו כן, זוארץ מנסה לתאם מועדים חדשים גם למשחקי הנבחרת הצעירה במוקדמות היורו (מול אסטוניה וגרמניה). מההתאחדות נמסר כי "התכנסות שתי הנבחרות נדחתה כרגע. נסיעת נבחרת הנוער לספרד בוטלה ועדכון לגבי מוקדמות הנבחרת עד גיל 17 יימסר בהמשך".
5 צפייה בגלריה
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
בקשר עם אופ"א. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
20:30: שחקניה הזרים הפועל באר-שבע (כדורגל) רוצים לרכוש כרטיסי טיסה ולעזוב את ישראל. כאמור, באר-שבע, כמו כל הקבוצות בארץ, הסכימה ששחקניה יעזבו.
19:55: מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס עזב את ישראל בעקבות המצב. "עצוב שבשנת 2023 אנשים מאבדים את חייהם בגלל טרור. אני שולח אהבה לכל האנשים בישראל. אני מקווה שהמשבר הזה יסתיים בקרוב ונהיה שוב ביחד".
19:20: משרד הספורט הודיע כי על פי הנחיות השב"כ ספורטאים ישראלים לא יוכלו לצאת ולהתחרות בחו"ל עד הודעה חדשה בעקבות המצב הביטחוני. מכבי ת"א עלולה להיות מושפעת מזה כי יש לה משחק ביורוליג מול מילאנו ביום חמישי הקרוב, והטיסה שלה נקבעה ליום רביעי.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א בכדורסל
שחקני מכבי ת"א בכדורסל
שחקני מכבי ת"א בכדורסל
(צילום: עוז מועלם)
19:16 מינהלת הליגה בכדורסל הודיעה כי היא תוציא מטוס מיוחד לשחקנים זרים שרוצים לצאת מהארץ. תשעה זרים ממכבי רמת-גן ונס ציונה החליטו לעזוב כרגע. מינהלת הליגה בכדורגל הודיעה כי משחקי הליגה הלאומית ביום שני הקרוב נדחו.
18:15: רז שלמה עלה להופעת בכורה במדי לובן בליגה הבלגית וכבר אחרי ארבע דקות כבש בנגיחה מול סרקל ברוז'. שלמה לא חגג, סימן לב ליציע ונאבק כדי לעצור את הדמעות. שלמה בן ה-24 הגיע לליגה הבלגית ממכבי נתניה בקיץ האחרון.
17:43: בהמשך להצהרתו של שר התרבות והספורט, איגוד הכדורסל הודיע על דחיית כל המשחקים בכל הליגות והגביעים היום ומחר. "איגוד הכדורסל משתתף בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון", נאמר בהודעה הרשמית.
16:53: הכדורסלן הטורקי אנס קאנטר פרידום מביע תמיכה בישראל בעקבות האירועים הקשים במדינה משעות הבוקר. "מראות מחרידות ושוברות לב מישראל", צייץ קאנטר פרידום בחשבון הטוויטר שלו. "זה לא מקובל!". עוד כתב קאנטר טוויטר: "כמוסלמי, אני מגנה בחריפות את ההתקפות הנוכחיות נגד ישראל".
16:06: "לקום לזה מרחוק שובר את הלב", כתב דני אבדיה, שחקנה הישראלי של וושינגטון וויזארדס מה-NBA, בסטורי שהעלה באינסטגרם. "חברים שמוקפצים, בני משפחה ועם ישראל יקר - תשמרו על עצמכם. אני מרותק לטלוויזיה והלב בישראל".
5 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"תשמרו על עצמכם". אבדיה
(צילום: AP Photo/Nick Wass)
13:52 - בתיאום בין ההתאחדות לכדורגל לאופ"א, הוחלט על דחיית משחקי מוקדמות היורו לנבחרות עד גיל 17 שנועדו להתקיים בארץ. מועד חדש לקיום המשחקים יקבע בהמשך.
5 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע אנטוניו ספר  הפועל ת"א
הפועל באר שבע אנטוניו ספר  הפועל ת"א
מבוהל. ספר
(צילום: הרצל יוסף)
13:20 - שחקנה הרומני של הפועל באר-שבע, אנטוניו ספר, בריאיון לתקשורת במולדתו: "אני בוכה, לא חשבתי שאוכל לחיות ככה, זה ממש לא טוב. איפשרו לי לחזור הביתה. עכשיו צריך להירגע, אני חושב שהישראלים משיבים להם להם. אני מתפלל שזה יסתיים ואף אחד לא ייפגע, לא אגיד יותר מזה, כי אני לא יודע אם מותר לי".
12:42 - בהפועל חיפה דיברו עם שחקניהם הזרים והסבירו להם את המצב "ונמצאים עמם בקשר שוטף". בעמוד הפייסבוק של הקבוצה נמסר כי "דניס פוליאקוב ומוחמד קמארה ייצאו בתחילת השבוע למשחקים בינלאומיים של נבחרותיהם בלארוס וליבריה. פרננד מאיימבו ייצא לחופשה קצרה בצרפת שאושרה לו מבעוד מועד".
11:55 - מבית"ר ירושלים נמסר: "החל משעות בבוקר המוקדמות אנו נמצאים בקשר שוטף עם השחקנים הזרים שלנו. כולם קיבלו עדכון על המצב, קיבלו את הוראות פיקוד העורף ונשמעו להם. המועדון אישר להם כמובן לטוס חזרה אל ארצם ויעזור להם להגיע לשם".
11:37 - כל קבוצות ליגת העל הודיעו כי הן יאפשרו לשחקנים הזרים לעזוב את הארץ באופן מיידי.
11:36 - במכבי חיפה הודיעו כי הם שולחים את שחקניהם הזרים לארצם בעקבות המצב הביטחוני.
11:13 - בעלי בית״ר ירושלים, ברק אברמוב, תורם 20 חדרי אירוח בתל אביב עבור משפחות בעוטף עזה. משפחות המעוניינות יכולות ליצור קשר עם המועדון בכל רשת חברתית או עם דובר המועדון אסף נחום.
10:40 - בהפועל באר-שבע (כדורגל) שוחחו עם כל הזרים שלה. הובהר להם שמי שרוצה לעזוב למולדתו רשאי לעשות זאת.
10:12 - על רקע דחיית משחק ליגת העל בכדורסל בין הפועל באר-שבע/דימונה לבין מכבי ר"ג, הדרומיים הודיעו כי העבירו את שחקניהם הזרים לאילת.
השתתפו בהכנת הכתבה: נדב צנציפר, שמעון אלבז, אפרת עמורבן, סתיו איפרגן ושי מוגילבסקי.
פורסם לראשונה: 11:50, 07.10.23