ארגון "בונות אלטרנטיבה", איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וארגון אסל"י פנו היום (שלישי) במכתב לנותני החסות של נבחרת ישראל ודרשו מהם להסיר את חסותם לאור זימונו של עומר אצילי.
"אנו פונים אליכם בבהילות לאור התבטאותו האומללה של אורן חסון, יו"ר ההתאחדות, לפיה עומר אצילי יזומן לסגל הנבחרת וכי אין מניעה לזמן אותו. הנבחרת הלאומית של ישראל היא נבחרת ייצוגית של כלל אזרחי ישראל. הנבחרת הנה בראש ובראשונה סמל לאומי אשר מייצג נורמות חברתיות, ערכי תרבות, מוסר באופן כללי כל מי שמחזיק תפקיד כלשהו בנבחרת ישראל, מצוות מקצועי ועד שחקנים, הינו סמל ומשמש דוגמה ציבורית. לאורך השנים המותגים אותם אתם מייצגים העניקו חסות לקבוצות ואירועים ספורטיביים מגוונים וברור לנו שזה נעשה מתוך הכרה בערכים הללו בספורט וההכרה החברתית שלהם", נכתב.
1 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: יאיר שגיא)
"אי לכך, אנו שואלות את עצמנו בימים האחרונים, איזה מסר מעבירה ההתאחדות לכדורגל לאזרחי ישראל נשים וגברים, נערים ונערות, ילדים וילדות שצופים ומעריצים את הנבחרת ושחקניה, כשאדם שמתייחס לנערות כחפץ עובר לסוחר אמור לייצג אותן? ואנו שואלות האם אלו הערכים שחברתכם מאמינה ותומכת בהם? אנחנו יודעות, או לפחות מקוות שלא כך. מבחינתנו, ההחלטה של יו"ר ההתאחדות היא משבר אמון קשה של ההתאחדות ונבחרת ישראל אל מול הציבור ובפרט ציבור הנשים, הנערות והילדות. ההחלטה הזו מהווה נזק תדמיתי ובימים מאז פרסומה יצרה רעש תקשורתי רב ונזק תדמיתי להתאחדות".
"אנו קוראות לכם לבטל במיידי את מתן החסות להתאחדות לכדורגל כל עוד אלו הם ערכיה, כדי שהערכים המקולקלים שבכירי ההתאחדות מובילים לא ידבקו גם בכם ולא יבטלו את התמיכה האדירה שלכם בספורט הישראלי ובערכיו". המכתב פונה לספונסרים של נבחרת ישראל: אלטשולר שחם, MGS - מגה ספורט ודיאדורה, אל שרד - פומה ולקוסט, לאן, מי עדן ודיזינהאוז