פגישה לילית בניסיון לסגור עסקה. יום סוער עבר על בית"ר ירושלים. בתחילתו ברק אברמוב הודיע כי הוא יורד מרכישת המועדון. לאחר מכן התייצב בעלי הקבוצה, משה חוגג, במסיבת עיתונאים וקרא לו לחזור לשולחן המו"מ, ואילו אברמוב עצמו - כפי שנחשף ב-ynet - כבר החל לשקול את ההחלטה מחדש.
כעת, אחרי לחצים כבדים שהופעלו עליו במהלך היום וניסיונות של מספר גורמים למצוא את המתווה שיאפשר את השלמת העסקה, נראה כי אברמוב צפוי בכל זאת לקחת על עצמו את הקבוצה: הרוכש המיועד והבעלים הנוכחי נפגשו הלילה בניסיון אחרון לסגור את המהלך שיציל את בית"ר מירידת ליגה. בפגישה השתתף גם ראש עירית ירושלים לשעבר ניר ברקת, במטרה לסייע בגיוס כספים להשלמת העסקה. במקביל, נעשים במהלך הלילה ניסיונות לסגור את הפערים מול המשטרה.
עוד לפני הפצצה שהטיל אתמול אברמוב, עיריית ירושלים כבר התחייבה להעניק למועדון המחאת זכות בגובה 5 מיליון שקל עבור התקציבים השנתיים שהוא מקבל ממנה, על מנת לקדם את העברתו לאברמוב. בכל שנה העירייה מתקצבת את בית"ר ב-1.6 מיליון שקל, והכספים הללו למשך מספר שנים יעמדו לטובת הלוואה שתיקח בית"ר. כעת הסכימו בעירייה להגדיל את הסכום ל-5.6 מיליון שקל בפריסה לארבע שנים. לא מדובר בערבות או בהלוואה, אלא בשיעבוד של התמיכות העירוניות השנתיות, שקיבל את אישור היועץ המשפטי של העירייה.
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב מאוכזב ביציע
ברק אברמוב מאוכזב ביציע
אברמוב. צפוי לקחת את בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב לא אהב את התנהלות הגופים שהבטיחו לסייע לו ובפועל לא עשו זאת. הדבר שהרתיח אותו יותר מכל הייתה דרישת המשטרה להעביר מידיית חמישה מיליון שקל מכיסו הפרטי לטובת יחידת החילוט, על מנת לסלק מחצית מהחוב של בית"ר לחברת "סינגולריטים", בעוד שהוא רצה להעביר את הכסף דרך בית"ר ירושלים, על מנת שהסכום יירשם כהלוואת בעלים. מעבר לכך, אברמוב דרש להפחית את הסכום ב-850 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חוגג במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, אחרי ההודעה של אברמוב כינס חוגג מסיבת עיתונאים שבה הבהיר כי אברמוב הוא גלגל ההצלה היחיד של בית"ר. "זה יהיה אברמוב או ליגה א'", אמר חוגג, ופסל אפשרויות אחרות כמו פירוק.
ואכן, נראה כי בסופו של דבר אברמוב ייקח על עצמו את בית"ר. ראשי ארגוני האוהדים שוחחו עימו והבטיחו לרכוש 10,000 מינויים אם יקנה את בית"ר. במידה שאברמוב יציג חוזה חתום מול חוגג עד מחר ב-12:00 - הדד-ליין שבית הדין העליון של ההתאחדות הציב לבית"ר לאישור התקציב - הוא עשוי לקבל ארכה על מנת לכנס את הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות ולהשלים את הליך הרכישה. אם העסקה לא תצא לפועל, בית"ר תרד ליגה - ללאומית ואולי אפילו לליגה א'.
בשלב זה מכבי פ"ת, שתתפוס את מקומה אם תרד ליגה, לא נקראה לרשות לבקרה תקציבית. לפני מספר ימים אושר הבקרה שלה לליגה הלאומית בלבד.