אחרי שההתאחדות הודיעה אתמול (חמישי) כי משחקי הבית הקרובים של נבחרת ישראל (מול שווייץ ב-15.11 ורומניה ב-18.11) במוקדמות יורו 2024 ייערכו בהונגריה - השאלות שעולות כעת הן באיזה אצטדיון מדובר והאם הם יתקיימו ללא קהל.
לפחות על-פי התקשורת הרומנית, לאחת היריבות הישירות של ישראל על שני הכרטיסים שיוחלקו מהבית לאליפות אירופה יש העדפה ברורה. ב"ספורט פרו" מפרסמים כי הרומנים לא מעוניינים לשחק באצטדיון של אויפשט, בו הם סיימו רק לפני שבועיים ב-0:0 מול בלארוס. הסיבה: מצב הדשא. "הוא היה רע מאוד", נכתב. "ההתאחדות לא רוצה לשחק שם שוב, והיא העבירה מסרים שהיתה מעדיפה לשחק במגרש עם תנאים טובים יותר".
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
פרץ מול קומאן במשחק הקודם בין ישראל לרומניה בבוקרשט
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
בנוגע לקהל, בפרסום התקשורת הרומנית נאמר כי "ישראל הייתה מעדיפה שהמשחק ייערך ללא קהל כדי להימנע מתקריות מיותרות שנוגעות למלחמה. גם הרומנים מעדיפים זאת, למרות שאופ"א הייתה רוצה שהוא כן ייערך עם קהל". עוד נכתב כי "כבר החלו שיחות עם הרשויות בהונגריה לגבי האפשרות של הכנסת אוהדים למשחק".
אתמול פירט יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, את הבחירה של ישראל לשחק בהונגריה: "בימים האחרונים בחנו מספר אפשרויות בסיטואציה שנכפתה עלינו וזכינו להיענות שראויה לכל שבח מצד התאחדויות ומדינות חברות כמו קפריסין וגרמניה. על כך תודתי להן. בסיועו הגדול של שגריר ישראל בהונגריה יעקב הדס-הנדלסמן, ממשלת הונגריה וההתאחדות ההונגרית מתאפשרת לנו ההזדמנות לקיים את המשחקים מול שווייץ ורומניה בהונגריה. הודעה רשמית על כך מסרנו לאופ"א".
3 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
המשחק מול רומניה ייערך ללא קהל? זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
"מיקום האצטדיון והאפשרות לכניסת קהל תיבחן בימים הקרובים. זה בהחלט מחמם את הלב לזכות לתמיכה כל כך משמעותית מאנשים, חברים, מנהיגים וראשי התאחדויות שעומדים לצדנו. כולנו תקווה לעמוד באתגר ההעפלה ליורו 2024 ולהביא למדינה שלנו רגעי אושר שכל כך נחוצים לנו כעת".

מה ישראל צריכה כדי לעלות?

ישראל תלויה לגמרי בעצמה אחרי פגרת הנבחרות האחרונה. גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, גורלה של ישראל עדיין יהיה בידה אם תנצח את רומניה. אבל הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
3 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר עם שגיב יחזקאל, סתיו למקין, רוי רביבו
שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר עם שגיב יחזקאל, סתיו למקין, רוי רביבו
תלויים בעצמם. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
טבלת בית 9: 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש שערים: 9+) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12+) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל קוסובו - ישראל, 12 בנובמבר ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר