פרטים חדשים על הפגישה הלילית שהובילה לפריצת הדרך לרכישת בית"ר ירושלים על ידי ברק אברמוב: ג'קי בן זקן, האיש החזק ב-מ.ס אשדוד, הגיע במהלך הפגישה אמש (בין שלישי לרביעי) לביתו של חבר הכנסת ניר ברקת על מנת לסייע בסגירת העסקה. בן זקן, שנחשב מקורב מאוד לחוגג ומכיר היטב את ראש עיריית ירושלים לשעבר ברקת, הצטרף לפגישה בשעות הקטנות של הלילה. "הוא הגיע כנציג של משה חוגג על מנת ליישב משבר במגעים הסופיים", אמר אחד הנוכחים במקום.
בן זקן בן ה-55 הוא האיש החזק ב-מ.ס אשדוד ונחשב למקורב של חוגג. כבר בינואר האחרון הוא הוזכר כמי שעשוי לספק לבית"ר ולבעליה הקודם חבל הצלה, כשזו הייתה בבעיה כלכלית קשה והיה ספק לגבי עתידה. אז דובר על כך שבן זקן ירכוש את הזכויות על שניים משחקני בית"ר - אביאל זרגרי וירדן שועה - וישאיר אותם בצהוב-שחור עד תום העונה, אבל לאחר מכן יהיה רשאי למכור אותם לקבוצה בחו"ל או אפילו לצרף אותם לאשדוד במידת הצורך.
1 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
(צילום: עוז מועלם)
בפגישה הלילית שבמהלכה הושגו ההסכמות על מכירת בית"ר לאברמוב, הוצע תחילה כי איש העסקים האמריקאי ג'ושוע ג'ייקובי, שהיה זה שהקים את הקבוצה האמריקאית שבחנה את האפשרות לרכישת המועדון, יעביר חצי מיליון דולר, כפי שהתכוון להשקיע בבית"ר בתחילה. ג'ייקובי רצה בתמורה להשקעה תפקיד ניהולי במועדון, אברמוב סירב ולבסוף היה זה ברקת שהצליח בשעות הבוקר המוקדמות להשיג תרומה של שני מיליון שקל מאיש עסקים מדרום אפריקה. "המהלך של ברקת היה בסופו של דבר זה שנעל את כל הסיפור", אמרו בבית"ר.
היום בצהריים הגיעה הסאגה של הקיץ לסיום, כשאברמוב וחוגג חתמו על ההסכם. לאחר מכן קיבלה הקבוצה מנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות, אמנון סטרשנוב, ארכה לאישור התקציב לעונה הבאה עד מחר ב-16:00. עוד לפני כן תתכנס הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות כדי לאשר את העברת הבעלות על המועדון. אברמוב כבר העביר לבקרה את כל המסמכים שנדרש על מנת לזרז את ההליך - שווי החברות שלו, שווי הנכסים והצהרת הון. הוא התחייב להציב תקציב שכר שחקנים של 12.5 מיליון שקל. התקציב הכללי יעמוד על 40 מיליון שקל, אולם נתח משמעותי ממנו - 17-16 מיליון שקל - יופנה לטובת כיסוי חובות.
"אני שמח ונרגש להיות הבעלים של המועדון העצום הזה, שאותו אני אוהד מאז שאני זוכר את עצמי", אמר אברמוב לאחר רכישת הקבוצה. "זוהי זכות שנפלה בחלקי ואני מאמין באמונה שלמה שנצעיד את בית"ר שלנו למקומות טובים. יש לנו דרך ארוכה. 'בית"ר הדגל של המדינה' זה לא רק שיר ביציע, זאת אמת צרופה. אני יודע זאת. אתם יודעים זאת. עכשיו אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד. לפרוס את הדגל הענק שלנו כדי שנוכל יחד להחזיר את בית"ר לקדמת הבמה, למקום שאליו המועדון הענק הזה ראוי להיות בו. בית"רים יקרים, לאחר אינספור ההודעות והטלפונים שקיבלתי מכם, אני קורא לבוא ליציעים ולהרעיד ביחד את טדי. נגמרו המילים - עכשיו זה זמן למעשים".