כשלושה שבועות לפני פרסום סגל נבחרת ישראל לקראת משחק הפתיחה של מוקדמות היורו בבלומפילד מול קוסובו, נמשכים הניסיונות להחזיר לסגל את ערן זהבי, מלך השערים בכל הזמנים במדים הלאומיים.
המנהל המקצועי יוסי בניון נפגש לפני מספר שבועות עם זהבי, אבל השניים לא הגיעו להסכמות והשחקן לא ויתר על דרישתו ללון לבד בחדר במלון בהתכנסויות הנבחרת. לאחרונה שוחח יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ עם בניון ושמע ממנו כי אין סיכוי שהצוות המקצועי ישנה את המדיניות שלפיה כל השחקנים ילונו בזוגות.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. מאמצים להחזיר
(צילום: אורן אהרוני)
בהמשך נפגש זוארץ גם עם זהבי עצמו וניסה לשכנע אותו לשוב למדים הלאומיים ללא תנאים מוקדמים, אחרי שלא שיחק בקמפיין האחרון בשל פציעה ובהמשך נגד אלבניה בגלל הדרישה שלו לישון בחדר יחיד. גורמים בכירים נוספים מעורבים בניסיון האחרון להחזיר את זהבי, כולל סוכנו רונן קצב. אחד מהם אמר: "יש ניסיונות להסביר לזהבי, שאנחנו מקבלים את זה שהוא רוצה לישון לבד מטעמים מקצועיים נטו, אבל זה לא נכון לו לפרוש מהנבחרת בגלל דבר כזה. הוא צריך להעמיד את הנבחרת לפני הרצונות שלו, לחזור אליה ללא תנאים כי אין שום סיכוי שיתפשרו איתו – וככה ייצא הכי גדול".
המאמן הלאומי אלון חזן היה זה שקיבל את ההחלטה שכל השחקנים ילונו בזוגות, אחרי שבתקופת הקורונה היו רק חדרי יחיד, ואצל וילי רוטנשטיינר חלק מהשחקנים כמו זהבי והקפטן ביברס נאתכו לנו לבד. בניון יישר איתו קו והוחלט שחזן לא יהיה חלק מהפגישות והשיחות שנערכות לאחרונה בעניין, אלא רק המנהל המקצועי.
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
שינו זוארץ. נפגש עם זהבי
(צילום: עוז מועלם)

המטרה: אווירה סטרילית

לזוארץ יש יחסים טובים עם בניון, עוד הרבה לפני כניסתו לתפקיד יו"ר ההתאחדות, והוא קיבל את דבריו של המנהל המקצועי על המשך המדיניות שנקבעה, אבל הוא עדיין מנסה למצוא נוסחה שתחזיר את זהבי לסגל הלאומי. הנוסחה אינה כוללת שינוי במדיניות של חזן ובניון, כלומר חזרה של זהבי לא תלווה בתנאים מקדימים מצידו. הפגישות נועדו למעשה להעביר את הכדור למגרש של זהבי, שיצטרך לקבל החלטה אם הוא ישוב ללבוש את המדים הלאומיים תחת המדיניות שהוא סירב לקבל, בטענה כי הוא אינו מסוגל להתכונן מקצועית למשחקים עם שותף לחדר.
בצוות המקצועי העבירו מסר כי מבחינתם אם זהבי יסיר את התנאים המוקדמים, הוא יקבל זימון לסגל אחרי שהפך בשבועות האחרונים לאחד השחקנים הטובים בליגת העל. המטרה היא לקבל תשובה סופית כבר בימים הקרובים, על מנת שלקראת פתיחת הקמפיין במשחק הביתי ב־25 במארס נושא זהבי יירד מסדר היום, והכנות הנבחרת יהיו באווירה סטרילית. אם כוכב מכבי ת"א ישוכנע על ידי הקרובים אליו וגורמים בכירים בהתאחדות, הוא יחזור לנבחרת ולחדר זוגי. אם הקמפיין ייפתח בלעדיו, הדבר צפוי להוביל לסיום דרכו במדים הלאומיים.