"לא ישנתי דקה", הודתה אמו של דור תורג'מן, ליזו בלילה, אחרי הניצחון 2:3 המדהים של נבחרת ישראל על ברזיל ברבע גמר גביע העולם עד גיל 20. גם היא התרגשה כשראתה שבנה הקדיש את שער הניצחון במונדיאליטו לזכר הלוחמים שנהרגו בפיגוע בשבת. "לצערנו אנחנו חיים במציאות קשה, הנבחרת קצת הרימה את המורל אבל אי אפשר לעבור על זה לסדר היום", אמרה היום (א') בריאיון לאולפן ynet. "במחווה שלו, דור הפתיע את כולנו. הוא הוא ילד כל כך רגיש שכולו לב, והוא הצליח לרגש מדינה שלמה. זה מראה שלמרות כל השמחה והניצחון, לא שכחו שם את מה שקורה אצלנו בארץ".
מסע הקסם של ישראל במונדיאליטו - כתבות נוספות
גבי תורג'מן, אביו של הכוכב בן ה-19 שגדל באשדוד, סיפר: "הניצחון הזה הביא שמחה לכולנו, וזה ממש מרגש. אני האמנתי שזה אפשרי ואתם יכולים גם לשאול את דור, אני הבטחתי לו שבחצי הגמר אגיע לארגנטינה. לחצי הגמר ולגמר. וזה מה שהולך להיות".
4 צפייה בגלריה
תורג'מן חוגג
תורג'מן חוגג
דור תורג'מן חוגג. "הצליח לרגש מדינה שלמה"
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
האב לא הנמיך ציפיות לקראת ההמשך: "עברנו את ברזיל ואת יפן ושיחקנו מול קולומביה ומול סנגל, ולא נפלנו מאף אחת מהן. את ברזיל העפנו, אז השמיים הם הגבול. שני משחקים והגביע בישראל. זה מגיע לנו, לכל עם ישראל, שכולם באמת מחבקים את הנבחרת, ולכל הילדים האלה שנתנו מעל ומעבר. גם בשנה שעברה ביורו היינו סגני אלופי אירופה, אחרי שהפסדנו אז בגמר לאנגליה, ועברנו את צרפת, ופה אנחנו כרגע בין ארבע הגדולות בעולם".
שער הניצחון של תורג'מן לא היה כזה שרואים כל יום. הביצוע הווירטואוזי שלו, תוך שהוא מביך את שחקני ההגנה של ברזיל בזה אחר זה, גרר השוואות לשערים גדולים של מראדונה או כריסטיאנו רונאלדו. "זה באמת גול מהסרטים. זה שהוא לא קיבל הרבה דקות במכבי תל אביב – אני חושב שהקבוצה הפסידה מזה. גם הבן שלי הפסיד מזה, אבל גם הקבוצה הפסידה".
לגבי התוכניות לעתיד, ציין האב: "יש לנו סוכן בשם עידן בן אבו שאנחנו סומכים עליו ב-100 אחוז. אנחנו יושבים איתו כל הזמן, מתעדכנים, יושבים עם דור ואנחנו נקבל החלטה לגבי העתיד הקרוב. לא כזה פשוט לעבור לאירופה בשלב הזה. אנחנו עדיין יושבים ומתלבטים ונחשוב על כל הצעדים הבאים".
4 צפייה בגלריה
חיים וחלאילי
חיים וחלאילי
ענאן חלאילי מתחבק עם אופיר חיים
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
יש כבר הצעות? הבנו שמבלגיה, מפורטוגל... "יש המון הצעות, מכל היבשות. לא אפרט את כולן. הרבה קבוצות דיברו איתנו מאחורי הקלעים".
האם, ליזו, סיכמה: "עברנו תקופה לא פשוטה, עם מעט דקות במכבי תל אביב, אבל כנראה הסבלנות משתלמת ותמיד אמרתי לדור שיאמין בעצמו ושכל דבר שקורה בחיים הוא לטובה. הגיעה השעה שלו להוכיח באמת מה הוא שווה, הוא נתן את כל כולו ועבורו השמיים הם הגבול".

"זה כמו חלום"

בתוכניתם של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio, עלו לשידור אבותיהם של שני כובשי השערים האחרים של הנבחרת - יוסף, אביו של חמזה שיבלי, ומג'די, אביו של ענאן חלאילי. שני הצעירים שייכים לאלופת המדינה מכבי חיפה, וצפויים לעלות לקבוצת הבוגרים. "זו גאווה, להיות אבא של ילד כזה. זה באמת מרגש", סיפר מג'די חלאילי. "אני מאחל לכולם במדינה הזו להיות במקומי. זה כיף. האמת שבמקצוע שלי אני עוסק בכושר גופני, אז מגיל קטן ענאן מתאמן באופן הזה, עם הרבה עבודה אישית. אבא של חמזה אפילו עד לזה, הוא כבר מכיר אותי הרבה שנים".
4 צפייה בגלריה
חלאילי חוגג
חלאילי חוגג
מי זוכר שהוא התחיל בכלל כשוער. ענאן חלאילי חוגג מול ברזיל
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
"אנחנו חיים כדורגל. כיוונו תמיד שהוא יהיה שחקן מקצוען", נזכר מג'די לגבי ענאן. "ככה גם התחלנו מגיל קטן לעבוד איתו על זה. לאחר מבדקים ידענו שיש לו מבנה גוף אתלטי, אז זה היה הכיוון כל הזמן. הוא התחיל בכלל כשוער. שנתיים הוא היה בשער, ואז מאמן ראה את המהירות שלו והחליף לו את התפקיד".
יוסף שיבלי, מה עבר עליך ברגע שראית את חמזה מבקיע? "לא האמנו. זה כמו חלום. כולנו קפצנו, אתה לא מאמין. הייתה לי הרגשה שהוא הולך להבקיע, אבל כשזה קורה מולך בטלוויזיה אתה רואה את זה אחרת, אתה לא מתאר לעצמך. זה ממש חלום. לא נרגענו, לא הצלחנו להירדם כל הלילה. היו זיקוקים בכפר, חגיגות, כולם אוהבים את חמזה".
לדבריו, "גם חמזה לא מאמין איזה כיף לו. אומר לי: 'אבא, אני כובש נגד ברזיל, משחק נגד ברזיל, זו גאווה גדולה'. כל החבר'ה בנבחרת הם אחלה גברים וכולם, לב אחד, עשו את זה, עברו את ברזיל... זה לא ייאמן. אני רוצה שהם יגיעו לגמר, ואז אלוהים גדול".
4 צפייה בגלריה
שיבלי
שיבלי
חמזה שיבלי. "גם הוא לא מאמין"
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
הוא מציין כי "חמזה עובד מגיל שמונה, מתאמן באופן אינטנסיבי. הוא חלם להיות מקצוען שמשחק באירופה, לא רק לשחק כדורגל סתם ככה בשכונה". הוא מזכיר שהמסלול של בנו לא היה קל: "אין בכפר מגרשים, אין קבוצות גדולות שיכולות לחבק את חמזה. הוא נסע כל יום 80-70 קילומטר הלוך חזור, זה לא קל".
איפה היית רוצה לראות את חמזה משחק, בפנטזיה הפרועה ביותר שלך? "אני רוצה לראות אותו משחק בקבוצות הכי טובות בעולם. אני רוצה לראות אותו מהבית, אני ואמא שלו יושבים מול הטלוויזיה ומסתכלים עליו. זה החלום שלי".