המרוץ נגד הזמן למכירת בית"ר ירושלים נכנס לרגעים הקריטיים ביותר שלו. לפחות כרגע נראה כי למרות הדד-ליין שבית הדין העליון של ההתאחדות הציב למועדון לאישור התקציב שלו - מחר (רביעי) בשעה 12:00 - זה כנראה לא יהיה סוף פסוק והסאגה הארוכה של הקיץ תימשך לפחות עוד מספר ימים.
אף שלא השלים עדיין את העסקה, הרוכש המיועד ברק אברמוב העביר ביממה האחרונה שורה של מסמכים לבקשת יו"ר הרשות לבקרה תקציבית, רו"ח סיגלית סייג. המסמכים הללו, שכוללים את שווי החברה של אברמוב, הנכסים שלו והצהרת הון, יוצגו בפני הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות, שאמורה להתכנס כדי לאשר את העברת הבעלות. כל זאת בתנאי שאכן אברמוב יסדיר בזמן את רכישת בית"ר. ההערכה היא כי במידה שאברמוב וחוגג יגיעו לנוסח הסכם סופי ויחתמו עליו עד מחר, הם יבקשו ארכה של יומיים נוספים לטובת כינוס הוועדה – וסיכויים טובים שיקבלו אותה.
2 צפייה בגלריה
הזמן אוזל. אברמוב
הזמן אוזל. אברמוב
הזמן אוזל. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
לפי המסמכים שהעביר אברמוב ליו"ר הבקרה, אם ירכוש את בית"ר יעמוד שכר השחקנים על 12.5 מיליון שקל. עוד נודע כי תקציב הקבוצה יגיע ל-40 מיליון שקל, אולם חלק משמעותי ממנו – 17-16 מיליון שקל - מיועד לכיסוי חובות, כך שהתקציב לפעילות השוטפת יעמוד למעשה על 24 מיליון שקל. לפי התוכנית שהציג, אברמוב מתכוון לצרף את השחקנים עמית כהן ותמיר גלזר, ואולי שחקן נוסף. כמו כן, אביאל זרגרי נרכש על-ידי מכבי חיפה ויושאל העונה לבית"ר.

מרוץ מכשולים

ל-ynet נודע כי בית"ר מנהלת מגעים לקבלת הלוואה של עשרה מיליון שקל מחברה חוץ בנקאית המונפקת בבורסה ומעניקה בין היתר הלוואות לעסקים. מחזור העסקאות שלה עומד על 34 מיליארד שקל בשנה.
עיריית ירושלים עשויה לסייע לבית"ר בקבלת ההלוואה. העירייה אמנם סירבה להלוות כסף למועדון וגם לא להעמיד לטובתו ערבויות, אך ייתכן שתיתן לו המחאת זכות עבור התקציבים השנתיים שהוא מקבל ממנה. בכל שנה העירייה מתקצבת את בית"ר ב-1.6 מיליון שקל, והכספים הללו למשך שלוש השנים הבאות (4.8 מיליון שקל בסך הכל) יעמדו לטובת ההלוואה, במקרה שבית"ר לא תעמוד בתשלומים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רועי רוזן, המייצג את אברמוב, עם חוגג. עומד ביניהם עו"ד משה מזור, המייצג את חוגג
עו"ד רועי רוזן, המייצג את אברמוב, עם חוגג. עומד ביניהם עו"ד משה מזור, המייצג את חוגג
משה חוגג בדיון על בית"ר בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
ישנם מכשולים נוספים שעומדים בפני העסקה. למשל, הערבות שאברמוב נדרש להעמיד על ידי המשטרה – נושא שהוביל לדיון בבית משפט השלום בראשל"צ. אחרי שבית"ר והמשטרה הגיעו לפשרה, התברר כי החוב לחברת "סינגולריטים" של משה חוגג, שבעבורו נדרשה הערבות, אינו עומד על 11 מיליון שקל, אלא על 10.25 מיליון שקל. את הפער של 750 אלף שקל מבקש אברמוב להפחית מהערבות הראשונית שסוכמה בין הצדדים (5 מיליון שקל), ואילו המשטרה מעוניינת שהסכום הזה יקוזז מחלקה השני של הערבות (גם היא בגובה 5 מיליון שקל), שאמורה לעבור לקופת החילוט ב-24 תשלומים החל מספטמבר 2023.
בנוסף, במשטרה מתעקשים שהכסף יועבר מחשבונו הפרטי של אברמוב. המכשולים הללו נראים פתירים, אך אם הדבר לא יקרה בקרוב - אברמוב יודיע כי הוא יורד מהעסקה, מה שעלול להוביל לירידת בית"ר לליגה א'.
ובינתיים, המצב הכספי הקשה בבית"ר נותן אותותיו. עובדי המועדון לא יקבלו הבוקר את משכורות חודש יולי, הנאמדות ב-700 אלף שקל. בקבוצה כבר הודיעו לעובדים על העיכוב הצפוי בשכר.
פורסם לראשונה: 06:25, 09.08.22