המילה "תבלו" הפכה למטבע לשון של מודי בר-און ז"ל בכל ערב של ליגת האלופות. הרי מהי מהות המשחק אם לא ליהנות, נכון? עם פתיחת עונת צ'מפיונס ראשונה בלעדיו, רבים אומרים בהקשר של מכבי חיפה - תבלו, תספגו את החוויה, תשתכרו מריח אבק הכוכבים. כל זה נכון, חשוב לדעת ליהנות מההישג, אז כן, תבלו. אבל לא רק.
עוד על מכבי חיפה בליגת האלופות
מכבי חיפה תתחיל הערב (22.00 בליסבון) חוויה מדהימה, כזו שהכדורגל הישראלי עובר רק אחת לכמה שנים. האוהדים, כמעט לא משנה מה יהיה על המגרש, יזכרו אותה לתקופה ארוכה, אבל השחקנים וכמובן הצוות המקצועי הם דבר אחר. הם ספורטאים שמטרתם, גם אם הסיכוי לא גבוה, לנצל את המעמד, להתעלות ולא לשים למטרה החלפת חולצה עם לאו מסי.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה, עומר אצילי
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה, עומר אצילי
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה, עומר אצילי
(עוז מועלם)
שלא יובן לא נכון - כל נקודה שמכבי חיפה תשיג, בבית שכולל את פריז סן-ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה, תהווה הפתעה. רק פלזן, שנמצאת בבית עם ברצלונה, באיירן מינכן ואינטר, מקבלת בסוכנויות ההימורים סיכויים נמוכים יותר מהירוקים להוציא נקודות. הכול תלוי קודם כל ביריבות, אבל כשבמועדון מסתכלים קדימה וחושבים על התקדמות הדרגתית, למשחקים האלה יש חשיבות מקצועית.
מכבי חיפה מנסה לעבור תהליך של הפיכת הקבוצה ליותר "אירופית" - מבחינה סגנונית, פיזית ואתלטית. פרנצדי פיירו הוא סממן מובהק לכך. דבר דומה אפשר לומר על הבלמים החדשים, דילן בטובינסיקה ועבדולאי סק. התהליך הזה יכול להיבחן עכשיו. שוב - לא שהשמות האלה יביאו ניצחון על הגנת יובנטוס, זה כנראה לא יקרה, אבל הדרך במשחקים תספק זווית ראייה נוספת על המהלכים המקצועיים בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
כל הישג קטן יכול לפתוח לו דלתות באירופה. בכר
(צילום: EPA)

חלון הראווה של בכר

במשחקים בליגת האלופות, פתאום הדריבל של דולב חזיזה, ולא משנה כמה טוב הוא פתח את העונה, נראה פחות אפקטיבי. לצ'ארון שרי יהיה פחות מרווח לבעוט, ונטע לביא כבר לא יחלץ כדורים בכמויות כמו במקרים קודמים. לכן, יותר מכל אחד מהשחקנים, האפשרות להוכיח את איכותו לעולם הרחב שייכת קודם כל למאמן ברק בכר.
מכבי חיפה תצליח להתמודד רק עם עבודה קבוצתית מושלמת ותוכנית פעולה מדויקת. ביכולת אישית נטו זה חסר סיכוי. כל דבר חיובי שתעשה הקבוצה בשלב הבתים, גם אם קטן, עשוי לפתוח לבכר אפשרויות קריירה ברחבי היבשת.
מה נחשב דבר חיובי? מה ריאלי? לפני 13 שנה, בהופעה החיפאית הקודמת בצ'מפיונס, הסתיים הקמפיין לא רק עם אפס נקודות, אלא גם באפס שערים. הבית היה די דומה ברמתו לזה שקיבלו הירוקים עכשיו. ההופעה האחרונה של קבוצה ישראלית בליגת האלופות - מכבי ת"א בעונת 2015/16 (בין לבין עשתה הפועל ת"א קמפיין טוב) - הסתיימה אף היא ללא נקודות ועם שער אחד, בפנדל של ערן זהבי. גם הפעם, כל נקודה תהיה בונוס. פערי הכוחות גדולים.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מוכנים למסי-מאניה?
(צילום: EPA)

השפעת הליגות

מצבן בטבלה בליגות של שתיים מהיריבות יכולה לתת איזשהו סיכוי לחיפה. יובנטוס פתחה את העונה לא טוב עם שני ניצחונות בחמישה משחקים. היא תפגוש בהמשך את מכבי חיפה פעמיים תוך שבוע, כשבין המשחקים מחכה לה מילאן בליגה. זה עשוי לעזור לחיפה. בנפיקה תגיע לחיפה למשחק האחרון, ואז גם למצב בטבלה של ליגת האלופות תהיה חשיבות מכרעת.
היריבה השלישית, פריז סן-ז'רמן, תהיה בשבוע הבא במוקד אחד מאירועי הספורט הגדולים שהיו במדינה מבחינה תקשורתית ובמבט עולמי. נכון, קיליאן אמבאפה, ניימאר ושות' כבר היו פה לא מזמן, אבל עכשיו מדובר במסי-מאניה, במשחק רשמי מול יריבה ישראלית. זה עוד לא היה לנו. מאז הגעת הארגנטינאי לפריז, הקבוצה זינקה למקום הרביעי בעולם ברשימת הקבוצות עם הכי הרבה עוקבים ברשתות החברתיות. יובנטוס, עוד קבוצה מהבית של חיפה, במקום החמישי. גם אם מקצועית המשחקים יכולים להיות מאוד חד-צדדיים, הם עדיין מושכים את עיני הצופים בכל מקום על הגלובוס.
אז כן, יש פה מקום להנאה מהרגע, לתחושות וצבעים ומנגינות - במיוחד אחת ספציפית, אתם יודעים באיזו מדובר - שאינם חלק מהיומיום של הכדורגל כאן. כל אוהד שיגיע לאצטדיונים יספוג את הדברים האלו כליטוף נעים, שמייצר הרגשה שנשארת בפנים, שלא תשכח. כל השאר הוא בונוס. אבל אין זה אומר שלא צריך לנסות להשיג את הבונוס הזה. גם ההתמודדות היא מטרה.
יובנטוס סטדיום, פארק דה-פראנס, וכבר הערב אצטדיון האור בליסבון, מקום שכבר אירח שני משחקי גמר של ליגת האלופות, והפעם תתארח בו מכבי חיפה. בקיצור, תבלו, אבל לא רק.