את השער החשוב ביותר של נבחרת ישראל בשנים האחרונות הבקיע תאי בריבו, חלוצה של וולפסברגר האוסטרית שעלה רק חמש דקות לסיום המשחק נגד אלבניה בבלומפילד, ושלח לרשת בתוספת הזמן כדור ניצחון שהעלה את הנבחרת לחצי גמר פלייאוף היורו ולדרג הבכיר בליגת האומות.
"זו הייתה התפרצות רגשות אדירה, שער ראשון בנבחרת וכל כך חשוב", הוא משחזר. "לפני השער הזה לא כל כך הכירו אותי בארץ, אבל אחריו כבר הרבה יותר. היו איזה שלושים אנשים מהמשפחה שלי ביציע. אמא שלי ז"ל איתי בכל גול, אחרי השער הזה הסתכלתי למעלה וראיתי את הקדוש ברוך הוא ואת אמא שלי. כל האצטדיון געש, אבל אצלי חוץ מהם הכל היה שקט, לא שמעתי כלום. אין מה שמשתווה לכיבוש שער בנבחרת, לייצג את המדינה, אתה שר את ההמנון וכובש לטובתה. זה משהו שמאוד קשה להסביר, רק מי שעשה יכול להבין, זו זכות ענקית".
4 צפייה בגלריה
תאי בריבו
תאי בריבו
תאי בריבו. "אין מה שמשתווה לשער בנבחרת"
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו בריבו הוא אחד משני החלוצים הטבעיים היחידים בסגל לקראת המשחקים נגד קוסובו בשבת ושווייץ שלושה ימים לאחר מכן, יחד עם שון וייסמן מגרנדה, שאותו החליף בוולפסברגר. השניים, שנאבקים על המקום בהרכב, הצטרפו אתמול לאימונים יחד עם יתר הלגיונרים. "מי שיוכיח את עצמו באימונים יפתח, ולא משנה אם זה אני או שון. בכל מקרה צריך גם את הכוח של הספסל. אנחנו חברים מאוד טובים", הוא אומר.
תפסנו אותו לפני מספר ימים לשיחה, כשהוא בעונת השיא בקריירה עם 12 כיבושים בליגה האוסטרית, חמישה בגביע ושניים בקונפרנס ליג, שמצטרפים לשלושת השערים בנבחרת. הוא צופה במה שקורה בישראל, כשבמקביל למשחק בשבת בבלומפילד יפגינו שוב מאות אלפי אנשים נגד המהפכה המשפטית. "אני חושב שהנבחרת יכולה לאחד את העם שלנו ומקווה שזה מה שיקרה, אנחנו עם אחד. לא אכנס לרפורמות, אני פחות מתעסק בזה, אבל אנחנו לא אויבים האחד של השני".
4 צפייה בגלריה
תאי בריבו
תאי בריבו
"הנבחרת יכולה לאחד את העם שלנו"
(צילום: עוז מועלם)

שלישיית אבי לוזון

בריבו בן ה־25 הוא חלק מתהליך ההצערה שעוברת הנבחרת יחד עם שחקנים כמו אוסקר גלוך, מנור סולומון, ליאל עבדה ודורון ליידנר – וגם הפעם יש תקווה להגיע סוף־סוף לטורניר גדול בגלל ההגרלה הסבירה. "נכון שיכולנו לקבל נבחרות טובות יותר מקוסובו ושווייץ, אבל אם מישהו חושב שיהיה קל הוא טועה. מה שהכי חשוב זה שיש פה נבחרת של שחקנים מאמינים, של אנשים עם עבודה קשה, לחימה והרבה מנטליות של ביחד, זה מה שמאפיין אותנו".
יש סיכוי שאת החוד של הנבחרת יאיישו שלושה שחקנים שגדלו במכבי פ"ת: סולומון, עבדה (שנעשים מאמצים להכשירו) ובריבו. "שיחקתי עם מנור בנוער מעט, ודי מהר הקפיצו אותו לבוגרים. עם ליאל שיחקתי בבוגרים. לא שיחקנו שלושתנו יחד בפ"ת, אבל בנבחרת זה קרה פעם אחת. אין לי ספק שאבי לוזון גאה שיש לו שלושה שחקנים בסגל. למכבי פ"ת יש מחלקת נוער בין הטובות בארץ, אם לא הטובה ביותר. חד־משמעית ידעתי שמנור יהיה שחקן, ברגע שעלה לבוגרים ראו שהוא משהו מיוחד. מהירות מחשבתית, פיזיות. הוא מתאים לטופ העולמי. עבדה? כוכב כדורגל".
בריבו הסתכל מרחוק על פרשת החדרים בנבחרת, שבסופו של דבר פינתה לו את המשבצת של ערן זהבי. "אני לא יודע מה היה עם ערן ולא יכול להביע דעה. לא מתעסק בזה, רק בעצמי. לא שמח משום דבר, אני מאמין שמה ששלי, יהיה שלי".
4 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
"אני לא יודע מה היה עם ערן זהבי"
(צילום: עוז מועלם)

המטרה: בונדסליגה

בריבו חווה עונה אישית מצוינת, אבל הקבוצה שלו במאבקי הישרדות באוסטריה. "זו עונה פחות טובה של המועדון, אחרי הקיזוז אנחנו שתי נקודות מירידה ונילחם לא לרדת ליגה. מבחינת שחקנים אנחנו לא רעים, אבל משהו לא מתחבר. יש לנו רק שישה ניצחונות כל העונה, אנחנו בכדור שלג. לי ברוך השם יש עונה טובה, שיפרתי את משחק הלחץ שלי, משחק הגב לשער והסיומות, ואני משמר את הרעב לשערים".
ליידנר וגלוך הצטרפו בינואר האחרון למושבה הישראלית באוסטריה. "זו ליגה בכלל לא קלה. יש תחושה שזה ככה, כי ישראלים מבקיעים בה הרבה שערים, אבל יש פה אינטנסיביות ויוצאים ממנה המון שחקנים לליגות הבכירות באירופה. זו ליגה פתוחה עם כדורגל שמח, רוצים לראות יותר שערים ופחות טקטיקה ועשרה שחקנים מאחורי הכדור. לא מסכים עם זה שמי שכובש באוסטריה נעלם אחר כך. וייסמן כבש בליגה הראשונה בספרד שישה שערים ובליגה השנייה 24. מונס דאבור נתן תצוגות יפות בגרמניה. מי שיודע לכבוש, יודע לכבוש".
4 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך. "הוא יתפוצץ בעונה הבאה ויגיע לטופ האירופי"
(צילום: FC Red Bull Salzburg)
על ההצטרפות של גלוך אומר בריבו: "זלצבורג היא קבוצה מעל הליגה האוסטרית, היא גרמנית לכל דבר מבחינת תנאים ותקציב, עולם אחר לגמרי. אין לו עדיין מספרים, הוא הגיע למקום חדש וצריך זמן להתאקלם, אבל הוא עוד יראה העונה מה שהוא יודע. להערכתי הוא יתפוצץ בעונה הבאה ויימכר לטופ האירופי".
בריבו אמור להיות האקזיט הישראלי הבא מאוסטריה, כשהמטרה היא הליגה הגרמנית או האיטלקית, אחרי שלא שוחרר בינואר לוונקובר שהציעה לו 1.2 מיליון דולר בעונה. "החלום הוא להגיע לבונדסליגה, ואני מאמין שאני יכול לשחק שם, אבל יש זמן עד לסיום העונה, אנחנו במצב לא פשוט ואני רוצה להישאר בליגה. אני מתגורר בעיירה קטנה, שהכל נסגר בה בשש בערב ואין כלום, כך שאני מקדיש את כל זמני לכדורגל. לחזור לישראל? לא שולל שום דבר, אבל המטרה להישאר באירופה כמה שיותר".