אין לנו הרבה כדורגלנים שהם סופרסטארים שמוכרים בכל בית. ערן זהבי, מנור סולומון, וזהו בעצם. הכדורגלנים היום מדברים פחות, אבל לא עושים הרבה יותר, לרובם אין טיפת כריזמה. דניאל פרץ נולד להיות כוכב, מהרגע הראשון שהוא עלה לבוגרים אפשר היה לראות שיש לו את זה. מדובר בשוער עצום שלא נראה בישראל שנים רבות, אולי מעולם לא היה כאן שוער כזה.
המעבר הענק של דניאל פרץ - כתבות נוספות:
לא צריך להבין כלום בכדורגל כדי להבין שיש פה כוכב על. אומנם בכל זאת אפשר לתת נתון לדוגמה: הוא עצר חמישה פנדלים משמונת האחרונים שנבעטו לעברו. גם אם זה היה קורה בליגה א' זה היה מרשים, אבל זה קרה ביורו הצעירות ובמוקדמות הקונפרנס-ליג.
2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
פרץ. מעבר בלתי נתפס
(צילום: האתר הרשמי של באיירן מינכן)
להגיע מישראל ישר לבאיירן מינכן, אחד המועדונים הגדולים בעולם זה בערך כמו להגיע לירח. שיאנית הזכיות בליגה הגרמנית (33), שש זכיות בליגה האלופות, חמש סגנויות ומיליוני אוהדים ברחבי העולם. עשרות כוכבים לאורך השנים: פרנץ בקנבאואר, גרד מולר דרך לותר מתיאוס, פיליפ לאם, אריין רובן, פרנק ריברי, רוברט לבנדובסקי. יחד עם שלושה שוערים אדירים כמו ספ מאייר, אוליבר קאן, והשוער הנוכחי מנואל נוייר שכרגע פצוע. כל אחד מהם יכול להיות מועמד לתואר השוער הגדול בהיסטוריה. עכשיו דניאל פרץ לובש את הכפפות הללו. זה פשוט דבר בלתי נתפס. רק המעבר של אבי כהן ז"ל ב-1979 ממכבי ת"א לליברפול הגדולה של בוב פייזלי משתווה למעבר של פרץ.
נכון, פרץ מגיע כרגע כשוער שני. אבל כמו שהדברים נראים כרגע, עם הפציעה של מנואל נוייר והבינוניות של מחליפו סוון אולריך, הוא בהחלט עשוי לקבל הזדמנות בהרכב. באיירן מינכן היא קבוצה שלא חוששת לתת הזדמנות לשחקנים צעירים יותר. לדוגמה הקשר ג'מאל מוסיאלה כבש את השער הראשון שלו בבוגרים בגיל 17 וחצי.
2 צפייה בגלריה
מנואל נוייר
מנואל נוייר
מנואל נויירץ פרץ עוד יכול לרשת אותו
(צילום: gettyimages)
דניאל פרץ בן 23, באיירן תיתן לו לקפוץ למים. הוא אף עשוי להיות היורש של מנואל נוייר שכבר חגג 37 ומי יודע עוד כמה שנים נשארו לו, במיוחד כשהוא עוד מתאושש מפציעה קשה ברגלו עקב תאונת סקי בשנה שעברה.
כשאתה השוער של באיירן מינכן השמיים הם הגבול, ופרץ עוד עשוי להיות הישראלי הראשון שזוכה בליגת האלופות. שלא לדבר על כך שכשאתה השוער של באיירן מינכן, זה אוטומטית מציב אותך כמועמד לשוער השנה בעולם ויכולת ממש טובה אף עשויה להפוך אותך למועמד לזכייה בכדור הזהב. לכן, על אף הסיכון בהפיכה לשוער שלישי - אף שוער בעולם לא היה אומר לא לבאיירן מינכן.
כשישראלי משחק באחת מארבע הליגות הטובות בעולם זה מרשים, כשישראלי הולך לשחק באימפריה זה יותר ממדהים. הזרקור הישראלי יהיה עליו, אבל גם של הכדורגל העולמי.
עם כל הכבוד למנור סולומון שמשחק בטוטנהאם האנגלית ודני אבדיה שמשחק בוושינגטון וויזארדס ב-NBA, להיות שוער ראשון בבאיירן מינכן זה הרבה הרבה יותר מזה. דניאל פרץ עלה על המסלול להפיכתו לספורטאי הישראלי הכי גדול אי פעם, ארשה לעצמי לקבוע שכל המדינה מחזיקה לו אצבעות ותתרגש לראות אותו עולה בהרכב של באיירן מינכן.