עכשיו זה רשמי. אחד המעברים המפתיעים המרשימים אי פעם של כדורגלן ישראלי התממש, כאשר דניאל פרץ חתם לחחמש שנים בבאיירן מינכן, שתשלם עבורו כ-6 מיליון אירו למכבי ת"א (סכום שיכול להגיע לכדי 7 מיליון, בכפוף לבונוסים שונים). הוא יקבל את המספר 18.
המעבר הענק של דניאל פרץ - כתבות נוספות:
לאחר החתימה אמר פרץ: "זה חלום של כל ילד להגיע יום אחד לשחק במועדון גדול כמו באיירן. כששמעתי על ההתעניינות של באיירן, הייתה לי רק משאלה אחת - לעבור לכאן. אני רעב לכל מה שיבוא". מנכ"ל באיירן, יאן-כריסטיאן דרייזן: "עם דניאל פרץ, אנחנו מצוידים היטב בעמדת השוער - גם לעונה הזו וגם לעתיד. דניאל הוא שוער עם פוטנציאל גדול. בגילו הצעיר הוא כבר הוכיח את יכולתו לא רק ברמה המקומית אלא גם בתחרויות בינלאומיות".
5 צפייה בגלריה
דניאל פרץ במדי באיירן מינכן
דניאל פרץ במדי באיירן מינכן
הגיע לאחד המועדונים הגדולים והמפוארים בעולם. דניאל פרץ
(האתר הרשמי של באיירן מינכן)
כשהוא מלווה בבת זוגו נועה קירל, המריא פרץ בשישי לפנות בוקר לגרמניה, נחת בצהריים ועבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות במועדון הפאר הגרמני. הוא יוצג ביום ראשון כשחקן הקבוצה, אך לא ייכלל בסופו של דבר בסגל במשחק נגד אוגסבורג במסגרת המחזור השני בבונדסליגה. בשבת הבאה יערוך פרץ את הבכורה שלו בסגל כשוער המשנה נגד בורוסיה מנשנגלדבאך.
אלופת גרמניה, אחת הקבוצות המפוארות והמפורסמות בעולם, חיפשה זמן רב שוער במקומו של מנואל נוייר, ששבר את רגלו בתאונת סקי בדצמבר האחרון ויחזור לפעילות רק בעוד כחודשיים, והחליטה בסופו של דבר לבחור בשוער הישראלי, שמחזיק בדרכון גרמני.
5 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
פרץ, במשחקו האחרון במכבי ת"א בחמישי האחרון
(צילום: עוז מועלם)
יאן זומר, שהוחתם כמחליפו של נוייר, החליט לעזוב לאחר שהבין כי לא יחזיק באפודת השוער הבכיר כשהשוער בן ה-37 יחזור. הבווארים בחנו מספר אפשרויות להחתים שוערים בכירים אחרים, אך כולן נפלו. בין השאר הוזכרו שמות כמו דויד דה חאה ויאסין בונו מסביליה, שהצטיין במונדיאל במדי נבחרת מרוקו (וחתם בסופו של דבר באל-הילאל הסעודית).
בסופו של דבר החליטה באיירן ללכת על שוער בעל פרופיל נמוך יותר, מה שסלל את דרכו של פרץ בן ה-23 לקבוצה של תומאס טוכל. הישראלי יהיה בתחילה גיבוי לסוון אולריך ולא יירש את אפודת השוער הראשון של נוייר, שצפוי, כאמור, לחזור למגרשים בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר. מה שכן, פרץ ככל הנראה יזכה להזדמנויות במשחקי הגביע השונים. למשל, ב-26 בספטמבר כשבאיירן תתארח אצל פרויסן מונסטר החובבנית בסיבוב הראשון של הגביע הגרמני.
ההחתמה של פרץ מקבוצה מישראל ועד לאחת האימפריות הגדולות בעולם היא לא פחות ממדהימה. אבל כולם מבינים מאיפה היא הגיעה. פרץ הרי הצטיין במדי הנבחרת הצעירה נגד נבחרתה המקבילה של גרמניה בשלב הבתים של אליפות אירופה עד גיל 21, כשעצר שוב ושוב את חלוצי היריבה ואף הדף שני פנדלים - מה שהוביל לכך שהוא נבחר לשחקן המצטיין במשחק.
מעבר לאותה הצגה נגד גרמניה הצעירה בפתיחת האליפות, פרץ היה אחד הגיבורים הגדולים של הנבחרת של גיא לוזון בטורניר, אם לא הגדול ביותר. הוא גם סיפק עצירה בדו-קרב הפנדלים ברבע הגמר מול גאורגיה, שהייתה השישית (!) שלו בתוך שנה במשחקים מכריעים. בפלייאוף העלייה ליורו הצעירות נגד אירלנד, סיפק פרץ הצגה מדהימה, גם הפעם בדו-קרב מהנקודה הלבנה כשהדף לא פחות משלושה פנדלים והעלה את ישראל לטורניר.
5 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים עם פרץ
השחקנים חוגגים עם פרץ
שחקני הנבחרת חוגגים עם פרץ את הדיפת שני הפנדלים מול גרמניה ביורו הצעירות האחרון
(צילום: Giorgi Ebanoidze/DeFodi Images via Getty Images)
5 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
לא יחזור בזמן הקרוב. נוייר
(AFP)

הפריצה במכבי ת"א

דניאל פרץ גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א, ועלה לבוגרים בשנת 2019. הוא הושאל לבית"ר ת"א-בת ים מהליגה הלאומית ושימש כקפטן הקבוצה בגיל 19 בלבד. הוא חזר למכבי ת"א כעבור שנה, והמתין בסבלנות על הספסל, בזמן שדניאל טננבאום היה בין הקורות ואף החזיק ברצף בלתי נתפס: הוא שמר על שער נקי במשך 13 מחזורים מפתיחת העונה, שבר את שיאו הישראלי של גיורא אנטמן לדקות ללא ספיגה, ושבר את השיא העולמי של דקות ללא ספיגה מתחילת העונה.
בסופו של דבר, ההזדמנות של פרץ הגיעה, הרבה יותר מהר מהצפוי. טננבאום נפצע בגב וגם נדבק בקורונה. וכך, פרץ הוקפץ להרכב הפותח בתחילת העונה שעברה. מאז, טננבאום הפך לשוער פוסטר שרואה מהספסל איך עמיתו הצעיר יותר תפס את המושכות והפך לאחד השוערים האיכותיים שצמחו בכדורגל הישראלי, אחד שיכול ללכת בדרכו של דודו אוואט והגיע לאחת הליגות הכי בכירות באירופה.

אימפריה ושמה באיירן מינכן

דניאל פרץ מגיע לאחד המועדונים המפוארים והמפורסמים בעולם, והקבוצה המעוטרת ביותר בגרמניה. באיירן מינכן זכתה ב-33 אליפויות (יותר מכל מועדון אחר במדינה), ומחזיקה כעת ברצף מדהים של 11 זכיות רצופות. בנוסף, זכתה הקבוצה מבירת בוואריה 20 פעמים בגביע הגרמני, 10 פעמים בסופר-קאפ ועוד 6 פעמים בגביע הליגה.
5 צפייה בגלריה
שחקני באיירן והגביע
שחקני באיירן והגביע
אימפריה של ממש. באיירן מינכן
(צילום: AP)
מעבר לכך, באיירן מינכן זכתה שש פעמים באליפות אירופה (במקום השלישי בטבלת הזכיות במפעל, יחד עם ליברפול), עוד פעם אחת בגביע אירופה למחזיקות גביע וגם בגביע אופ"א (כיום הליגה האירופית). יש לה גם שתי זכיות בסופר-קאפ האירופי והיא זכתה פעמיים באליפות העולם לקבוצות. בנוסף, באיירן היא הקבוצה היחידה, יחד עם ברצלונה, שזכתה פעמיים בטרבל, כלומר אליפות וגביע מקומיים ובליגת האלופות.
העונה שעברה הייתה מאכזבת יחסית מבחינת באיירן, והיא כמעט איבדה את האליפות. הקבוצה של תומאס טוכל הגיעה למחזור הסיום של העונה כשהיא במקום השני, ופיגרה בשתי נקודות אחרי דורטמונד הראשונה. המוליכה פיגרה 2:0 בביתה מול מיינץ, בעוד באיירן הוליכה 0:1 בחוץ על קלן. עם זאת, הבווארים ספגו שער שוויון בדקה ה-81, והיו על סף איבוד האליפות לאחר 10 זכיות רצופות. למזלם, ג'מאל מוסיאלה כבש שער סופר דרמטי בדקה ה-89 וקבע כי באיירן תזכה בתואר בפעם ה-11 ברציפות ממש על סף שריקת הסיום של העונה.