מאחורי הקלעים של פרישת עומר אצילי מנבחרת ישראל. אחרי שבהתאחדות לכדורגל הבינו בשיחה עם אנשי הצוות המקצועי של הנבחרת, המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן, כי השניים החליטו לזמן היום (שישי) את אצילי לקראת צמד משחקי הידידות בשבוע הבא מול זמביה וקפריסין, התפתחה אתמול דרמה גדולה שבסופה החליט קשר מכבי חיפה לפרוש מהמדים הלאומיים.
בהתאחדות הבהירו אתמול לאנשי הצוות המקצועי כי אין מניעה מלזמן את אצילי, אך דרשו כי השחקן יתחייב כי לא יבזה את מוסדות ההתאחדות, ויודיע בקולו כי יגיע בעוד כשבועיים לבית הדין העליון של ההתאחדות לדיון בעתירת ארגוני הנשים נגד זימונו לנבחרת, על רקע חלקו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות". כזכור, בית הדין דרש את נוכחותו של אצילי בדיונים.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: יאיר שגיא)
מי שניהלו מול אצילי את השיחות אתמול החל משעות הבוקר היו בניון וחזן, שהעבירו לו את המסר בנוגע להתייצבות לדיון. בהתאחדות לא ציפו שאצילי בהכרח ישתף פעולה בדיון, ומצדם השחקן גם היה יכול להבהיר כי ישמור על זכות השתיקה בבית הדין.
"אני חושב שאגיע", אמר השחקן בשעות הבוקר המאוחרות לאנשי הצוות המקצועי של הנבחרת. "אני עוד רוצה לחשוב על זה, רוצה להתייעץ עם עורך הדין שלי ועם המשפחה שלי". בצוות המקצועי הבהירו לו: "קח בחשבון, בלי התחייבות בקולך כי תגיע לדיון לא נוכל לזמן אותך מחר".
חזן פנה במהלך היום מספר פעמים לאצילי, שבכל פעם ביקש זמן נוסף לקבל החלטה. בנבחרת כבר העריכו כי בניגוד למסרים שהעביר בבוקר, לפיהם יסכים לתנאי שהוצב בפניו, משיכת הזמן תוביל לכך שאצילי יקבל החלטה אחרת. בהתאחדות הבהירו בשעות הערב לאנשי הצוות המקצועי כי אם אצילי ימשיך לבקש זמן נוסף למחשבה, הם אלו שיעשו את המהלך ויודיעו לו כי הוחלט לא לזמן אותו.
3 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
תחילה אמר שיגיע לדיונים, אחר כך פרסם את פוסט הפרישה והתקשר להודיע כי חזר בו. אצילי
(צילום: יאיר שגיא)
הפוסט שהעלה אצילי אתמול בחשבון האינסטגרם שלו
בעוד שבנבחרת עוד ניסו להשיג את הקשר כדי לקבל תשובה מיידית, אצילי לקח את המושכות לידיו ובחר לכתוב פוסט פרישה מהנבחרת בעמוד האינסטגרם שלו. במקביל, התקשר לבניון וחזן ואמר כי החליט לא להתחייב להתייצב לדיון בית הדין ולפיכך יפרוש מהנבחרת. "אצילי הבין את הרוח בהתאחדות ועשה לנו תרגיל אחד גדול", הודו בהתאחדות. "זו הבעיה שלו, זו החלטה שלו. אי אפשר לזמן שחקן לנבחרת מבלי שיתחייב שלא יבזה את מוסדות ההתאחדות".
בנבחרת החליטו לזמן את אצילי עוד בתקופת וילי רוטנשטיינר, לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" בשל חוסר אשמה. לאחר פרסום ההתכתבויות בינו לבין דור מיכה, בחן יו"ר ההתאחדות אורן חסון את הנושא מחדש מול הפרקליטות, ולאחר שהובהר לו שהתיק לא ייפתח מחדש נתן אור ירוק לבניון וחזן לזמנו לקראת אלבניה.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
החליט להתייצב למשחק מול אלבניה וספג בוז. עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה הציעו לאצילי לא להתייצב בשל האווירה סביבו, אלא שאצילי החליט להגיע בכל זאת. כשנכנס כמחליף במשחק מול אלבניה בבלומפילד ספג שריקות בוז אדירות. עוד לפני המשחק הוגשה עתירה של ארגוני הנשים, שדרשו לא לזמנו. הדיון התקיים רק אחרי המשחק מול אלבניה, ולאחריו הוחלט לקיים דיון נוסף בהרכב דייניים מורחב ב-23 לחודש וכן לחייב את אצילי להופיע אליו. בעקבות הצעד האחרון של אצילי, זימונו לנבחרת ירד מסדר היום.
בהודעת הפרישה שפירסם אתמול כתב אצילי: "מאז שאני ילד תמיד הייתה לי שאיפה להיות שחקן בנבחרת ישראל. הגאווה והכבוד לייצג את המדינה שלנו, ללבוש מדים בצבעי הדגל ולשמוע את ההמנון לפני משחק, זה משהו שפשוט אי אפשר להסביר במילים - הגאווה והכבוד הכי גדולים שיש. לצערי העמוק, מאז הזימון האחרון שלי לנבחרת, קיימת ביקורת נוקבת ושיח נרחב על הנושא. אני ער לכך, כמובן".
"טעיתי, אך הרצון של אנשים מסוימים לעיתים בצביעות, פשוט לרמוס, לא פשוטה עבורי. נוכח מחול השדים שמתחולל סביבי, הגעתי למסקנה שזה אחד מאותם רגעים בחיים שצריך לקבל החלטות לא פשוטות. אז קיבלתי החלטה קשה והיום אני זז הצידה, השקט למשפחתי, והצלחת נבחרת ישראל אלו היחידים העומדים לנגד עיניי. כעת, מאפסן בארון את מדי הנבחרת ונותן לכולם את השקט שהם צריכים".