לאחר הודעת הפרישה הדרמטית של עומר אצילי מנבחרת ישראל הערב (חמישי), הגיבו במכבי חיפה להודעה, כך גם בסביבתו הקרובה של אצילי. כזכור, לאור הסערה סביב פרשת הקטינות ועל רקע עתירת ארגוני הנשים נגד המשך זימונו לנבחרת והדרישה כי יופיע לדיונים - הודיע השחקן כי לא ילבש יותר את המדים הלאומיים.
עומר אצילי ונבחרת ישראל - השתלשלות האירועים
מהמועדון נמסר: "מכבי חיפה מכבדת את ההחלטה הלא פשוטה שעומר לקח. עומר הביע לא אחת חרטה עמוקה על המעשה ומתרכז במשפחתו ובכדורגל". אצילי שיתף בנוגע ללבטיו ורצונותיו את ראשי המועדון יענקל'ה שחר, בנו אור שחר, עוזי מור, המאמן ברק בכר והמנכ"ל איציק עובדיה. כולם היו שותפים בסוד העניינים אך זו הייתה החלטה שלו בלבד.
3 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
הירוקים עומדים מאחוריו. אצילי
(צילום: יאיר שגיא)
גורם המקורב לקשר אמר: "גופים וארגונים שונים מוצאים בנבחרת ישראל כמקום ואפשרות לתהודה עבור המסרים שלהם ועושים זאת בצורה נוקבת (לא ממקום של ביקורת). ארגוני ימין היו גם מאלו שגרמו למונס לפרוש שדולות הנשים לעומר מי תהייה העמותה או הארגון הבא? האם בנבחרת אמורים לשחק 11 שחקנים הטובים ביותר או המוסריים ביותר? בסוף מדובר בבחורים צעירים שטעו".
עוד אמר המקורב: "האם אנו רוצים נבחרת תחרותית כמו שצרפת זקוקה לבנזמה שהורשע בפלילים ופורטוגל שזקוקה לרונאלדו שנחשד באונס. אנו בסוף נהייה הנבחרת המוסרית בעולם ספק אם זה יועיל מקצועית".
3 צפייה בגלריה
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
בארגוני הנשים הגיבו בשמחה. מהדיון בעתירה נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
(צילום: יריב כץ)
בארגוני הנשים שעתרו נגד המשך זימונו של אצילי הגיבו בשמחה: "רגע משמעותי במאבק למען הנשים בישראל". מעו"ד אורי קידר ואורי כהנא המייצגים את ארגוני הנשים נמסר: "אנחנו מודים להתאחדות לכדורגל שהתעשתה והראתה לאצילי את הדרך החוצה. אנחנו שמחים שהייתה לנו הזדמנות להוביל מהלך היסטורי ששם את המוגנות ואת השוויון המגדרי בחזית השיח הציבורי. אפשר לחזור לעודד את הנבחרת בלב שלם".

ההודעה של אצילי: "צריך לקבל החלטות לא פשוטות"

"מאז שאני ילד תמיד הייתה לי שאיפה להיות שחקן בנבחרת ישראל", כתב אצילי בפוסט באינסטגרם בו הודיע על הפרישה מהנבחרת. "הגאווה והכבוד לייצג את המדינה שלנו, ללבוש מדים בצבעי הדגל ולשמוע את ההמנון לפני משחק, זה משהו שפשוט אי אפשר להסביר במילים - הגאווה והכבוד הכי גדולים שיש. לצערי העמוק, מאז הזימון האחרון שלי לנבחרת, קיימת ביקורת נוקבת ושיח נרחב על הנושא. אני ער לכך, כמובן".
"טעיתי, אך הרצון של אנשים מסוימים לעיתים בצביעות, פשוט לרמוס, לא פשוטה עבורי. נוכח מחול השדים שמתחולל סביבי, הגעתי למסקנה שזה אחד מאותם רגעים בחיים שצריך לקבל החלטות לא פשוטות. אז קיבלתי החלטה קשה והיום אני זז הצידה, השקט למשפחתי, והצלחת נבחרת ישראל אלו היחידים העומדים לנגד עיניי. כעת, מאפסן בארון את מדי הנבחרת ונותן לכולם את השקט שהם צריכים".
לפני קצת פחות משבועיים אמר גורם בהתאחדות כי אצילי קרוב לפרישה מהנבחרת. מקורבי השחקן המליצו לו עוד בחודש שעבר לפרוש מהמדים הלאומיים, בעיקר לאור הסערה הגדולה שנוצרה. אצילי ספג שריקות בוז מהאוהדים במשחק מול אלבניה (1:2 לישראל) ועל כך עתירות של ארגוני הנשים נגד זימונו העתידי.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
ספג בוז במשחקו האחרון בנבחרת. עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
חשיפת חדשות 13 ביולי האחרון, בה פורסמו התכתבויות מלאות לכאורה בין דור מיכה ואצילי שקשורות לפרשת "הכדורגלנים והקטינות" החזירה שוב את הסיפור לראש החדשות. כזכור, התיק נגד שני השחקנים נסגר מחוסר אשמה, אך למרות זאת, מכבי ת"א החליטה ב-2020 לשחררם. אחרי עונה בליגה הקפריסאית, הם שבו לליגת העל, למכבי חיפה ולהפועל באר-שבע.
הפרשה, כאמור, התפוצצה לראשונה ביוני 2020, וכשלושה חודשים לאחר מכן הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק. אצילי ומיכה טענו לחפותם, וציינו שהנערות שיקרו להן, טענו שהן מעל לגיל 16 ואף הראו להם תעודות זהות מזויפות.