מכבי ת"א השלימה את רכישתו של רז שלמה מלובן, והיום (שישי) הוא חתם רשמית בקבוצה של רובי קין. הצהובים שילמו לבלגים 1.1 מיליון אירו, זאת בנוסף ל-20 אחוזים ממכירה עתידית של השחקן, שירוויח 300 אלף אירו לעונה. שלמה נחת היום בארץ והספיק לעבור בדיקות רפואיות בקריית שלום.
כזכור, לובן רכשה את הבלם בן ה-24 בסכום של כ-1.2 מיליון אירו ממכבי נתניה בקיץ האחרון. מאז הוא הספיק לשחק בה שמונה משחקים ולהבקיע שער אחד בליגה הבלגית. שלמה שיחק מחצית אחת ב-0:0 של הקבוצה מול קורטריק השבוע.
3 צפייה בגלריה
רז שלמה שחקן מכבי ת"א
רז שלמה שחקן מכבי ת"א
"חלום ילדות של כל שחקן". רז שלמה במדי מכבי ת"א
(צילום: אתר מכבי ת"א)
3 צפייה בגלריה
רז שלמה עם מנכ"ל מכבי ת"א בן מנספורד
רז שלמה עם מנכ"ל מכבי ת"א בן מנספורד
שלמה עם מנכ"ל מכבי ת"א בן מנספורד
(צילום: אתר מכבי ת"א)
לאחר החתימה אמר שלמה: "לחתום במועדון ענק כמו מכבי ת"א הוא חלום ילדות של כל שחקן בתחילת דרכו. יש בסגל של מכבי לא מעט שחקנים ששיתפתי איתם פעולה בעבר במסגרת הנבחרות השונות ואני שמח לחלוק איתם שוב את חדר ההלבשה. את אצטדיון בלומפילד אני מכיר מצוין, עכשיו אשמח לחוות אותו בצד הצהוב".
שלמה יעבה את קו ההגנה הדליל של הצהובים לאור פציעותיהם של ניר ביטון (גמר את העונה) ואנריק סאבוריט, שנפגע לאחרונה בקרסולו. הוא מצטרף למצבת הבלמים של הקבוצה הכוללת גם את דריק לוקאסן ועידן נחמיאס, כאשר מצטרף נוסף בחלון הנוכחי - מתן בלטקסה - יכול גם הוא לשחק כבלם.
שלמה החל את קריירת הבוגרים שלו בהפועל ת"א, בה שיחק חמש שנים, לפני שהושאל למכבי נתניה, אליה עבר באופן קבוע בסיום עונת 2021/22. יש לו בסך הכל חמישה שערי ליגה. בנוסף, יש לו 10 הופעות במדי נבחרת ישראל, בהן כבש שער אחד.

הצעדים של מכבי ת"א בחלון ההעברות

מכבי ת"א הייתה פעילה באופן משמעותי בחלון ההעברות הנוכחי, ויחד עם שלמה רשמה כבר חמש החתמות - וזה עוד לפני החתמתו הצפויה של שגיב יחזקאל.
בתחילת החודש, כאמור, הצהובים החתימו את מתן בלטקסה, ששב לקדנציה שנייה בקריית שלום לאחר שעזב ביוני 2022 לאוסטריה וינה. החזרתו של המגן/בלם הגיעה על מנת לסתום את החור שהשאיר איבן מאסון הצרפתי, שעזב.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב במעמד החתימה
עדן קארצב במעמד החתימה
חזר בינואר לקדנציה נוספת בקריית שלום. עדן קארצב
(צילום באדיבות המועדון)
שחקן נוסף שחזר לצהוב של מכבי ת"א הוא עדן קארצב, שבדומה לשגיב יחזקאל, נקלע לסערה בטורקיה לאחר שהביע הזדהות עם החטופים הישראליים שמוחזקים ברצועת עזה בידי חמאס - ושוחרר מקבוצתו, בשאקשהיר, אחרי שנקנס. קארצב הושאל מהקבוצה הטורקית למכבי ת"א עד לסיום העונה.
הצהובים המשיכו ופתחו עוד יותר את הארנק, עם שלוש רכישות. הראשון הוא יונס מלדה, שנרכש ממכלן הבלגית תמורת 350 אלף אירו, וחתם ל-3.5 שנים אצל מוליכת ליגת העל.
לאחר מכן, הגיע הרכש הנוצץ ביותר של חלון ההעברות הנוכחי - אלעד מדמון. החלוץ הצעיר נרכש מהפועל חדרה תמורת 1.7 מיליון אירו, אך יצטרף למכבי ת"א רק בקיץ.
כעת, כאמור, השלימו הצהובים את רכישתו של שלמה, והדובדבן שבקצפת, לו האוהדים מצפים אולי יותר מכל, היא החתמתו הצפויה של שגיב יחזקאל.