דיא סבע עומד לערוך הערב (רביעי) את הופעת הבכורה שלו במכבי חיפה, אליה הגיע כהחתמה הנוצצת ביותר של חלון ההעברות האחרון. החלוץ סיים חצי עונה מוצלחת מאוד בסיבאספור הטורקית, ודחה מספר הצעות מחו"ל - וגם אחת ממכבי ת"א - על פני ההצעה מהכרמל.
לפי הדיווחים, סבע צפוי להתחיל את המשחק מול חדרה על הספסל, אך לא לשם המשחק הזה הכניסו הירוקים את היד לכיס. בקבוצה של ברק בכר מקווים כי החלוץ בן ה-30 יחזיר את הניצוץ להתקפת הקבוצה המקרטעת, ויעזור למכבי חיפה לזכות באליפות שלישית ברציפות.
5 צפייה בגלריה
סבע
סבע
סבע
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
איש לא יודע כיצד יסתיים הסיפור של דיא סבע במכבי חיפה, אך זו בהחלט לא הפעם הראשונה שהירוקים מחתימים באמצע העונה ליגיונר בפרופיל גבוה בתקווה שישנה את המומנטום של הקבוצה. הנה חמישה שחקנים ישראלים שהגיעו מאירופה בקול תרועה רמה.
5 צפייה בגלריה
איציק זוהר במדי מכבי חיפה
איציק זוהר במדי מכבי חיפה
איציק זוהר במדי מכבי חיפה
(צילום מסך)

איציק זוהר, 1998 (מקריסטל פאלאס)

אחד הכוכבים הגדולים ביותר בליגה באותן שנים, סיים את עונת 1996/97 כאחד השמות החמים בכדורגל הישראלי כשהוביל יחד עם אלי אוחנה וההונגרים את בית"ר ירושלים לאליפות ויצא עונה לאחר מכן לאנגליה. חצי העונה שלו בפרמייר-ליג לא הייתה הצלחה בלשון המעטה, ולאחר שש הופעות בלבד הגיע למכבי חיפה, שפתחה את הסיבוב השני בליגה הלאומית (אז הליגה הבכירה).
זוהר אמנם כבש ארבעה שערי ליגה בעשר הופעות במדי הירוקים, והקבוצה זכתה באותה עונה בגביע המדינה - אך זוהר עצמו הסתבך עם המאמן דאז דניאל בריילובסקי ולא שיחק בגמר הגביע. למעשה הוא עזב את הירוקים עוד לפני אותו גמר, וחתם במכבי ת"א.
5 צפייה בגלריה
שיתוף הפעולה ביניהם במכבי חיפה לא בדיוק צלח. רונן חרזי עם יוסי בניון
שיתוף הפעולה ביניהם במכבי חיפה לא בדיוק צלח. רונן חרזי עם יוסי בניון
שיתוף הפעולה ביניהם במכבי חיפה לא בדיוק צלח. רונן חרזי עם יוסי בניון
(צילום: יוסי רוט)

רונן חרזי, 1999 (מבורסאספור)

עוד אחד שכיכב בעונת האליפות של בית"ר ב-1997 ויצא לאירופה הוא רונן חרזי. החלוץ יצא לספרד לאחר עונת האליפות עם הצהובים-שחורים, חזר באמצע העונה להפועל חיפה - ואז חתם בקיץ בבורסאספור הטורקית. באמצע עונת 1998/99 שב לארץ בפתיחת הסיבוב השני כמחליפו של אלון מזרחי - שנרכש על ידי ניס. לצערו הרב של חרזי, הוא לא הצליח לספק את הסחורה.
כשחרזי הגיע למכבי חיפה, היא הייתה במקום השני, במרחק של שלוש נקודות מהמוליכה והיריבה העירונית הפועל חיפה. החלוץ, שהרבה להבקיע כמעט בכל קבוצה אליה הגיע - בטח בישראל - פשוט לא מצא את הרשת וסיים את העונה עם שער בודד. את האליפות באותה חגגה היריבה העירונית, וחרזי עבר עונה לאחר מכן להפועל ת"א - איתה חגג דאבל ואף היה מלך השערים של ליגת העל.
5 צפייה בגלריה
שניים מהשמות החמים בכדורגל הישראלי באותו זמן. שכטר ועטר
שניים מהשמות החמים בכדורגל הישראלי באותו זמן. שכטר ועטר
שניים מהשמות החמים בכדורגל הישראלי באותו זמן. שכטר ועטר
(צילום: ראובן כהן)

אלירן עטר ואיתי שכטר, 2015 (מריימס ונאנט)

שניים מהשמות הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי בתחילת העשור הקודם הגיעו כהחתמות נוצצות בינואר ופברואר של עונת 2014/15. אמנם עטר כבש את שער הבכורה שלו מהר מאוד, וסיפק מספרים סבירים - אך לא הסתדר עם המאמן רוני לוי, ולמרות שחזר לשחק תחתיו, לא הצליח להותיר חותם משמעותי ולהרים את הירוקים ששקעו אז בשנים של בינוניות. בסיום עונת 2016/17 שב למכבי ת"א.
שכטר לעומת זאת התקשה להתאקלם מההתחלה, ובמהלך העונה שלאחר מכן הושאל לבית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה השלימה בסיום אותה עונה את רכישתו של שכטר, וזה רשם הצלחה לא מבוטלת עם הצהובים-שחורים. את התקופה שלו במכבי חיפה לעומת זאת, לא נראה ששכטר ירצה לזכור יתר על המידה.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי
ההחתמה הישראלית הכי גדולה של הירוקים במהלך העונה? עומר אצילי
(צילום: גילי נחושתן)

עומר אצילי, 2021 (מאפואל ניקוסיה)

ללא ספק, ההעברה המוצלחת ביותר של שחקן ישראלי מחו"ל למכבי חיפה במהלך העונה. לאחר פרשת הקטינות והסערה הגדולה בסיומה שוחרר ממכבי ת"א, יצא אצילי לחצי עונה בקפריסין, בה הציג יכולת חלשה מאוד. על אף זאת, כשמכבי חיפה השלימה את החתמתו בינואר 2021, היה ברור שמדובר במהלך שובר שוויון.
שחקן הכנף כבש ארבעה שערים ובישל עשר פעמים, והפך בכך למלך הבישולים של עונת 2020/21, בה כאמור נטל חלק רק במחצית ממשחקיה. בנוסף, אצילי רשם חלק משמעותי בזכייתה של מכבי חיפה באליפות לאחר עשר שנים, ומהר מאוד הפך בורג משמעותי בהצלחה של הירוקים לאחר מכן, שכללה אליפות נוספת ועלייה לליגת האלופות.