עסקת העברתו של דניאל פרץ לבאיירן מינכן תיסגר לכל המאוחר ביום ראשון - כך מעריכים הבוקר (שישי) ב"קיקר" הגרמני. על-פי הפרסומים האחרונים, השוער בן ה-23 יחתום ל-4 שנים במועדון הפאר, כשעדיין יש מו"מ לגבי גובה הסכום אותו תקבל מכבי ת"א. על-פי העיתונאי המוערך, לוקה בנדוני, באיירן תגיש למכבי ת"א הצעה משופרת לצהובים בגובה 5.5 עד 6 מיליון אירו.
פרץ לא היה השם הראשון שהיה מועמד להצטרף הקיץ לבאיירן. הקבוצה הגיעה להבנות עם דויד דה חאה, ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד ואתמול - כך מסתבר - קיבלה סירוב ממנצ'סטר סיטי לגבי שוערה המחליף, הגרמני שטפן אורטגה. גם שוער נבחרת מרוקו, יאסין בונו, היה על הכוונת של האלופה הגרמנית תקופה ארוכה, אך לבסוף העדיף את הכסף הגדול של אל-הילאל הסעודית, בה חתם רק לאחרונה ניימאר.
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
בבאיירן עקבו אחריו כבר תקופה ארוכה. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
פרץ יהיה בתחילה גיבוי לסוון אולריך ולא יירש את אפודת השוער הראשון של מנואל נוייר הפצוע, שאמור לחזור למגרשים בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר. מה שכן, פרץ ככל הנראה יזכה להזדמנויות במשחקי הגביע השונים. למשל, ב-26 בספטמבר כשבאיירן תתארח אצל פרויסן מונסטר החובבנית בסיבוב הראשון של הגביע הגרמני.
ב"קיקר" ציינו במפתיע כי למרות שפרץ לא היה האופציה הראשונה, הוא סומן כמועמד לפני זמן רב והיה "על הרדאר של באיירן". בכתבה על המעבר הצפוי של השוער הישראלי נכתב, בין השאר: "המעקב אחרי פרץ החל לפני זמן רב. הרבה לפני השבועות האחרונים, וגם לפני יורו הצעירות בו הצטיין נגד נבחרת גרמניה".
3 צפייה בגלריה
טוכל
טוכל
רצה את השוער הישראלי. טוכל
(צילום: EPA/FILIP SINGER)
"בבאיירן רואים בפרץ שוער צעיר ומבטיח, עם כישרון גדול מאוד ויכולת להתפתח לשוער בכיר. הוא יצטרך להוכיח את עצמו בליגת האלופות ובבונדסליגה, אבל אם הוא יעמוד בציפיות, יום אחד אולי הוא יירש את מנואל נוייר בתור השוער הקבוע של באיירן".

"מלך הפנדלים" של ישראל

פרץ הפך הקיץ לגיבור הגדול של הנבחרת הצעירה, שהודחה רק בחצי גמר היורו האחרון. הבעיטה שעצר בדו-קרב הפנדלים ברבע הגמר מול גאורגיה הייתה הפנדל השישי במשחקים קריטיים שהודף פרץ בתוך פחות משנה. גם בספטמבר האחרון בבלומפילד, במשחק הפלייאוף מול אירלנד על הכרטיס ליורו, ישראל הגיעה לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, וקיבלה הופעה לפנתיאון מהשוער שלה, שעצר שלוש בעיטות של השחקנים האירים ושלח את ישראל להשתתפות באליפות אירופה בפעם השלישית.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
שחקני הנבחרת הצעירה חוגגים את הדיפת הפנדלים של פרץ מול גרמניה
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
כשהגיע הטורניר עצמו, פרץ המשיך מאותה נקודה, תרתי משמע. במשחק הראשון של היורו הציל את הנבחרת מהפסד לגרמניה כשעצר שני פנדלים (מה שכנראה חלחל גם לראשי באיירן), הוסיף עוד כמה הדיפות מרשימות - ונבחר לשחקן המצטיין. ברבע הגיע הפנדל הנוסף שעצר, ששלח את ישראל לפיינל-פור של היורו.