שלושה ימים אחרי אירועי האלימות הקשים ביציע אוהדי בית"ר ירושלים בבלומפילד, המשטרה הביאה היום (חמישי) שניים מהחשודים להארכת מעצר ואחרי שנחקרו הוחלט בבית המשפט להרחיק את השניים מהמגרשים לשלושה חודשים, לצד המשך חקירה בעניינם. החשוד בתקיפת האוהדת קיבל גם צו הרחקה ממנה ל-30 יום.
כצפוי, האוהדת ומשפחתה ממש לא אהבו לשמוע את העונש הקל והיא מתכוונת לפעול בנושא. "שמעתי על העונש שהם קיבלו, אני זועמת, פגועה וכעוסה", אמרה האוהדת ל-ynet. "כל כך לא בסדר שזה העונש, למה אני צריכה לפחד לחזור למגרשים בגלל העונש הקל הזה. אם זה היה קורה במקום אחר ולא באצטדיון כדורגל העונש היה חמור בהרבה וזה פשוט לא ייאמן".
2 צפייה בגלריה
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
אחיה של האוהדת מסר בתגובה לעונש: "המשטרה ממשיכה ביד המקלה מול לה פמיליה. החשוד, שאנחנו יודעים בוודאות שהכה את אחותי, קיבל ממנה הרחקה ל-30 יום ושוחרר מחקירה. זה הכל".
גם בבית"ר ביקרו בחריפות את המשטרה: "העונש שניתן היום הוא יריקה בפניהם של אוהדי בית"ר ירושלים שנפצעו בבלומפילד ולכלל אוהדי הכדורגל בישראל ועומד בניגוד גמור לכל ההצהרות וההבטחות שפוזרו בימים האחרונים. אנו קוראים לשר לביטחון פנים, לשר התרבות והספורט, לשר המשפטים ולכל הגופים הרלוונטיים לפעול באופן מהיר ונחרץ על מנת להחמיר את הענישה ולמנוע את התקיפה הבאה לטובת תרבות הספורט והחברה הישראלית. אם הגישה הזאת תימשך, התקיפה הבאה היא עניין של זמן".
יו"ר מינהלת הליגה ארז כלפון: "רק יד קשה תעצור את האלימות בחברה שלנו. אדם שהיה מתחיל קטטה בבית קפה או מדליק אבוקה בתיאטרון מעולם לא היה מקבל ענישה כל כך קלה. הכדורגל הישראלי, כספורט הפופולרי בישראל, חייב להיות מוגן ע"י מערכת בתי המשפט במטרה ליצור תקדים משפטי אגרסיבי ולמנוע את התפשטות מחלת האלימות במדינה שלנו".
2 צפייה בגלריה
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
(צילום: פרטי)
"לצד פעילות האכיפה היום-יומית שנדרשת מהמשטרה ולצד הקנסות המנהליים כנגד התנהגות אלימה של עבריינים ביציעים, לעונשים אותם מערכת בתי המשפט תטיל יש חשיבות מכרעת בהמשך קיום משחקי הכדורגל כמקום חווייתי ובטוח למשפחות ולילדים", המשיך כלפון. "בכוונתי לפנות לשר המשפטים ולנשיאת בית המשפט העליון במטרה להחמיר עונשים עתידיים ולהבהיר את החשיבות שבמלחמה בעבריינים במגרשי הספורט".
מארגון לה פמיליה נמסר: "הארגון מגנה וכבר גינה את כל האירועים ודאג להגיע אל אותם האוהדים אשר נכחו בסיטואציה הלא נעימה ושאל לשלומם והצטערו. ארגון לה פמיליה עובר ביומיים האלו משא הכפשות מטורף ועליהום שלא בצדק על ידי גורמים אינטרסנטים שמראש חיכו למעידה של הארגון כדי להגיד 'הנה אמרנו לכם מי הם'. הכי קל לבוא ולהצביע לעבר אותם חברי ארגון ולסמן אותם כל פעם מחדש כיעד מרכזי, גם בלי שיעשו דבר! והנה עובדה שכל הנחקרים אינם שייכים לארגון!!!".
"לארגון אין שום יד במה שנעשה וההפך הוא הנכון, לעולם לא ניתן להרים יד על אף אוהד ביציע ולא משנה בכלל אם זה בחור או בחורה. לא מרימים יד על שום אוהד משלנו ולא משנה בכלל מה הסיבה לכך! אנו רואים בחומרה רבה את האירועים ונמשיך לפעול כדי שאירועים מהסוג הזה לא יחזרו".
מטעם קבוצת האוהדים "הרוב כבר לא דומם" נמסר בתגובה: "העונש המגוחך שהוטל היום על החשודים בתקיפה של אוהדי בית"ר מעיד יותר מכול על זלזול של גורמי האכיפה ובראשן מערכת המשפט בכל אוהדי הכדורגל באשר הם. מצער לראות ששלומם של אוהדי הכדורגל בכלל ואוהדי בית"ר בפרט אינו מספיק חשוב מבחינתו של בית המשפט – שבהחלטתו בעיקר מסכן את האוהדים. גם צו האיסור על שמם הוא בושה, ואנו מצפים מכלי התקשורת להגיש עתירה נגד פרסום שמם. ולסיום: אנו דורשים מכל מי שמיהרו לתפוס כותרות על ידי גינוי המעשים האלימים שבוצעו באוהדים שהעזו לעודד שחקן מקבוצתם - כמו שר הספורט, יו"ר המינהלת ואמצעי התקשורת השונים - לפעול באופן מיידי לשינוי המציאות בשטח, לפני שהדבר יעלה בחיי אדם".