פסטיבל דני אבדיה הגיע לשיא שלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בדראפט ה-NBA עם הבחירה על ידי הוושינגטון וויזארדס במקום התשיעי, וכמעט מיד מתחיל עבורו המסע הממשי בליגה הטובה בעולם.
דני אבדיה ב-NBA, פרויקט מיוחד:
אבדיה יטוס בקרוב לארה"ב כדי להצטרף לקבוצה, אך עוד קודם לכן הוצג באופן רשמי במסיבת עיתונאים מטעם הוויזארדס שנערכה ב'זום' ובהשתתפות כלי התקשורת האמריקאים.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
שופע ביטחון. אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
"אחזיר את וושינגטון למקום אליו היא שייכת", הצהיר אבדיה בביטחון. "קשה לי עם הפסדים, אעשה את הכל כדי שננצח. אני אוהב שדברים לא הולכים בצורה קלה, אוהב אתגרים. הם הופכים אותי לשחקן טוב יותר".
אבדיה התייחס גם לשיתוף הפעולה הצפוי עם צמד הסופרסטארים של וושינגטון - ג'ון וול ובראדלי ביל. "עד לא מזמן שיחקתי איתם ב-NBA2K", צחק הכוכב הישראלי. "עכשיו אני אשחק איתם במציאות, זה מטורף".
2 צפייה בגלריה
הכוכבים של וושינגטון. וול וביל
הכוכבים של וושינגטון. וול וביל
הכוכבים של וושינגטון. וול וביל
(צילום: AP)
כזכור, לאחר שנבחר במקום התשיעי בדראפט, אמר היהלום הישראלי בלי חשש: " אני לא חושב שבחירת דראפט מראה מה היכולות שלי. כל קבוצה וצרכיה, ואני מכבד את זה. אף פעם לא הקשבתי למה שאומרים וידעתי שיהיו הפתעות בדראפט. אוכיח לכולם מה שאני שווה, ובתקווה שיום אחד הקבוצות שלא בחרו בי יצטערו על כך".
"אני עוד לא מבין שאני שחקן NBA, מאמין שזה יקרה כשאנחת בארצות הברית", הוסיף אבדיה. כשנשאל מה ההורים שלו, ובעיקר אביו זופי שהיה שחקן בעצמו מרגיש עכשיו, אמר הכישרון הישראלי: "בגלל שהוא לא הגיע ל-NBA, והבן שלו כן הגיע, זה עושה לו משהו טוב. הוא גידל אותי, חינך אותי כשחקן וכבן אדם, והביא אותי לאיפה שאני היום".

"הבחירה של אבדיה במקום התשיעי - סוג של הפתעה"

מוקדם יותר היום, ב-ESPN ניתחו את הבחירה ובחרו בוויזארדס כאחת המנצחות של הדראפט. "בהתחשב בכך שהוא נחשב כמועמד רציני לשמוע את שמו בין חמשת הראשונים, העובדה שדני אבדיה נבחר לבסוף רק בסיום העשירייה הראשונה, היא סוג של הפתעה", ניתח כתב ESPN ג'ונתן גבעוני.
מייק שמיץ, אחד הפרשנים הבכירים של ESPN, התלהב: "אני חושב שזאת תהיה הגניבה של הדראפט. כשנסתכל אחורה עוד חמש שנים ייתכן ונגלה שהוא אפילו יהיה השחקן הכי טוב שיצא מהדראפט הזה. זה מתחיל עם האיי-קיו והרבגוניות שלו וממשיך עם היכולת לשחק במגרש פתוח. גם ההגנה שלו לא מספיק מוערכת כרגע ובנוסף הוא מסוגל לייצר 'מהלכי פוסטר'".
"אני אוהב את השילוב של אבדיה עם בראדלי ביל וג'ון וול", צייץ קווין אוקונור מ"דה רינגר". "מדובר בעושה משחק נוסף, שיוכל לחלוק איתם את הכדור. הם גם יוכלו להשתמש בו כדי לכפות חילופים ומיס-מאצ'ים. הוא גם מסוגל לשחק מיד בקבוצה כמו וושינגטון שיש לה שאיפות פלייאוף. זאת אופציה לגניבה של הדראפט".