בישראל שיגעון דני אבדיה ב-NBA נמצא בעיצומו, אבל גם בארצות הברית עוסקים לא מעט בבחירה מספר 9 בדראפט 2020. אתרי הספורט ופרשני הכדורסל המובילים במדינה ניסו לנתח את מידת ההתאמה של הישראלי לוושינגטון ולצד לא מעט מחמאות, היו גם כאלו שהטילו ספקות.
דני אבדיה נבחר בדראפט ה-NBA, סיקור נרחב:
ב-ESPN ניתחו את הבחירה ובחרו בוויזארדס כאחת המנצחות של הדראפט. "בהתחשב בכך שהוא נחשב כמועמד רציני לשמוע את שמו בין חמשת הראשונים, העובדה שדני אבדיה נבחר לבסוף רק בסיום העשירייה הראשונה, היא סוג של הפתעה", ניתח כתב ESPN ג'ונתן גבעוני.
אבדיה במדי הוויזארדס
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה. "סוג של הפתעה"
(צילום: עוז מועלם)

גבעוני הוסיף: "אחת הסיבות נובעת מהבררנות בסביבתו בבחירת הקבוצות שקיבלו גישה אליו. אבדיה אמור למצוא בוושינגטון את מה שהוא חיפש ב-NBA. הוא יזכה לדקות ולהזדמנות לפתח את המשחק שלו ואת הקליעה, בקבוצה שדוגלת במשחק התקפי ובקצב גבוה".
מייק שמיץ, אחד הפרשנים הבכירים של ESPN, התלהב: "אני חושב שזאת תהיה הגניבה של הדראפט. כשנסתכל אחורה עוד חמש שנים ייתכן ונגלה שהוא אפילו יהיה השחקן הכי טוב שיצא מהדראפט הזה. זה מתחיל עם האיי-קיו והרבגוניות שלו וממשיך עם היכולת לשחק במגרש פתוח. גם ההגנה שלו לא מספיק מוערכת כרגע ובנוסף הוא מסוגל לייצר 'מהלכי פוסטר'".
"אני אוהב את השילוב של אבדיה עם בראדלי ביל וג'ון וול", צייץ קווין אוקונור מ"דה רינגר". "מדובר בעושה משחק נוסף, שיוכל לחלוק איתם את הכדור. הם גם יוכלו להשתמש בו כדי לכפות חילופים ומיס-מאצ'ים. הוא גם מסוגל לשחק מיד בקבוצה כמו וושינגטון שיש לה שאיפות פלייאוף. זאת אופציה לגניבה של הדראפט".
3 צפייה בגלריה
בראדלי ביל חוגג
בראדלי ביל חוגג
איך יהיה שיתוף הפעולה עם הכוכבים? בראדלי ביל
(צילום: רויטרס)
ב"ספורט אילוסטרייטד" המשיכו בקו דומה: "רוב האנשים שדיברנו איתם חשבו שאבדיה יכול להפוך לאירופי שנבחר הכי גבוה בדראפט הזה (קיליאן הייז הצרפתי נבחר במקום השביעי על ידי דטרויט), אבל בסוף הוא נשאר פנוי עבור וושינגטון. דוחות הסקאוטינג לגביו היו מעורבים, אבל גם אלו שביקרו אותו האמינו שהוא ייבחר גבוה יותר".
ב"יאהו ספורט" ניתחו גם כן את הבחירה בישראלי: "הוא מסוגל לשחק במספר עמדות ומגוון מאוד גם בהגנה בזכות המבנה הפיזי שלו. הוויזארדס יקבלו קצת מאסה בכנפיים עם אבדיה, שמסוגל להתפתח לשחקן שיוכל לעזור לוושינגטון לנצח במזרח".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"יוכל לעזור לוושינגטון לנצח במזרח"
(צילום: AP)
ג'ון הולינגר מ"האתלטיק" דווקא פחות התלהב: "לא הייתי בטוח לגביו ומבחינתי הוא שווה מקום 16, אבל אחרים חושבים בצורה שונה. הוויזארדס בהחלט יוכלו להשתמש בשחקן בסגנון הזה, קומבו פורוורד שיודע לשחק עם הכדור. לגבי יכולת הקליעה שלו? מדובר בנקודה בעייתית. אני נדהם שהם לא בחרו בטייריס הליברטון".
ב"בליצ'ר ריפורט" ניתחו את הבחירה של וושינגטון והעניקו לה את הציון B מינוס הבינוני. "יש ספק באשר ליכולת שלו למקסם את הפוטנציאל בדי.סי". הפרשן שלהם ג'ונתן ווסרמן הוסיף: "סקאוטים החשיבו אותו לאחת הבחירות הבטוחות בעיקר בזכות הנתונים הפיזיים, מגוון המהלכים והבגרות המנטלית".