לילה ארוך ומרגש עבר על דני אבדיה (19) שעשה היסטוריה ונבחר על-ידי וושינגטון וויזארדס במקום התשיעי בדראפט - הכי גבוה לשחקן ישראלי. הפורוורד הכישרוני יהפוך לישראלי השלישי שמשחק ב-NBA, אחרי שעומרי כספי וגל מקל סללו לו את הדרך.
דני אבדיה נבחר בדראפט ה-NBA, סיקור נרחב:
אבדיה דיבר עם אולפן ynet וסיפר על התחושות לאחר הבחירה המרגשת, הציפיות מקבוצתו החדשה, התוכניות להמשך והתגובות שיקבל מכספי ומקל עצמם.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"ירדה לי אבן קטנה מהלב". דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)

"מחכה לראות את התגובה של כספי"

לא ישנת כל הלילה, סך הכל לילה סטנדרטי. "מאוד סטנדרטי. לא, סתם. ירדה לי אבן קטנה מהלב, אני אהיה כנה, עבדתי נורא קשה בשביל הרגע הזה. הייתי באירוע מדהים עם המון אנשים שאני אוהב, לצערי לא כולם יכלו להגיע בגלל הקורונה אבל אני יודע שכולם מאחוריי, אני שמח שנבחרתי ע"י וושינגטון, קבוצה שתאמין בי ותמקסם את הפוטנציאל בי, תגרום לי להיות דני אבדיה הכי טוב שאני יכול להיות ואני אתן הכל בשבילה".
כולם שאלו באיזה מקום תיבחר, בסוף מקום 9 – זה סבבה מבחינתך? "כל קבוצת NBA מבחינתי זו ברכה, שחקנים עובדים מאוד מאוד קשה להגיע לרגע הזה וגם אני עבדתי מאוד קשה ולהיות בעשירייה הראשונה של דראפט ה-NBA, זה משהו שהוא לא קל בכלל להשיג. כן, עשיתי את זה ואני שמח ואני מתרגש מאוד להתחיל לעבוד".
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
אבדיה מתראיין לאחר הבחירה
(צילום מסך)
משחקי ה-NBA ודני אבדיה משודרים בערוץ הספורט

כששמעת שוושינגטון בחרה בך, מה הייתה התחושה הראשונית? "התחושה הראשונית זו התרגשות, קבוצת NBA בוחרת בך, עשית את זה – קבוצה שבאמת שמחה שאתה שלה, כולם מתרגשים, מחכים לראות אותך ולהכיר אותך, לעבוד איתך ולהתקדם. בוא נראה לאן זה יילך. אני מקווה שרק לדרכים טובות".
מה אתה יודע לספר לנו על הקבוצה הזאת, נראה שמתאימה לך. "שמח שיש לה מקום לשחקן כמוני, אני אעשה את המיטב ואני אלחם על הדקות שלי, ואני מקווה שנצליח ונביא כמה שיותר תארים וניצחונות".
מתי אתה עולה על הטיסה? "מחר אולי. נראה. זה בסימני שאלה גדולים".
הרבה אנשים בארץ צפו הלילה בדראפט. מגיע עם זה גם אחריות. "יש אחריות אבל עם ישראל זה העם הכי טוב שיש וכשהוא תומך בך אז הוא תומך בך. אני שמח שהוא מאחוריי, זה נותן לי מוטיבציה ואני אייצג אותו בכבוד. אני מחכה להגשים את החלום".
הרגשת שמדינה שלמה יושבת ב-3 בבוקר ומחכה לראות באיזה מקום תיבחר? "גם אם לא הרגשתי את זה, לפחות דמיינתי את זה ואני יודע שזה קרה ושכולם מאחוריי ותומכים בי, אני מודה לכולם על כך, זה לא מובן מאליו. אני פשוט אוהב אתכם".

מה הרגע שתחכה לו? מול איזה שחקן אתה הכי חולם לשחק? "גדלתי על הרבה שחקנים וראיתי כל כך הרבה, באמת כל הגדולים – מלברון, קווין דוראנט ועד דרק רוז שהיה בזמנו שחקן מדהים. רוצה להכיר את כל הכוכבים של ה-NBA שרואים בטלוויזיה".
עד כה היו שני ישראלים ב-NBA, עומרי כספי וגל מקל, הם כבר דיברו איתך ונתנו לך טיפים? "עם עומרי דיברתי יותר בגלל שהוא היה חבר שלי לקבוצה, שאלתי אותו המון שאלות ודיברנו המון והתייעצנו. אני מחכה לראות מה תהיה התגובה שלו כשהוא יקום בבוקר. גל גם יכתוב לי ונהיה בקשר, בוא נראה מה יש להם להגיד על זה, מעניין אותי מאוד".
בוושינגטון היית כבר? "זו תהיה פעם ראשונה שלי".
6 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי
(צילום: אלעד גרשגורן)
אני מניח שאחרי הקורונה אלפי ילדי בר מצווה יטוסו לוושינגטון בשביל לצפות בך. "אתם מוזמנים באהבה בחום ובכיף, אני אקבל אתכם בשתי ידיים".
ברגע הבחירה, מה הדבר הראשון שחשבת עליו? "וואו, נבחרתי. עשיתי את זה, הגשמתי את החלום. אחרי זה דיברתי עם הקבוצה, אמרתי תודה לכולם, ובאמת שאני מתרגש להתחיל את המסע החדש הזה".
דיברת כבר עם המאמן? "כן, החלפנו כמה מילים. הוא אמר לי שהוא שמח שהצטרפתי ואמרתי לו שאני מתרגש להתחיל לעבוד".
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה מתחבק עם אימו לאחר הבחירה
(צילום מסך)
אני מניח שזה רגע מרגש עבור אבא ואימא. "כן, בטוח שתהיה לי סביבה די חמה בארה"ב, לפחות בשנה הראשונה שלי. לאבא ואימא היה קצת קשה אבל אנחנו נסתדר, בסך הכל אני עושה משהו שאני אוהב, והם מוזמנים תמיד ואני תמיד אהיה הבן שלהם".
תן לי את המגרש שאתה הכי חולם לזרוק בו. "וואו, אין לי".
תגיד וושינגטון! "וושינגטון, נכון! עזרת לי, תודה".