יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, וגל מקל, הישראלי השני ב-NBA, ערכו היום (חמישי) ראיון משותף באולפן ynet לרגל בחירתו ההיסטורית של דני אבדיה במקום התשיעי בדראפט על-ידי וושינגטון וויזארדס.
דני אבדיה ב-NBA, פרויקט מיוחד
לפני שנרשם לדראפט, אבדיה (19) הספיק לזכות עם מכבי ת"א באליפות האחרונה שלה ואף קטף את תואר השחקן המצטיין של העונה - הכי צעיר שמגיע להישג.
2 צפייה בגלריה
"רגע מכונן". דני אבדיה לצד שמעון מזרחי
"רגע מכונן". דני אבדיה לצד שמעון מזרחי
"רגע מכונן". דני אבדיה לצד שמעון מזרחי
(צילום: ראובן שוורץ)
שמעון, כמה התרגשת ברגע הבחירה? "מאוד. הייתי אומר שזה רגע מכונן להיבחר בין עשרת הראשונים בדראפט ה-NBA. זה לא דבר שקורה יום ביומו, ועל זה צריכה להיות גאוותנו. שחקן שגדל, בוגר האקדמיה של המועדון של מכבי ת"א, צמח וגדל ועוד יצמח ויגדל והוא ניחן בכל הכישורים האפשריים להתקדם הלאה".
גל, אתה זוכר את הרגע שלך? "אני בניגוד לדני לא נבחרתי בדראפט, הגעתי ל-NBA בחוזה רגיל. אני לא יכול לשכוח את הרגע הזה שהציעו לי חוזה, זה באמת משהו שאתה עובד בשבילו כל החיים והוא בעצם חלום של כל ילד שמתחיל להקפיץ כדור. מאוד מאוד התרגשתי לראות את התמונות האלה, וכמו ששמעון אמר, דני הוא כישרון מיוחד ובחור נהדר ואני באמת מאחל לו המון המון בהצלחה ובטוח שהוא יצליח".
עד כמה זה דרמטי להיבחר במקום התשיעי בדראפט? מקל: "במונחים של המדינה שלנו זה הישג חסר תקדים. זה גם כמובן מביא לך חוזה מובטח, גם סכומי כסף אדירים. גם הרבה ציפיות, אבל אני חשוב שבקטע הזה המספר, אם זה בחירה 9 או 4 או 7, זהפחות רלוונטי, יותר חשוב שיגיע לסיטואציה שטובה בשבילו, מאמן שיאמין בו, שחקנים שיתאים אליהם ואני מאוד מקווה שזה יקרה בשבילו בוושינגטון".
2 צפייה בגלריה
גל מקל במדי דאלאס
גל מקל במדי דאלאס
גל מקל במדי דאלאס
(צילום: AP)
שמעון, איזה טיפ אתה נותן לדני? "הוא יודע את כל רזי הכדורסל ואת רזי ההתנהגות. הוא יודע לעבוד קשה, צריך לעבוד יותר קשה, לפתח את הגוף, לשפר את הקליעה ולהיות כמו שהוא רגיל, תחת שרביט המאמן".
אתה חושב שדני ישוב למכבי תל אביב? מזרחי: "עומרי כספי גם חזר למכבי ואני יכול רק לקוות שיגיע היום שדני יחליט שתמו ימי הNBA ושהוא יחזור. הוא תמיד יתקבל בידיים פתוחות כי זה הבית שלו".
גל, עצה שלך לדני?
"ליהנות. ליהנות מהדרך, יש הרבה לחץ והרבה ציפיות ואנשים תמיד כותבים ואומרים ואתה תמיד תחת זכוכית מגדלת. שהוא יהיה נאמן לעצמו, לאמת שלו. לא לרצות אף אחד, לא להקשיב יותר מדי למה שאומרים, אני חושב שיש לו את האופי הזה, הוא מוכשר בצורה יוצאת דופן ויש לו הרגלי עבודה מצוינים, רק שימשיך ככה, ייהנה מהדרך ואני בטוח שדברים טובים יגיעו".