בארה"ב חשפו הבוקר (רביעי) פרטים חדשים בנוגע לדום הלב שחווה ברוני ג'יימס, בנו הבכור של לברון ג'יימס, במהלך אימון של אוניברסיטת USC. ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו כי ברוני בן ה-18 היה בסכנת חיים ממשית כשאיבד את ההכרה באופן פתאומי על הפרקט, ורק תגובה מהירה של אנשי הצוות הרפואי של USC הצילה למעשה את חייו, ומנעה ממנו נזקים מוחיים אפשריים.
למרות שמצבו התייצב והוא יצא מטיפול נמרץ, עתיד הקריירה של ברוני, אשר היה מיועד להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט 2024 של הליגה הטובה בעולם, מוטל בספק. "לא ברור מתי ברוני יחזור ל-USC, אם בכלל", ציינו ב"וול סטריט ג'ורנל". להמשך הקריירה של ברוני עשויות להיות כמובן השלכות על לברון ג'יימס, שהצהיר לא פעם על חלומו לשחק יחד עם בנו ב-NBA.
2 צפייה בגלריה
ברוני ג'יימס
ברוני ג'יימס
אנשי הצוות הרפואי של USC הצילו למעשה את חייו. ברוני ג'יימס
(צילום: AP Photo/Gregory Payan, File)
2 צפייה בגלריה
ברוני ולברון ג'יימס
ברוני ולברון ג'יימס
הצהיר לא פעם על חלומו לשחק יחד עם בנו ב-NBA. לברון וברוני ג'יימס
(צילום: Alex Bierens de Haan / GETTY IMAGES)
בעונה שעברה, האחרונה שלו בתיכון היוקרתי סיירה קניון, העמיד ברוני ממוצעים של 14.2 נקודות, 5.5 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים ו-1.8 חטיפות למשחק. קולג'ים רבים ניסו לשים עליו את היד, והוא בחר ב-USC (אוניברסיטת דרום קליפורניה), שם שיחקו בעבר דמאר דרוזן, ניקולה ווצ'ביץ' ואוון מובלי.
אם למישהו היה ספק, ברשתות החברתיות היו שהפכו את הסיפור הטרגי של ברוני לתעמולה פוליטית זולה. מתנגדי חיסונים רבים מיהרו לקבוע שהחיסונים נגד קורונה שקיבל ברוני בעבר, הם אלה שגרמו לו לקבל דום לב. היזם ואיש העסקים אילון מאסק צייץ פחות מחצי שעה אחרי הפרסומים על ההתמוטטות של ברוני: "אי אפשר להתייחס לכל דבר בתור השפעה של החיסון, אבל גם אי אפשר שלא להתייחס לחלק מהדברים בתור השפעה שלו. דלקת בשריר הלב היא תופעת לוואי ידועה של החיסון" - ועורר סערה.