הסיפור המרכזי: המונדיאל הכי הזוי בהיסטוריה

לא מדובר במונדיאל רגיל, זאת כבר יודעים כולם. נובמבר, אמצע העונה, ופתאום הטורניר הגדול מכל. ועוד איפה? בקטאר, לא מדינת כדורגל גדולה, לא מדינה גדולה באופן כללי, בלי מסורת ספורטיבית אבל עם המון כסף. המון. וכך, בזכות הכסף, הגיעה המוזרות ואיתה גם ביקורות, בעיקר בנושא של זכויות אדם, ולא מעט כאוס, כולל הזזת משחק הפתיחה לאחר ביצוע ההגרלה.
יתר הבתים במונדיאל 2022
קטאר לא רק מארחת, יש לה גם נבחרת כדורגל, שכמובן קיבלה כרטיס חופשי, ובעצם מדובר בפעם הראשונה אי פעם שהנבחרת שלה תשחק במונדיאל. ברור שמדובר באחת המארחות החלשות ביותר ששיחקו בטורניר מאז ומעולם, אבל גם על דרום אפריקה אמרו את זה ב-2010, והיא הגיבה עם ניצחון על צרפת.
בית 1 הוא הבית של הולנד, מהנבחרות האהודות ביותר, יש בו את אלופת אפריקה סנגל ואת אקוודור שאמורה להיאבק איתה על מקום בשמינית הגמר, אבל קטאר תהיה בכותרות נון סטופ, זה בטוח. יש כאלה שכבר חוששים שגם השופטים ייטו לטובתה. אם קטאר קיבלה את אירוח המונדיאל, הכל אפשרי.
4 צפייה בגלריה
נבחרת קטאר
נבחרת קטאר
ייהנו משיפוט אוהד? שחקני קטאר
(צילום: gettyimages)

יחסי הכוחות: קרב צמוד על המקום השני

כמו תמיד, הולנד מגיעה לטורניר גדול עם ציפיות וסגל כישרוני מאוד, אבל משהו חסר, איזה קילר אינסטינקט. אולי לא שמו לב אליו במוקדמות, אבל מונדיאל או יורו הם תמיד משהו אחר עבור הולנד הנאיבית משהו. הכישרון, כאמור, בהחלט נמצא, עם כמות שחקני הגנה בלתי נגמרת – וירג'יל ואן דייק (ליברפול), מתיאס דה ליכט (באיירן), סטפן דה פריי (אינטר) וניית'ן אקה (סיטי), קישור בראשות פרנקי דה יונג והמון צעירים טובים ליד ממפיס דפאי בהתקפה.
בהולנד מודאגים מכך שג'יני ויינאלדום, אחד השחקנים החשובים ביותר של הכתומים באליפות אירופה האחרונה, ייעדר בגלל פציעה, וכן מכושרו של ואן דייק, שנמצא העונה בירידה. הולנד אמורה לעלות מהמקום הראשון בבית, אבל לאחר מכן? קשה מאוד לחזות.
על המקום השני אמורות להתמודד סנגל ואקוודור, אבל הפציעה של סאדיו מאנה הפכה את המאבק הזה לצמוד הרבה יותר. חלוץ באיירן מינכן עבר ניתוח, לא זומן לטורניר, וגם המכשף שהובא במיוחד כדי להציל את המצב לא הועיל. עדיין, גם בלעדיו אלופת אפריקה 2022 מציגה שמות מרשימים, כמו בלם צ'לסי קאלידו קוליבאלי. אקוודור סיימה את המוקדמות בדרום אמריקה במקום הרביעי אחרי שלוש הגדולות, ברזיל-ארגנטינה-אורוגוואי. החלוץ הוותיק אנר ולנסיה עדיין שם, אבל בסגל גם המון צעירים מוכשרים, כאלה שכבר הגיעו לקבוצות בונדסליגה ופרמייר-ליג.
הקטארים השקיעו בניסיון פיתוח הכדורגל במדינה במשך שנים ארוכות. הם שכרו מאמנים מובילים, יצאו למסעות סקאוטינג נרחבים, חילקו אזרחות לשחקנים, אבל גם אם הרמה עלתה (הנבחרת זכתה באליפות אסיה ב-2019), זו עדיין לא רמה של שמינית גמר מונדיאל.
4 צפייה בגלריה
ואן דייק חוגג
ואן דייק חוגג
הולנד מגיעה עם סגל כישרוני והרבה ציפיות. ואן דייק
(צילום: רויטרס)

אתם עוד תשמעו עליו: מויסס קאייסדו (אקוודור)

ברייטון היא אחת הקבוצות המפתיעות בפרמייר ליג העונה, לא מעט בזכות שני שחקני נבחרת אקוודור שלה. על אחד מהם, קאייסדו, אמר לא מזמן מאמן ברייטון, רוברטו דה זרבי, שהוא כבר אחד הקשרים הטובים באירופה. אולי מדובר בהצהרה מוגזמת, אבל יש סיכוי שאחרי המונדיאל יהיו נוספים שיחשבו כך.
בגיל 20 קאייסדו הוא הקשר האחורי המוביל של ברייטון ונבחרת אקוודור. בינואר הקרוב, ממש עוד מעט, הוא כנראה יעבור לאחת האימפריות האנגליות, רוב הסיכויים שלצ'לסי, שם נמצא מאמנו הקודם גרהאם פוטר. מונדיאל טוב, ותהיה לפוטר הרבה תחרות.

אסור להחמיץ: סנגל – אקוודור

המאבק הגדול ביותר בבית 1, על המקום בשמינית הגמר, יתקיים במחזור האחרון של שלב הבתים, מה שרק יעצים את הדרמה.
4 צפייה בגלריה
מויסס קאייסדו שחקן נבחרת אקוודור
מויסס קאייסדו שחקן נבחרת אקוודור
אחד הקשרים הטובים באירופה? זה הזמן להוכיח. קאייסדו
(צילום: AP)

מותר להחמיץ : קטאר – סנגל

משחקים של הולנד חובה לראות, קטאר מול אקוודור זה משחק הפתיחה כך שאסור לפספס, אז מה נשאר? המשחק הנוסף של קטאר.
4 צפייה בגלריה
טבלת המשחקים של בית 1 במונדיאל 2022
טבלת המשחקים של בית 1 במונדיאל 2022
טבלת המשחקים של בית 1 במונדיאל 2022

קחו מספר: 6,500

המספר שכל כך הרבה דיברו עליו בשנים האחרונות, ואי אפשר שלא: מספר הפועלים הזרים שנהרגו בזמן ההכנות למונדיאל הדמים. העולם כולו מוכן לחודש של חגיגת כדורגל, אבל אסור לרגע לשכוח שהאצטדיונים האלה נבנו בדם.

והרי התחזית: אין מאנה, אין חגיגה

הולנד רחוקה מלהיות נבחרת מושלמת, אבל הבית הנוח יחסית אמור להספיק לה למקום הראשון. סנגל, למרות הזכייה, לא הרשימה יותר מדי באליפות אפריקה, וללא הכוכב הכי גדול שלה היא כבר לא פייבוריטית מול אקוודור, שתסיים שנייה. קטאר? היא תגיד תודה על כל נקודה. קשה להאמין שתהיה לה יותר מאחת.