הסיפור המרכזי: ההזדמנות האחרונה של רונאלדו

מונדיאל 2022 בא לכריסטיאנו רונאלדו בדיוק בזמן. בעיצומו של השפל הגדול בקריירה שלו, כשהוא מבלה (יותר נכון סובל) על הספסל ומסוכסך עם המאמן שלו במנצ'סטר יונייטד, ואחרי שריסס לכל כיוון בראיון שערורייתי רגע לפני הטורניר ושרף כל גשר אפשרי באולד טראפורד - אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה קיבל הזדמנות לתקן, ככה פתאום באמצע העונה.
יתר הבתים במונדיאל 2022
למעשה, מדובר בהזדמנות כפולה. בגיל 37 בואכה 38, זה יהיה כמעט בוודאות המונדיאל האחרון של CR7. עד היום הוא השיג עם פורטוגל מקום רביעי (2006), שמינית גמר (2010), שלב בתים (2014) ושוב שמינית (2018). מעט מדי, אבל עדיין לא מאוחר מדי מבחינתו. פורטוגל יכולה להגיע רחוק (ביורו 2016 זה אפילו נגמר בהנפה), אבל כדי שזה יקרה, רונאלדו צריך להיות החלוץ הענק שמסיים את ההתקפות עם כדור ברשת ולא הפקק הענק שתוקע את המשחק כי כל התקפה חייבת לעבור דרכו. בקיצור, לקחת צעד אחורה. הנבחרת עמוסה בשחקנים כישרוניים שנמצאים בכושר טוב בהרבה – רפאל לאאו, ברנרדו סילבה, ברונו פרננדש, ז'ואאו קנסלו – ואם רק יקבלו ממנו הזדמנות להפגין את היכולת הרגילה מהקבוצות, הגבול הוא השמיים מעל האצטדיון בלוסייל, שיארח חצי גמר וגם את הגמר.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
ההזדמנות האחרונה. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: AP)

יחסי הכוחות: הכל פתוח

בניגוד לרוב הבתים האחרים, שבהם יש נבחרת או שתיים שרחוקות שנות אור מהאחרות, בית 8 מסתמן כבית הכי צמוד. אין נבחרות סופר-חלשות, וכל התרחישים אפשריים.
מבחינת כישרון, פורטוגל היא כמובן העדיפה. יש לה את אחד הסגלים העמוקים בעולם, עם כוכבים בכל עמדה במגרש. עצם המחשבה על השמות האלה משחקים ביחד מציתה את הדמיון, ובכל זאת, אם מסתכלים קצת מעבר לבית 8, קשה להחשיב את הנבחרת כמועמדת ריאלית לזכייה. משהו שם אף פעם לא באמת מתחבר, כמו במונדיאל 2018 (שמינית גמר כאמור), ביורו 2020 (עוד שמינית) ובמוקדמות מונדיאל 2022, שם סיימה הנבחרת מתחת לסרביה ונאלצה לשחק בפלייאוף מול צפון מקדוניה. לפי הדיווחים, הקרדיט שהמאמן פרננדו סנטוס מקבל מאז הזכייה ההיא ביורו צפוי להיגמר אם הנבחרת שלו שוב תאכזב. בצדק – איכשהו הוא מצליח להוציא מהסגל שלו הרבה פחות ממה שהוא שווה.
אורוגוואי הייתה במשך שנים הנבחרת של לואיס סוארס ואדינסון קבאני (שבמונדיאל הקודם כבש צמד ב-1:2 על פורטוגל בשמינית הגמר). עכשיו שניהם בני 35, הרבה מעבר לשיא, וזה הזמן של שני כוכבים צעירים שייכנסו לנעליים הענקיות שלהם: פדריקו ואלוורדה מריאל מדריד ודרווין נונייס מליברפול. גם על הקווים יש דם חדש - אוסקר וושינגטון טבארס פוטר אחרי 15 שנה מכיוון שהמוקדמות בדרום אמריקה נפתחו בצורה מדאיגה, ובמקומו מונה דייגו אלונסו, שתחתיו הנבחרת נראית טוב יותר. אורוגוואי בונה על מקום ראשון שימנע ממנה מפגש עם ברזיל בשמינית הגמר, אבל גם האופציה שכלל לא תעבור את שלב הבתים היא אפשרית לחלוטין.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אורוגוואי דרווין נונייס
שחקן נבחרת אורוגוואי דרווין נונייס
הזמן שלו להיכנס למשבצת הכוכב בנבחרת אורוגוואי. דרווין נונייס
(רויטרס)
בגאנה יצאו בקיץ האחרון בהליך גיוס נרחב של שחקנים בעלי שורשים מקומיים. השם הגדול ביותר הוא איניאקי וויליאמס, החלוץ והכוכב של אתלטיק בילבאו, שמיועד להיות השחקן החשוב ביותר של הנבחרת ויקבל עזרה ממוחמד קודוס של איאקס, תגלית העונה בצ'מפיונס, ומתומאס פארטיי שמוביל את הפרמייר-ליג עם ארסנל. עם מאמן חדש (אוטו אדו, שמשמש כעוזר מאמן בדורטמונד), שחקנים חדשים ומשחקי הכנה מול ברזיל (הפסידה כצפוי) וניקרגואה (ניצחה כצפוי) - קשה לדעת למה לצפות מגאנה במונדיאל הזה. מה שבטוח, החלום לא השתנה: לנקום באורוגוואי ובלואיס סוארס על ההדחה הכואבת ברבע גמר 2010. עוד נחזור למשחק ההוא.
דרום קוריאה היא מדינה שמקדשת את הקולקטיב, אבל במונדיאל היא תסתמך על שחקן אחד, אולי יותר מכל נבחרת אחרת במונדיאל. המעמד של סון יונג מין תפח לממדים חסרי תקדים. גיבור, סמל, אלוהים - אפשר להגיד הכל, ואפילו ההגדרות האלה לא יעשו חסד עם שחקן הכנף של טוטנהאם, מלך השערים של הפרמייר ליג בעונה שעברה. שבר בארובת העין לקראת המונדיאל מטיל צל גדול על הכשירות של הסופרסטאר, אבל בעקבות אי הוודאות וחוסר היציבות שמאפיינות את שלוש הנבחרות האחרות בבית, סון ומשרתיו – סליחה, חבריו – יכולים לחלום על עלייה לשמינית גמר.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת דרום קוריאה סון יונג מין
שחקן נבחרת דרום קוריאה סון יונג מין
ה-כוכב של נבחרת דרום קוריאה. סון יונג מין
(רויטרס)

אתם עוד תשמעו עליו: קים מין-ג'אי (דרום קוריאה)

הסגן של אלוהים. לא קל למלא את הנעליים של קאלידו קוליבאלי, אחד הבלמים הטובים בעולם שהפך לסמל בנאפולי שבה שיחק שמונה עונות. אך זה בדיוק מה שעשה קים (25), שהגיע מפנרבחצ'ה ועזר לקבוצה של לוצ'אנו ספאלטי להפוך להפתעת העונה באירופה. גם בנבחרת הוא מצוין, העוגן של ההגנה שספגה רק שלושה שערים ב-10 משחקים בשלב המוקדמות האחרון. דיווחים על מעבר שלו לקבוצה גדולה בפרמייר ליג כבר מתפרסמים, וצפויים לתפוס תאוצה אם ירשים גם בקטאר.

אסור להחמיץ: גאנה – אורוגוואי

שחזור המשחק שסיפק את אחד הרגעים הדרמטיים בתולדות גביע העולם. ב-2010 גאנה הייתה רחוקה כמה שניות מלהפוך לנבחרת האפריקאית הראשונה שעולה לחצי גמר המונדיאל. לואיס סוארס - אז חלוץ איאקס שסיפק טורניר מצוין - מנע את זה ממנה בדקה ה-120 של רבע הגמר, כשעצר בידו כדור על קו השער ומנע גול בטוח. סוארס הורחק כמובן, אבל אסמואה ג'אן - גדול חלוצי גאנה - החמיץ את הפנדל, לפני שאורוגוואי ניצחה בבעיטות ההכרעה. ברגע אחד הפך סוארס לגיבור באורוגוואי, ובמקביל לאיש השנוא ביותר בגאנה. ספק אם חשב שיפגוש שוב את הכוכבים השחורים במסגרת המונדיאל, אבל זה בדיוק מה שההגרלה זימנה לו, ולא סתם - הן מתמודדות במחזור השלישי והמכריע.
4 צפייה בגלריה
ברגע אחד הפך סוארס לגיבור באורוגוואי, ובמקביל לאיש השנוא ביותר בגאנה
ברגע אחד הפך סוארס לגיבור באורוגוואי, ובמקביל לאיש השנוא ביותר בגאנה
ברגע אחד הפך סוארס לגיבור באורוגוואי, ובמקביל לאיש השנוא ביותר בגאנה
(רויטרס)

מותר להחמיץ: דרום קוריאה - פורטוגל

משוחק במקביל למפגש הטעון בין גאנה לאורוגוואי, שאותו כאמור אסור להחמיץ. לא רק שמומלץ לוותר עליו, זאת ממש חובה.

קחו מספר: 4

4 על 4, יותר נכון. רונאלדו הוא אחד מארבעה שחקנים בהיסטוריה שהבקיעו בארבעה מונדיאלים שונים. שלושת האחרים: הגרמנים מירוסלאב קלוזה ואובה זלר וכמובן פלה. גול אחד קטן בקטאר, וכריסטיאנו כובש עוד פסגה.

והרי התחזית: כבר עדיף למלא לוטו

  1. אורוגוואי
  2. פורטוגל
  3. גאנה
  4. דרום קוריאה
כאמור, אף תוצאה בבית הזה לא תפיל אותנו מהכיסא. פורטוגל הכי חזקה אבל מוצפת בבעיות, אורוגוואי אגרסיבית ומוכשרת אבל בעיצומו של תהליך חילופי דורות, דרום קוריאה לא נוצצת אבל השלם שלה גדול מסך חלקיה, וקשה מאוד לחזות את גאנה החדשה. בקיצור, כבר עדיף למלא לוטו.