הסיפור המרכזי: הריקוד האחרון

אם שמים בצד את הדברים שלא קשורים לכדורגל נטו – ובטורניר הזה יש יותר מדי כאלה – קטאר 2022 הוא קודם כל סיבוב הפרידה של לאו מסי מהמונדיאל. ארבע פעמים הוא ניסה להחזיר את גביע העולם לארגנטינה, ארבע פעמים הוא נכשל, וכל כישלון רק הגדיל את הצל שמרחף מעליו. צל ושמו דייגו מראדונה.
יתר הבתים במונדיאל 2022
למונדיאל האחרון של לאו והראשון בלי דייגו, ארגטינה מגיעה לקטאר לא הכי נוצצת, אבל חזקה ומשוחררת מתמיד. בשנה שעברה היא זכתה בקופה אמריקה, תואר בינלאומי ראשון מאז 1993, אבל הארגנטינאים רוצים יותר, והם יכולים להשיג את זה. הנבחרת שלהם מסודרת ומסוכנת הרבה יותר מאשר לפני ארבע שנים ברוסיה (זוכרים את הכאוס תחת חורחה סמפאולי?), לא הפסידה מאז 2019, ונראה שהיא תלויה במסי הרבה פחות מבעבר.
למרות שאי אפשר עדיין להחליט אם המעבר לפריז עשה למסי טוב מהבחינה האישית והקבוצתית, אין ספק שזהו מעבר שעשה רק טוב לסיכויי הנבחרת שלו. הוא ישחק בנבחרת מספר 10 אמיתי, יפעיל את שחקני הכנף, יפטם את החלוצים מאחור ויגיח עם הפנים לשער. תפקיד פחות מעייף ופחות מתוקל מהתפקיד שבו שיחק בברצלונה, והוא יושב בול על הצרכים של הנבחרת.
זה יספיק לטיול בפארק בבית המאוד חלש הזה, ומה אחר כך? אחר כך כל משחק יכול להיות הריקוד האחרון שלו. ריקוד שיכול להסתיים עם גביע ביד. איזה סיפור זה יהיה.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
סיבוב פרידה מהמונדיאל. לאו מסי
(צילום: AFP)

יחסי הכוחות: נציגות כפולה למעמד הביניים

בית 3 הוא מראה מדויקת לחיים בפלנטה שמחוץ לכדורגל: אחת קיצונית מהמעמד הגבוה עם אינספור אפשרויות ובלי פחד למעוד, אחת מהמעמד המאוד נמוך שתנשק את האדמה בכל פעם שתפסיד בהפרש של פחות משלושה שערים, ועוד שתי נציגות למעמד הבינוני, שכמו בחיים נחלשו מאוד בשנים האחרונות וקרובות יותר ברמתן לסעודיה מאשר לארגנטינה.
מחזיקת הקופה אמריקה מביאה לטורניר נבחרת מאוד מאוזנת בין ותיקים וצעירים, עם הרבה אופציות מהספסל. יש לארגנטינה כימיה מעולה, וכמו תמיד נראה אצלה הבדל גדול ברמת הכישרון בין ההתקפה והקישורים המעולים (מסי, לאוטרו מרטינס, פאולו דיבאלה, אנחל די מריה, חוליאן אלבארס) לבין ההגנה. אבל את הפער הזה ימלא אמיליאנו מרטינס, שהפך באסטון וילה לשוער אדיר. ההפסד האחרון של ארגנטינה בכל המסגרות הגיע לפני יותר משלוש שנים. מאז: 35 משחקים ברציפות עם ניצחון או תיקו – רחוק רק שני משחקים מהשיא העולמי שבו מחזיקה איטליה.
מבחינה ספורטיבית, העניין הכמעט יחיד בבית יהיה המאבק הדו-ראשי על המקום השני. מקסיקו היא נבחרת במדרון, אבל יהיו לה, כמו תמיד, אלפי אוהדים שייתנו לה אווירה ביתית ויש לה טונה של ניסיון: היא צלחה את שלב הבתים בכל שבעת המונדיאלים האחרונים (והודחה בשמינית הגמר בכל שבע הפעמים).
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
כימיה נהדרת. שחקני ארגנטינה עם לאו מסי
(צילום: AFP)
פולין גימגמה במוקדמות, אבל יש לה את אחד השחקנים הכי טובים בעולם שיכול לחלץ אותה כמעט מכל צרה. הבעיה של רוברט לבנדובסקי היא שבבאיירן מינכן ובברצלונה הוא שיחק ומשחק עם מספיק כישרון כדי לקבל 10-8 הזדמנויות להבקיע במשחק. בנבחרת הפולנית אין לו את זה. כדי שפולין תעלה לשלב הבא לראשונה מאז 1986, אחוז מיצוי ההזדמנויות של לבנדובסקי חייב להיות הרבה יותר גבוה.
מקסיקו הייתה שמחה להשתמש בלבנדובסקי משלה. הנסיגה ביכולת של הנבחרת קשורה ליובש השערים שתקף אותה, בעיקר בגלל משחק מפוזר ורשלני וקבלת החלטות גרועות בשליש האחרון של המגרש. אם זה לא מספיק, החלק ההתקפי סובל מהפציעה של חסוס קורונה שלא החלים בזמן.
סעודיה עלתה, ודי בקלות, מבית שכלל את אוסטרליה ויפן, אבל זו הגרלה קשה מאוד: אין לה שום סיכוי מול ארגנטינה, מקסיקו ופולין שלא יחשבו רק על ניצחון מולה, אלא גם על הפרש שערים. פיראס אל בוראייקאן מאל-פתח, בן 22, הרוויח את הכינוי שלו, "השחקן של השערים הקובעים", במשחקי הליגה הסעודית, אבל עדיין לא הביא את האיכויות האלו לזירה הבינלאומית. נראה את מי מהשלוש הוא יצליח לעקוץ, אם בכלל.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי בפעולה
לבנדובסקי בפעולה
פולין אולי גימגמה במוקדמות, אבל יש לה את אחד השחקנים הגדולים בעולם. לבנדובסקי בפעולה
(צילום: רויטרס)

אסור להחמיץ: פולין - מקסיקו

פולין ומקסיקו צריכות לשמור על משוואה פשוטה: להפסיד בצורה סבירה נגד ארגנטינה ולקרוע את הרשת של סעודיה. ולכן המשחק ביניהן, כבר במחזור הראשון, הוא החשוב ביותר בבית. במקרה של הכרעה, המנצחת כמעט בטוח תעלה עם ארגנטינה. אם ייגמר תיקו, שתי הנבחרות יתחרו על הפרש שערים עדיף.

אפשר להחמיץ: מקסיקו – סעודיה

זה קצת תלוי בתוצאות של שני מחזורי הבית הראשונים, אבל יכול להיות שלמשחק במחזור השלישי לא תהיה שום משמעות. מה שפחות תלוי בתוצאות האחרות זה המשחק המאוד חד-צדדי בין ארגנטינה לסעודיה.

אתם עוד תשמעו עליו: חוליאן אלבארס (ארגנטינה)

קשה לקרוא למישהו ממנצ'סטר סיטי אלמוני, אבל החלוץ בן ה-22 עבר לרובנו מתחת לרדאר. ככה זה כשאתה משחק בקבוצה של ארלינג הולאנד ובנבחרת של לאו מסי. אבל המונדיאל יהיה הזדמנות מעולה עבורו להתפוצץ. הוא שחקן מהיר מאוד, הוא חושב עוד יותר מהר, והוא מכונת שערים (18 ב-26 משחקים בעונה האחרונה בריבר פלייט לפני המעבר לאירופה). עכשיו רק צריך לראות אם אלבארס יכול לשחק בסינכרון טכני מלא עם מסי מאחוריו, לחשוב באותה מהירות ועל אותו תדר. למסי ואלבארס לא היו הרבה הזדמנויות כדי ללטש את הקומבינציה הזו, אבל הבית הדי קל ייתן להם אפשרות לניסוי כלים. בשלבי הנוקאאוט, שניהם יחד עם לאוטרו יכולים להיות קטלניים.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה חוליאן אלבארס
שחקן נבחרת ארגנטינה חוליאן אלבארס
המונדיאל הקרוב יהיה הזדמנות עבורו להתפוצץ. חוליאן אלבארס
(AFP)

קחו מספר: 26

כל שחקני הסגל של ערב הסעודית מגיעים מהליגה המקומית. אז מצד אחד אין להם ניסיון בינלאומי, מצד שני אין הרבה אפשרויות לרגל אחריהם.

והרי התחזית: מקסיקו בחוץ

ארגנטינה תסיים ראשונה עם מלוא הנקודות, סעודיה אחרונה עם אפס נקודות, ופולין תעלה על חשבונה של מקסיקו בגלל שמול האימפוטנטיות המקסיקנית בהתקפה היא תציג את השולף הכי אכזר בכדורגל העולמי.
פורסם לראשונה: 22:17, 15.11.22