באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.
טימותי וואה עקף את אבא שלו. אביו ג'ורג' היה חלוץ אגדי במילאן, זכה בכדור הזהב והיום הוא מכהן כנשיא ליבריה. אבל מעולם לא שיחק במונדיאל. וואה הצעיר ערך הערב (שני) הופעת בכורה במונדיאל וגם כבש ב-1:1 של ארה"ב מול וויילס.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
וואה בן ה-22 נולד בניו יורק לאם אמריקאית. הוא היה יכול לייצג את צרפת או ליבריה (כמו אביו), אבל בחר בנבחרת ארה"ב. הוא גדל באקדמיה של ניו יורק רד בול ולאחר מכן עבר לפריז סן ז'רמן כדי להתפתח מקצועית, אך לא השתלב. הוא שיחק בסלטיק וממנה עבר לליל הצרפתית בה הפך לשחקן הרכב. הוא עדיין לא מימש את הפוטנציאל הענק שלו, אבל שער במונדיאל הוא בהחלט צעד ראשון בדרך.
2 צפייה בגלריה
וואה
וואה
וואה. שער נהדר
(צילום: רויטרס)
"אני שמח לכבוש במונדיאל, אבל הייתי מעדיף שזה יהיה שער ניצחון. אנחנו חייבים עכשיו להתרכז במשחק הבא ולנסות לנצח אותו", אמר טים וואה בסיום המשחק. ארה"ב יכולה להרגיש מאוכזבת, כי היא נחשבה לפייבוריטית במפגש מול וויילס. גארת' בייל השווה בפנדל בדקה ה-82, זה היה התיקו הראשון במונדיאל 2022.
אביו ג'ורג' וואה נחשב לאגדת כדורגל. הוא זכה באליפויות עם פריז סן ז'רמן ועם מילאן הגדולה תחת פאביו קאפלו בשנות התשעים. בעונת 1994/95 היה מלך השערים של ליגת האלופות וב-1995 הפך לשחקן האפריקאי הראשון, והיחיד עד היום, שזוכה בכדור הזהב. במונדיאל לא שיחק כי בחר לייצג את מולדתו ליבריה שהייתה נבחרת מאוד חלשה. לאחר פרישתו פנה וואה לקריירה פוליטית, וב-2017 נבחר לנשיא ליבריה, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום.
2 צפייה בגלריה
וואה
וואה
השער של וואה
(צילום: רויטרס)
"במחצית הראשונה השקענו המון אנרגיה, עלינו ליתרון והמומנטום היה שלנו", המשיך וואה הצעיר, "ואז במחצית השנייה האטנו את הקצב ו-וויילס חזרה למשחק. היא הצליחה ללחוץ אותנו ולהחזיק יותר בכדור, זה פגע בנו בסופו של דבר והם הצליחו להשוות. במונדיאל, הדבר הכי חשוב זה לא להפסיד. אנחנו עשינו את מה שיכולנו, נמשיך לעבוד קשה כמו שעשינו היום".
משחקי המחזור השני בבית 2 ייערכו ביום שישי הקרוב. וויילס תשחק נגד איראן ב-12:00, ארה"ב תשחק מול אנגליה החזקה (שניצחה היום 2:6 את איראן) בשעה 21:00.