קחו נתון: ארבע המחציות עם תוספות הזמן הארוכות ביותר בגביע העולם מאז 1966 היו אתמול (שני). זה קרה עם 14:08 דקות במחצית הראשונה של אנגליה מול איראן ו-13:08 דקות בשנייה. במחצית השנייה של ארה"ב נגד וויילס הייתה תוספת של 10:34 דקות ובמחצית השנייה בין סנגל להולנד 10:03 דקות.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בארבעת משחקי המונדיאל עד כה היו תוספות של קרוב ל-65 דקות כשהמשחק בין אנגליה לאיראן נמשך 117 דקות ו-16 שניות. צריך לציין שתוספת הזמן הארוכה במחצית הראשונה של אותו משחק נבעה בעיקר מהתנגשות ראשים ופציעתו של עלירזה ביירנבנד בעקבותיה. אבל תוספות הזמן היא מגמה של פיפ"א להילחם בבזבוזי הזמן על ידי בדיקה מדוקדקת של הזמנים שבהם המשחק נעצר.
1 צפייה בגלריה
הלוח שמראה את תוספת הזמן במחצית הראשונה בין אנגליה לבין איראן
הלוח שמראה את תוספת הזמן במחצית הראשונה בין אנגליה לבין איראן
הלוח שמראה את תוספת הזמן במחצית הראשונה בין אנגליה לבין איראן
(צילום: גטי אימג'ס)
הסיבות לעצירת המשחק כוללות פציעות, בדיקות של VAR, חילופים, פנדלים וכרטיסים אדומים, אבל גם בזבוזי זמן מכוונים של שחקנים אחרי אירועים כאלה. יו"ר ועדת השופטים של פיפ"א ושופט העבר פיירולואיג'י קולינה אישר בשבוע שעבר שהשופטים הרביעיים קיבלו הנחיה לבדוק את הזמן שבוזבז במהלך המשחקים בטורניר בקטאר, משהו שניסו לעשות גם במונדיאל 2018 ברוסיה. "ברוסיה, ניסינו להיות מדויקים יותר בפיצוי על זמן שבוזבז במהלך משחקים ולכן ראיתם שש, שבע או שמונה דקות תוספת זמן", הוא אמר בריאיון ל-ESPN, "חשבו על זה: אם יש שלושה שערים במחצית, אז יש כבר בזבוז של משהו כמו ארבע או חמש דקות על חגיגות וחידוש המשחק".
התוצאה של תוספות הזמן הארוכות היא מן הסתם שערים מאוחרים שנכבשים. מהדי טארמי כבש פנדל עבור איראן נגד אנגליה כשהשעון עמד על 102:30 דקות, השער המאוחר בתולדות המונדיאל, לא כולל הארכות כמובן. לאחר מכן דייבי קלאסן מהולנד כבש שער אחרי 98 דקות ו-17 שניות.
ברשתות החברתיות רבים עסקו בתוספות הזמן הארוכות כשחלק מברכים על כך ועל נטרול בזבוזי הזמן, בעוד אחרים מתלוננים שהמשחקים ארוכים מדי.
ג'יימי קראגר צייץ: "נהנה מתוספות הזמן הארוכות, יש יותר מדי זמן מבוזבז במשחקי כדורגל". העיתונאי האנגלי הוותיק טים ויקרי שאל האם השופטים מקבלים כסף על שעות נוספות והוסיף: "אני לא בעד תוספות הזמן הענקיות האלה. זה מתיש את השחקנים סתם. ארבע דקות זה בסדר, אבל תשע? לא בשבילי".