אם זה לא היה כל-כך עצוב, זה היה מצחיק. פיפ"א פתחה בהליכים משמעתיים כנגד מקסיקו ואקוודור בגין קריאות הומופוביות של אוהדי שתי הנבחרות במהלך המונדיאל. כל זאת, כמה אירוני, מספר ימים בלבד לאחר שהתאחדות הכדורגל העולמית איימה בקנס על שבע נבחרות, אשר ביקשו כי הקפטן שלהן יעלה למשחק בשלב הבתים עם סרט בצבעי הגאווה על הזרוע.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
להתאחדות האנגלית לא הייתה בעיה לספוג קנס במקרה של הפרה, אבל בפיפ"א הבהירו ביום שני האחרון כי כל קפטן שיעשה כך יקבל כרטיס צהוב, מה שגרם לאנגליה לשוב בה מהתכנית המקורית. הלחץ של פיפ"א, כאמור, הכריע גם את יתר הנבחרות: בדומה לקיין, גם הקפטנים של גרמניה, הולנד, בלגיה, וויילס, שווייץ ודנמרק ויתרו על האקט המחאתי.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מקסיקו
אוהדי מקסיקו
פיפ"א תקנוס את הנבחרת? אוהדי מקסיקו
(צילום: רויטרס)
מקסיקו רשמה 0:0 מאכזב מול פולין שלשום, בעוד אקוודור ניצחה את המארחת קטאר 0:2 במשחק הפתיחה של הטורניר. פיפ"א החליטה להעמיד לדין את הנבחרות - את זו של אקוודור לאחר שאוהדיה שרו שירים הומופוביים נגד צ'יליאנים ואילו מקסיקו על קריאות פוגעניים נגד קהילת הלהט"ב במהלך התיקו המאופס שלה.
הדבר הפתיע לא מעט חובבי כדורגל ברחבי העולם לאור ההתנגדות של פיפ"א לכל ביקורת של השחקנים והנבחרות כלפי המארחת קטאר. מבחינתה, ענידת סרט הקפטן בצבעי הגאווה מהווה נקיטת עמדה פוליטית. כזכור, בקטאר פרסמו "הוראות" מקוממות, בהן בין השאר התבקשו חברי קהילת הלהט"ב "לכבד" את הרגלי המקום.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין עם סרט הקפטן בצבעי הגאווה
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין עם סרט הקפטן בצבעי הגאווה
מבחינת פיפ"א ענידת סרט הקפטן בצבעי הגאווה מהווה נקיטת עמדה פוליטית
(Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו
שינה פתאום גישה? נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו
(צילום: AFP)
מה עוד שהדאגה לזכויות הלהט"בים הנרמסות גדולה לא פחות בכל הקשור ללהט"בים הקטארים עצמם: להט"בים כאלה העידו בשנים האחרונות שנפלו קורבן למעצרים והתעללויות מצד הרשויות, ובדו"ח שפרסם בספטמבר ארגון זכויות האדם Human Rights Watch הובאו עדויות על להט"בים שנכלאו חודשים מתחת לאדמה, וספגו השפלות כמו מכות, בעיטות וגזיזת שיער או נדרשו לעבור טיפולי המרה. קטאר הדפה את ההאשמות, טענה כי הן מבוססות על מידע שקרי, והדגישה כי היא "אינה סובלת אפליה נגד שום אדם".