הצוות שלי לקטאר

ארגנטינה – סעודיה (12.00, בית 3) מאז הקיץ ועד לשריקת הפתיחה של המונדיאל לפני יומיים, מעמדה של ארגנטינה כאחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר רק הלך ונסק. לטורניר היא הגיעה כמדורגת שנייה בסיכויים לזכייה לפי סוכנויות ההימורים, וזאת לאחר שרק לפני חודשים אחדים דורגה שישית.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
ארגנטינה מגיעה במומנטום מצוין (36 משחקים ברציפות ללא הפסד – רחוקה רק שני משחקים מהשיא העולמי שבו מחזיקה איטליה), היא אלופת דרום אמריקה ויש לה חדר הלבשה בריא ומלוכד – אבל אי אפשר להתעלם מכך שהסגל שלה משמעותית פחות נוצץ ועמוק משל ברזיל וצרפת, ואפילו מאלה של פורטוגל, אנגליה וגרמניה. אז מה בכל זאת גורם לכל כך הרבה פרשנים ואוהדים לקבוע שהפעם זה שלה? אולי זה קשור ברומנטיזציה. מסי מגיע למונדיאל האחרון שלו בכושר שיא, וזה יהיה סיפור פשוט נהדר אם מי שנחשב בעיני רבים כשחקן הגדול בהיסטוריה יוסיף לארון התארים שלו גם את הגביע היוקרתי ביותר.
7 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי. הזדמנות אחרונה
(צילום: AFP)
אך האפשרות שארגנטינה תזכה היא באמת ריאלית, ואם זה יקרה זה כמובן יהיה בהובלתו המובהקת של מסי, אבל זה גם חייב להיות בזכות אותם שמות פחות נוצצים שמסביבו. עוד לא נולד האדם שניצח במשחק כדורגל לבדו, ולמזלה של ארגנטינה, היא קודם כל קבוצה. שלם שגדול בהרבה מסך חלקיו. נבחרת שמאוזנת באופן מושלם בין חדש לישן, בעלת כימיה נפלאה שיצר המאמן ליונל סקאלוני, ויותר מכל, חבורה של שחקנים שמבינים היטב את תפקידם על הדשא – להוות את הקרקע הכי פורייה שניתן עבור ההצלחה של מסי.
באופן מסורתי ארגנטינה סובלת מפער גדול ברמת הכישרון בין ההתקפה והקישור המעולים לבין ההגנה. גם הפעם מקור הכוח העיקרי נמצא מקדימה, אך גם מאחור ניתן למצוא מספר שחקנים ברמה עולמית. אמיליאנו מרטינס הפך לשוער אדיר באסטון וילה ויש לו נטייה להתעלות במשחקים החשובים, ולפניו ניתן למצוא את כריסטיאן רומרו, הבלם הטוב ביותר של טוטנהאם, וניקולס אוטמנדי בן ה-34 שמספק את עונת חייו בבנפיקה. אחת ההחתמות הגדולות של הקיץ האחרון בפרמייר ליג, ליסנדרו מרטינז ממנצ'סטר יונייטד, אפילו לא בהרכב.
7 צפייה בגלריה
לאו מסי והחברים
לאו מסי והחברים
מסי והצוות המסייע
(צילום: רויטרס)
בקישור האחורי ניצבים לאנדרו פארדס ורודריגו דה פול, שמיועדים למלא את תפקיד צמד הגרזנים שעסוקים בעיקר במשימות הגנתיות, כמו כיסוי שטחים וכיסוח שחקני ההתקפה של היריבות. מעליהם, בתפקיד הקשר היוצר, אמור היה להיות החבר הטוב ביותר של מסי על המגרש, הלא הוא ג'ובאני לו צ'ולסו. אך הקשר של ויאריאל נפצע ויחמיץ את הטורניר ומי שכנראה יחליף אותו הוא פאפו גומס, שאמנם נמצא הרבה מעבר לשיא (בכל זאת בן 34), אך עדיין מחזיק במגע קסם עם הכדור.
חוליית ההתקפה של ארגנטינה לא נופלת משל אף נבחרת אחרת, וזה לא רק בזכות מסי, אלא גם בזכות האיכות והעומק שמסביבו. לצד הפרעוש צפויים לפתוח לאוטרו מרטינס מאינטר, שמגיע למונדיאל הראשון שלו בכושר נהדר וצפוי להיות הכתובת המרכזית בכל הקשור לכיבוש שערים, ואנחל די מריה המנוסה שינסה לשים מאחוריו את פתיחת העונה הקשה ביובנטוס. על הספסל יחכו פאולו דיבאלה, שחוזר מפציעה והוא אולי השחקן הכי איכותי בסגל מלבד מסי, וחוליאן אלבארס שהוא מכונת שערים ועשוי להיות האס שבשרוול של סקאלוני. האפשרויות בלתי נגמרות.
7 צפייה בגלריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה. הניסיון שלו ישפיע
(צילום: AFP)
קשה להאמין שמסי והצוות המסייע שלו יתקשו בבית 3 בו הם הנבחרת החזקה היחידה, אבל מה אחר כך? כנראה שכבר בשמינית הגמר תצטרך ארגנטינה לעבור את דנמרק או צרפת החזקות. אם תעשה זאת, כמובן שהטורניר יכול להסתיים עם גביע ביד של מסי. וזה, כאמור, יהיה סיפור נהדר.

שפיץ קהה

דנמרק – טוניסיה (15.00, בית 4) הציפיות מדנמרק הן הגבוהות ביותר שהיו ממנה אי פעם, ובצדק. היא משחקת כדורגל קבוצתי ואטרקטיבי, והסגל שלה הוא שילוב כמעט מושלם בין שחקנים מוכחים ברמה הגבוהה ביותר לשחקנים צעירים ומלהיבים שעשויים להיות התגלית של הטורניר, כפי שקרה עם מיקל דאמסגור ביורו הקודם שבו הגיעו הסקנדינבים עד חצי הגמר.
אך לדנמרק הנוכחית יש גם נקודת תורפה, והיא בחוד. כל החלוצים שבסגל מגיעים בכושר רע. קספר דולברג (סביליה), שעשוי לפתוח בהרכב לא כבש העונה והוא בקושי משחק, כשירותו של יוסוף פאולסן (לייפציג) מוטלת בספק ומרטין ברייתווייט (אספניול) כבר הוכיח מספר פעמים במהלך הקריירה שהוא לא שייך לרמות הגבוהות ביותר. מול טוניסיה החלשה גם הם עשויים לנצוץ, אך זאת עלולה להיות בעיה עבור דנמרק בשלבים המאוחרים יותר.
7 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן. לנבחרת שלו אין סקורר
(צילום: גטי אימג'ס)

מעמד הביניים

מקסיקו – פולין (18.00, בית 3) סביר מאוד שמדובר במשחק בעל החשיבות הגדולה ביותר בבית 3, ולכן הוא גם הכי מעניין. ארגנטינה החזקה צפויה לעלות לשמינית מהמקום הראשון, וזאת תהיה הפתעת ענק אם סעודיה לא תסיים אחרונה. בקרב בין פולין ומקסיקו - מנציגות מעמד הביניים של הטורניר - קשה לקבוע מי הפייבוריטית.
מקסיקו - שהגיעה לשמינית הגמר בכל אחד משבעת גביעי העולם האחרונים (אז מה אם שם היא גם הודחה בכל אחד מהם?) - מנוסה הרבה יותר במעמד, אך מוצפת בבעיות בחלק הקדמי, ובעיקר אין לה את רוברט לבנדובסקי, שבגיל 34 נחוש להשיג הצלחה גם בנבחרת (וגם שער ראשון במונדיאל). אם המשחק ייגמר בתיקו, שתי הנבחרות יתחרו בהמשך על הפרש שערים עדיף.
7 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין
רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין
משחק קריטי. לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)

שוב ז'ירו

צרפת – אוסטרליה (21.00, בית 4) ללא זוכה "כדור הזהב" קארים בנזמה, הקשרים שהובילו אותה לזכייה ב-2018 אנגולו קאנטה ופול פוגבה, וכריסטופר אנקונקו שלוהט העונה בלייפציג - אלופת העולם צרפת מגיעה למונדיאל הקרוב כסוג של אנדרדוג (בעיקר בקרב המהמרים).
האוהדים הצרפתים שבכל זאת חיפשו נחמה אחרי פציעתו של בנזמה, מצאו אותה בקלישאה הידועה "סוס מנצח לא מחליפים". מי שצפוי להיות החלוץ הפותח הוא אוליבייה ז'ירו בן ה-36 ממילאן. איתו בהרכב, צפוי דידייה דשאן להציב שוב את חוליית ההתקפה שהובילה את הנבחרת ב-2018, עם ז'ירו לצד קיליאן אמבאפה ואנטואן גריזמן.
7 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת
אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת
חזר להרכב. ז'ירו
(צילום: AFP)

שווה לעקוב

אנדראס סקוב אולסן, בן 22, דנמרק. שחקן הכנף של קלאב ברוז' תרם 33 דקות בלבד להגעה של דנמרק לחצי גמר היורו האחרון, אך מאז מעמדו נסק. במוקדמות המונדיאל הוא היה הכובש המוביל של הנבחרת עם חמישה שערים (ביחד עם המגן יואקים מיילה) והעונה הוא הוביל את קבוצתו המפתיעה לשמינית גמר ליגת האלופות וכבש כבר שמונה שערים ובישל עוד ארבעה בכל המסגרות. פרשנים רבים חוזים שדנמרק תהיה הפתעת המונדיאל, ובמקרה כזה סביר בהחלט שסקוב אולסן יהיה תגלית הטורניר. אגב, הוא עולה רק שישה מיליון במשחק הפנטזי הרשמי של פיפ"א.
7 צפייה בגלריה
סקוב אולסן
סקוב אולסן
סקוב אולסן. שימו עין
(צילום: AFP)

פינת הניחושים

ארגנטינה – סעודיה 2:5. על הקווים בסעודיה עומד הרווה רנאר הצרפתי, שהוביל את מרוקו במונדיאל 2018 לכדורגל התקפי אך לא יעיל. אחת הנבחרות החלשות בטורניר תבוא לשחק פתוח, תקבל בראש, אבל תצא עם מחמאות.
דנמרק – טוניסיה 0:2. זה לא יהיה קל ופשוט כמצופה, אך הבדלי הרמות יעשו את שלהם.
מקסיקו – פולין 2:1. מול החולשה המקסיקנית בהתקפה, פולין מציגה את אחד החלוצים הטובים בעולם.
צרפת – אוסטרליה 0:3. במונדיאל 2018 זה נגמר ב-1:2 קשה לצרפת, אך אוסטרליה הנוכחית היא חלשה בהרבה.

מה תגידו לחברים כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"כל כך הרבה אנשים אומרים שדנמרק תהיה הפתעת הטורניר, שאם היא תצליח זה לא באמת יפתיע אף אחד"
"ניצחון על אוסטרליה לא אומר כלום. אחת משתי הנבחרות החלשות ביותר במונדיאל"